Huutonetistä

Mä olen nyt ekaa tuotetta siellä myymässä ja positiivisesti yllättynyt, että siihenhän on huutojakin tullut. Pääsen siis eroon siitä. :D Nyt sitten tästä innostuneena mietin, että muutakin voisi laittaa myyntiin. Millaset tavarat siellä menee yleensä kaupaksi? Meillä on yhdet ylimääräset yhdistelmävaunut (vanhat,mutta siistit) ja ne ajattelin laittaa parilla kympillä. Lisäksi sitten on yksi sellainen sänky, jota jossain myydään nimellä "juniorisänky". Eli tavallaan parvi, mutta ei niin korkea. Alla on lipasto ja lisäksi siihen saa pöydän kiinni. Sitä mietin, että meneeköhän tuommonen? Muutakin tavaraa olisi, mistä eroon haluttais ja lähinnä siis melkeen uloskantohintaan. Mietin vaan, kun tuntuu, että sielläkin kauppa käy vaan noilla lastenvaatteilla yms että jaksaako nähdä sitä vaivaa?
 
Hipsishoo
Kyllä siellä kauppa käy jos vaan oikeanlainen ihminen osuu paikalle,vähän kuin kirppikselläkin :)
Luulen että jos haluat uloskäntohintaan myydä niin kyllä kaupaksi menevät. Ja eihän siinä mitään häviäkään jos ilmoitusta siellä pitää! Itselläni on välillä ollut parikin kuukautta jokin juttu myynnissä ja sitten yhtäkkiä se meneekin kaupaksi :)
 
"vieras"
No minä voisin esimerkiksi ostaa ne vaunut, tyttäreni saa vauvan niin mummolavaunuiksi voisi olla sopivat :) Kyllä siellä menee kaupaksi vaikka mitä. Itse en ole kylläkään myynyt mutta ostanut olen vaatteita, kenkiä, cd-levyjä, kirjoja ja vaikka mitä :)
 
Mietin vaan just tota hinnoittelua kun me halutaan vaan eroon kamoista niin hinnat olis tosi matalia,että mahtaako ihmiset sitten ajatella että ne on tosi huonossa kunnossa kun niin halvalla lähtee.. Mutta ei siinä tosiaan mitään häviä. Kirpparille en viitsi viedä mitään kun siellä kuitenkin se pito maksaa niin sitten on se ajatus, että omat pitäisi ainakin saada pois. Ehkä mä vaan laitan ne myyntiin pariks viikoks ja menee jos on mennäkseen. Mikäli ei mene niin sitten viedään vaan kierrätykseen johonkin.
 
[QUOTE="vieras";26762403]No minä voisin esimerkiksi ostaa ne vaunut, tyttäreni saa vauvan niin mummolavaunuiksi voisi olla sopivat :) Kyllä siellä menee kaupaksi vaikka mitä. Itse en ole kylläkään myynyt mutta ostanut olen vaatteita, kenkiä, cd-levyjä, kirjoja ja vaikka mitä :)[/QUOTE]

Loistavaa! Mä laitankin jo tänään ne vaunut sinne tyrkylle kunhan ehdin. :D
 
Kierrätys on pop
Hyvin menee kaupaksi kunhan laitat kohteeseen paljon kuvia ja kerrot tuotteen kunnon rehellisesti. Muutamia asioita, jotka haittaavat ostoa:
- Monella on kysyttävää kohteesta ja ilmoitusta ei aina lueta kunnolla. Vastaa kaikkiin kysymyksiin ystävällisesti.
- Ohita ohimyyntiviestit, vältyt tältä osin ongelmaostajilta.
- Tunnistaudu niin voit rajata ostajia kuten tunnistautumattomat huutojen ulkopuolelle, vältät taas ongelmaostajia.
- Salli nouto ja maksu käteisellä ja tavarantarkastus ennen ostopäätöstä samoin kuin kauppojen peruminen, potentiaalisen ostajan on helpompi huutaa kohteitasi.

Itse olen myynyt vauvantarvikkeet ja huonekaluja ja hyvin ovat käyneet kaupaksi. Ostan paljon kirjoja ja lastenvaatteita. Ostajana vältän nollapalautteisia tunnistautumattomia -> potentiaalisia huijareita sekä myyjiä, jotka eivät vaivaudu kertomaan postikuluja. Yksi ylläripylläri ns toimitusmaksu viisastutti tässäkin. Ennen huutoa tarkistan aina myyjän palautteet ja useat neutraalit ja negan omistamst kierrän kaukaa. Sampin jos jo esitettyihin kysymyksiin on vastattu töykeästi niin en huuda.

Onnea kauppiohin. Vaikka huutiksessa liikkuu myös huijareita, niin meitä rehellisiäkin ostajia on paljon.
 
"Vieras"
Tuommoiset isommat liikkuu huonosti jos asut jossain peräkyllällä, itse en ainakaan vauvuja ostais näkemättä. Mutta esim pääkaunpkiseudulla huonekalutkin liikkuu kivasti, knahn ei ole turhantarkka hinnoista.
 
Kierrätys on pop
Asutaan Espoossa ja meidän tuotteita on haettu Juväskylän takaa asti. Itse ollaan noudettu akselilla Turku - Jyväskylä - Porvoo. Kivan tuotteen löytäessä ollaan kyllä valmiita näkemään vaivaa sen eteen huonekaluja on vaikea lähetellä ja melkein oikkeuksetta niissä on nouto. Ruokapöydän myyjälle maksoin kuljetuksesta. Jos myyntiehdot ovat todella hankalat, niin kauppa jää tekemättä. Keväällä olisin oikein mielelläni ostanut pohjanmaalta erään taulun, mutta myyjä ei millään suostunut sitä lähettämään edes postiennakolla, kauppoja ei syntynyt. Tän kesän paras oli ohikulkumatkalla poikettiin Oulussa tekenässä yksi kauppa loppuun.
 

Yhteistyössä