huutonet ja tuotteen palautus

  • Viestiketjun aloittaja myyjä
  • Ensimmäinen viesti
myyjä
Mulle kävi ekaa kertaa huutiksen kaupoissa niin että ostaja haluaakin palauttaa tuotteen KOSKA tuote olikin liian pieni heille ja väitti että tuote ei ole uusi koska laput ei ole kiinni. vaate maksoi 5e ja kuluja perin 1.60e. todelliset kulut olikin 4.20e mutta en alkanut niitä lisää perimään. tuote oli uusi mutta laput olin siitä poistanu,ja tämän kerroin ilmoituksessakin.

No nyt ostaja haluaakin että palautan tämän 6.60e hänen tilille sekä vielä kulut kun hän lähettää tuotteen minulle takaisin. Palautus olis muuten kait ok,mutta mitään todellista syytä sille ei sitten ole. mittoja olisi voinut kysyä,ilmoituksessa lukee että uusi mutta laput poistettu. MUTTA onko se nyt sitten ihan reilua mua kohtaan että mä maksan ne palautuksesta tulevat kulut ja teen vaan miinusta itelle? eli maksaisin 10.80e ostajalle joka on maksanu mulle sen 6.60e(ja tästäkin summasta kuluihin meni se 4.20e.)
 
myyjä
Alkuperäinen kirjoittaja realisti:
Jos tuote oli pieni viralliseen kokoonsa nähden, etkä maininnut asiasta, niin sitten olisi reilua hyväksyä palautus. Muuten en suostuisi palautukseen.
En tiedä onko tuote pieni kokoonsa nähden vai ei. meillä kyseinen tuote ei ollut käytössä lainkaan koska vaatteita on liikaa,en ole missään vaiheessa lapselle sitä edes koittanut joten en tiedä oliko se pieni vai iso kokoonsa nähden.
 
,,,
Minä ilmoittaisin että kauppojen purku ei onnistu. Laita linkki ilmoituksesta ostajalle ja jos ilmoituksessa lukee että laput poistettu niin sit ei pitäisi olla sen asian suhteen urputtamista. Ja kuten jo mainittu niin laittaisin lisätekstin että mittojen kysyminen ei ole kiellettyä. Onko minkäkokoisesta tuotteesta kyse?
Ja sinun ei kuulu todellakaan maksaa mitään muuta summaa kun mitä ostaja maksoi sinulle.
 
No, toisaalta, huutiksessa ei kai päde ihan samat säännöt kuin kaupasta ostettaessa ja palautettaessa? Mulle on käynyt pari kertaa niin, että on ollut liian pieni vaate...toisaalta, enpä kysynyt mittojakaan ja toisen olen jo laittanut eteenpäin...palutuksesta seuraa melkoisesti härdelliä. Itse en myyjänä haluaisi edes tuotetta takaisin, korvaisin sen vain. Mutta onhan näitä yritteliäitä linssiin viilaajiakin olemassa....että tiedä sitten odottaako juuri sitä, että kehottaisit pitämään tuotteen??? :whistle:
 
Ja sinun ei kuulu todellakaan maksaa mitään muuta summaa kun mitä ostaja maksoi sinulle.
Suostut palautukseen, jos myyjä postittaa takaisin omalla kustannuksellaan, ja palautat hänelle vain tuotteen hinnan, et niitä hänen alunperin maksamiaan postikuluja.

Sinulla kyllä on täysi oikeus kieltäytyäkin palautuksesta. Ota se nega ja kommentoi siihen sitten, että kauppojen perumiselle ei ollut syytä.
 
Höh
Onpas kurjaa! Mielestäni ei mitään syytä kauppojen perumiseen. Olet kertonut lappujen puuttumisesta ja koon sopimattomuus nyt vain on riski, mikä otetaan näissä huutis-jutuissa. Eri asia, jos tilaa nettikaupasta uuden tuotteen. Tokkohan ostaja nyt ole oikein tajunnut ideaa? Ja niin halpa tuote, että itse ainakin pistäisin jakoon tarvitsevalle tuttavalle tai myisin eteenpäin, jos ei kerran omalle sittenkään sopinut. Jos siis olisin ollut tuo ostaja. Harmillinen tilanne!
 
myyjä
Minä ilmoittaisin että kauppojen purku ei onnistu. Laita linkki ilmoituksesta ostajalle ja jos ilmoituksessa lukee että laput poistettu niin sit ei pitäisi olla sen asian suhteen urputtamista. Ja kuten jo mainittu niin laittaisin lisätekstin että mittojen kysyminen ei ole kiellettyä. Onko minkäkokoisesta tuotteesta kyse?
Ja sinun ei kuulu todellakaan maksaa mitään muuta summaa kun mitä ostaja maksoi sinulle.
Kyse on 62cm vaatteesta
 
vieras
Jos tuote on ollut kerta kunnollinen ja ongelma vain se, että itse huutanut liian pienen niin älä suostu palautukseen.

Minulle käynyt niin, että kerran huutanut uutena kuluneen tuoteen. Kyse oli Me&i vaatteesta, jonka myyjä kertoi olevan käyttämätön ja tuote olikin kuluneen näköinen ja kävikin ilmi, että oli esittelymallistosta ja siis ollut lukuisilla vaatekutsuilla hypisteltävänä ja koeteltavana ja se näkyi. Miten sellaista voi edes myydä käyttämättömänä? Ja toinen oli sellainen vaate, josta oli neppari rikki vaikka muuten oli uusi (myyjä ei muka ollut huomannut sitä...) no yhteensä olen neljä kertaa huutanut uutta tuotetta ja kaksi ollut virheellisiä. Mutta mielestäni jos tuote on kunnossa ei voi valittaa.
 
vitosen tähden
Nii just. Jättäköön ostaja seuraavan tuopin ostamatta, niin on sitten tämä tappio kuitattu.

Oikeesti, vaikka olis tiukkaa, niin ei vitonen nyt niiiiin iso raha kuitenkaan voi olla, että jaksaisi aloittaa tuollaisen valitus/palautusruljanssin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos tuote on ollut kerta kunnollinen ja ongelma vain se, että itse huutanut liian pienen niin älä suostu palautukseen.

Minulle käynyt niin, että kerran huutanut uutena kuluneen tuoteen. Kyse oli Me&i vaatteesta, jonka myyjä kertoi olevan käyttämätön ja tuote olikin kuluneen näköinen ja kävikin ilmi, että oli esittelymallistosta ja siis ollut lukuisilla vaatekutsuilla hypisteltävänä ja koeteltavana ja se näkyi. Miten sellaista voi edes myydä käyttämättömänä? Ja toinen oli sellainen vaate, josta oli neppari rikki vaikka muuten oli uusi (myyjä ei muka ollut huomannut sitä...) no yhteensä olen neljä kertaa huutanut uutta tuotetta ja kaksi ollut virheellisiä. Mutta mielestäni jos tuote on kunnossa ei voi valittaa.
Mutta kuuluuko myyjän myös tarkistaa että nepparit toimii jos tuote on uusi?
Se ei ole vaan huomannut sitä =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
Mutta kuuluuko myyjän myös tarkistaa että nepparit toimii jos tuote on uusi?
Se ei ole vaan huomannut sitä =)
Se neppari oli täysin irti! Tottakai kuuluu tarkastaa. Kai nyt jokainen ihminen muutenkin tarkastaa, että ostamansa tuote on kunnossa, kun aina voi reklamoida jos ei ole kunnossa. Naurettavaa myydä uusi tuote, jos se on huonompi kuin käytetty...

Ja itse kyllä tarkistan kaikki tuotteet kun ne saan tai niitä myyn. Ja erityisen tarkasti, jos huutonettiin myytäväksi laitan tuotteita ja varsinkin uusia.

 

Yhteistyössä