Huutopaketti kysymyksiä?

  • Viestiketjun aloittaja Huuuuh
  • Ensimmäinen viesti
Huuuuh
Siis oisin myymässä tavaraa netissä, ja ois pari kysymystä huutopaketista... voiko se paketti missä se tuote lähetetään olla vaikka vanha anttilan pahvilaatikko, eikä siis tarvitse ostaa tietynlaista pahvilaatikkoa yms? Ja tarviiko itse tulostaa mitään, eli riittääkö että vain ottaa mukaan paketin + lähettäjän tiedot? :)

Ja voitte haukkua uusavuttomaksi mutta näihin en vastausta löytänyt huuto.netin sivulta, ja haluan siis pelata varman päälle ettei sit tarvitse miettiä että missäköhän tulostan jne.
 
vierass
Kyllä ne on siellä huutonetin sivuilla tarkasti kerrottu. http://www.huuto.net/ohjeet/ohje-huutopaketti?pos=huutopaketti_etusivu

Matkahuollon kautta lähetettävään ei tarvitse tulostella, pelkkä tunnus riittää, postin kautta lähetettävään pitää tulostaa.

Käy joku vanha laatikkokin, mutta siinä ei saisi olla vanhoja osoitetietoja (ja postin tarroja yms) mihinkään suuntaan näkyvissä ja sen pitää sopia annettuihin kokorajoihin, mitkä on erilaiset lähetettäessä matkahuollon, pakettiautomaatin tai postin kautta.
 
Vierras
Tietääkseni se pakettikortti tulostetaan itse netistä(ja toki maksat sen paketin netissä myös) sitten vaan kiinnität sen pakettikortin laatikkoon ja kuskaat postiin.
 
huomioi toimituskulut
Hinta ei ole suinkaan sinulle se pelkkä huutopaketin hinta, vaan maksaessasi netissä sen valmiin huutopaketin, joudut maksamaan 40 senttiä toimituskuluja.Lopuksi saat linkin, josta tulostat valmiin pakettikortin, jossa on teidän molempien tiedot ja Itellan viivakoodi valmiina.Tämän liimaat paketin päälle ja kiikutat lähipostiin tai automaattiin.
 
Raine
Suosittelivat matkahuollossa molempien osoitetietojen kirjoittamista pakettiin, vaikka tulostavat siihen lähetyslapun tietojen päälle. Syy tähän on hyvin yksinkertainen; jos lappu (hyvin pieni) osoitetietoineen katoaa (on tapahtunut) mitään tietoja ei löydy paketista. Tämä vaiva kannattaa nähdä, laitan itse huutopaketin numeron vielä lähetykseen tämän lisäksi.
 
Raine
Mitään lisäkuluja ei minulle ainakaan tule, kun siirrän rahaa kukkaroon ja siltä otan. Matkahuollon paketteja Siwasta laittelen, tasan tuon 5.90 maksaa. Pakata voi vaikka kahteen vahvaan muovipussiin, vaatteet tulevat näin ihan hyvin. Muovipusseissahan isot Elloksetkin lähettää ;) Kääntää vaan pussin nurinpäin, ettei mainokset häiritse.
 
vierailija
Huutopaketin hinnannousu myyjän näkökulma 5.7.22

Sain juuri tietää pakettia ostaessa hintojen nousseen vähintään eurolla. Myyjänä olen veloitettu myymään ilmoittamallani hinnalla. Mutta me myyjät ei olla saatu huutonetiltä mitään ilmoitusta tästä hinnankorotuksesta! Esim. L koon paketti ennen 7,90€ nyt tasan 12€.
Tämä on iso petos myyjiä kohtaan jotka joutuu nut omasta pussistaan maksamaan erotuksen. Tehomyyjällä voi olla ilmoituksia satoja. Tavarat on ihan olemattomia mutta tarkkaan kuvailtuja yksittäisiä myyntiilmoituksia. mm. vaatteita, postikortteja, kodin käyttötavaraa etc. Tätä muutostyötä myyntikohteiden hintoihin ei tehdä hetkessä ja tämä työ olisi pitänyt tehdä ennen hintojen nousua.
 
Huutopaketin hinnannousu myyjän näkökulma 5.7.22

Sain juuri tietää pakettia ostaessa hintojen nousseen vähintään eurolla. Myyjänä olen veloitettu myymään ilmoittamallani hinnalla. Mutta me myyjät ei olla saatu huutonetiltä mitään ilmoitusta tästä hinnankorotuksesta! Esim. L koon paketti ennen 7,90€ nyt tasan 12€.
Tämä on iso petos myyjiä kohtaan jotka joutuu nut omasta pussistaan maksamaan erotuksen. Tehomyyjällä voi olla ilmoituksia satoja. Tavarat on ihan olemattomia mutta tarkkaan kuvailtuja yksittäisiä myyntiilmoituksia. mm. vaatteita, postikortteja, kodin käyttötavaraa etc. Tätä muutostyötä myyntikohteiden hintoihin ei tehdä hetkessä ja tämä työ olisi pitänyt tehdä ennen hintojen nousua.
Miksi et aloittanut uutta ketjua, vaan kirjoitit kommenttisi lähes 8 vuotta vanhaan ketjuun. Kun ketjun avaa, ja huomaa, että se onkin ikivanha, jää loppu lukematta, mm. sinun kommenttisi.
 

Yhteistyössä