Huvittaa kun huomasin yhden fb-kaverin liittyneen näihin "Rikostaustan omaavat ulkomaalaiset heti pois suomesta!"

näin on
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Suomalaiset ovat yksi tekopyhin ja omahyväinen kansa. Siksi suomalaisista ei tykätä ulkomailla.
Sanoo minkä kansan edustaja? :D

Mun mielestä suurin osa suomalaisista on ihan kivoja ja mukavia tyyppejä. Eroaakohan mun kaveriporukka niinkin paljon muista suomalaisista? Jotenkin en jaksa uskoa...
tuon minkä sanoin huoma jo täällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
Suomalaiset ovat yksi tekopyhin ja omahyväinen kansa. Siksi suomalaisista ei tykätä ulkomailla.
Sanoo minkä kansan edustaja? :D

Mun mielestä suurin osa suomalaisista on ihan kivoja ja mukavia tyyppejä. Eroaakohan mun kaveriporukka niinkin paljon muista suomalaisista? Jotenkin en jaksa uskoa...
tuon minkä sanoin huoma jo täällä.
Ootko itse minkämaalainen? Piti oikein koko ketju selata uusiks, jos oot sen jossain vaiheessa sanonut, mutta et. Ikävä, jos niin huonon käsityksen oot suomalaisista saanut. Se on just sitä, että joku yks tekee jotain tyhmästi, sitten koko kansa leimataan. En jaksa puhua enempää sellaisen kanssa, joka leimaa koko kansan huonoksi yhden ääliön takia. Avarakatseiset ihmiset kiinnostaa mua enemmän. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:
Sen enempää ottamatta kantaa fb-asiaan, kysymys ap:lle:

Miksi ihmeessä siitä omasta kotimaastaan täytyy tehdä niin suurta numeroa? Mitä ihmeen väliä sillä on, että sekoitetaanko maat toisiinsa vai ei, eikö se ole ihan jokaisen kohdalla hänen omasta älystään/tyhmyydestään kiinni että sekoittaako vai ei, omapa on häpeänsä, miksi otat siitä paineita? Lähinnä mulle tulee nyt mieleen Iran ja Irak, kun niitä on jotkut sekoittaneet toisiinsa, mutta en näe kuitenkaan asiassa mitään niin pahaa, etteikö sitä voisi paljastaa, oli sitten kyseessä mikä maa tahansa.

On täällä kyllä muitakin maahanmuuttajataustaisia, ketkä on kärsineet rasismista. Samalla tavoin täällä on varmasti monia suomalaisiakin, ketkä ovat kärsineet ihan suomalaisten koulukiusaamisista/pahoinpitelyistä jne. Ja löytyy varmaankin sellaisiakin suomalaisia, ketkä ovat kärsineet jonkun ulkomaalaisen pahoinpitelystä. Pitääkö kaikkien katkeroitua nyt toisilleen ja olla loppuelämänsä omissa oloissaan neljän seinän sisällä, kun ei haluta nähdä muita? Kuka tuosta nyt kärsii eniten? Tuskin sun kiusaajat ainakaan, vaan ihan varmasti itse eniten kärsit, jos katkerana kotoa käsin netissä kirjoittelet siitä, kuinka suomalaiset on niin tyhmiä, ettei ees maita osaa erottaa toisistaan. :/

Ei millään pahalla, mutta olet kyllä osaltasi aiheuttamassa ja ylläpitämässä sitä kinaa ja riitaa suomalaisten ja maahanmuuttajien keskellä. Etkä tasan tarkkaan tällä asialla yhtään paranna maahanmuuttajien asemaa Suomessa.

Ja en ole suomalainen. Olen venäläinen enkä koe tarvetta salata sitä, vaan olen ylpeä taustastani. Minäkin olen joutunut elämäni aikana törmäämään rasismiin ja ennakkoluuloihin, pääasiassa peruskoulussa (lapset osaavat olla erittäin julmia toisilleen), mutta olen onnellinen, että se ei saanut minua katkeroitumaan muille ihmisille. Aikuisille kun enemmän merkitsee se, mitä ihminen on, eikä se, mistä hän on kotoisin.
erinomaisen hyvin kirjotettu :flower:

 
kyssäri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Takaisin mistä olet tullut, väkivalta kuuluu vain suomalaisille!
Mitä se hyödyttäisi? Väkivaltaa sielläkin, enkä osaa kieltä.
Ei väliä meille, ratkaiskaa ongelmat maassanne ja antakaa meidän elää tavallamme.
miks kirjoittajan pitäis poistua ku hänet pahoinpiteli suomalaiset suomessa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oliko tässä ketjussa jo kerrottu vastaiskuna perustettu FB-ryhmä:
Kaikki suomalaistaustaiset rikolliset pois ulkomailta!
Sekä "Kaikki pois Suomesta ja ulkomailta" :D
juu tämä oli hyvä, repeilin totaalisesti ko törmäsin tuohon :LOL: :LOL: :LOL:
Mä liityin :D
Minäkin! :wave:

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Takaisin mistä olet tullut, väkivalta kuuluu vain suomalaisille!
Mitä se hyödyttäisi? Väkivaltaa sielläkin, enkä osaa kieltä.
Ei väliä meille, ratkaiskaa ongelmat maassanne ja antakaa meidän elää tavallamme.
miks kirjoittajan pitäis poistua ku hänet pahoinpiteli suomalaiset suomessa?
Timbuktuun tai mistä hänen sukunsa onkaan kotoisin. Ei suomalaiset turhan takia suutu, Mrs on saattanut katsoa suomalaisia pahasti tai pukeutua väärin.
 
kyssäri
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Entäs minä sitten? Mihin mä menen, vai kuka menee, ja minne, kun mä olen maahanmuuttajana tullut alkuperäisväestön pahoinpitelemäksi täällä Suomessa?
Takaisin mistä olet tullut, väkivalta kuuluu vain suomalaisille!
Mitä se hyödyttäisi? Väkivaltaa sielläkin, enkä osaa kieltä.
Ei väliä meille, ratkaiskaa ongelmat maassanne ja antakaa meidän elää tavallamme.
miks kirjoittajan pitäis poistua ku hänet pahoinpiteli suomalaiset suomessa?
Timbuktuun tai mistä hänen sukunsa onkaan kotoisin. Ei suomalaiset turhan takia suutu, Mrs on saattanut katsoa suomalaisia pahasti tai pukeutua väärin.
ja ku suomalainen raiskaa suomalaisen, niin se on naisen syy kun se on saattanut katsoa väärin tai pukeutua väärin? ei suomessa ole iha omia nirppanokkia jotka katsoo tosia nenän vartta pitkin? ja se oikeuttaa pahoinpitelemään?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kyssäri:
ja ku suomalainen raiskaa suomalaisen, niin se on naisen syy kun se on saattanut katsoa väärin tai pukeutua väärin? ei suomessa ole iha omia nirppanokkia jotka katsoo tosia nenän vartta pitkin? ja se oikeuttaa pahoinpitelemään?
Ei jos se on suomalainen. Ulkomaalainen on aina syyllinen, oli hän raiskaaja tai raiskattu. Joskus nuo ulkomaalaiset yrittävät jopa potkia liikkeessä olevan auton puskureita hajalle :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Edelleenkin, tietämättömiä minkä ASIAN suhteen, kotimaasi, vai ?Sä et voi olla tosissas ja väittää aivopesustakaan mitään ennenkuin tiedämme millä suomalaiset on aivopesty??
Mrs Shillelagh on palstan provo-persoonia ;) Älä ota vakavasti.
Tietämättömiä sen suhteen, ettei mun synnyinmaani liity mihinkään muuhun maahan. Suomalaiset on aivopesty medialla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan.
Juu, sä tulet ihan itse tähän ketjuun tuomaan esiin sitä, ettet ole ihan täysin syntyperäinen suomalainen ja kas kummaa kun joku haluaakin tietää enemmän -sitten sä heittäydyt kertomattomaksi?! Pitäisit periaatteestasi kiinni: älä kerro, älä edes aloita. Ainakin tässä ketjussa voit syyttää ihan vaan itseäsi -ja tosiaan, näinhän se metsä vastaa...

Kokeiles uudemman kerran sitä itseesi menemistä, vähän syvemmälle tällä kerta.
Syyttää itseäni mistä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Miksi? Mulla on perhe täällä.
Ota se hyysääjäperhe mukaasi. Varmaan ootte jotain ihme vihreitä tai ärkoopeestä.
Mun mies ei halua mennä lähellekään mun synnyinmaatani, eikä muutenkaan muuta täältä pois, ihan "pahuuttaan". Kun meidät kerran tänne on heitetty, niin tänne jäädään ikään kuin kostoksi siitä. Eihän koulukiusatunkaan pitäisi vaihtaa koulua, vaan kiusaajien. Näin ainakin halutaan ja toivotaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Syyttää itseäni mistä?
Kärkkäistä vastakommenteista. Sillä metsä vastaa sulle nyt just niinkuin sä sinne huusit. Nyynä (kö se oli?) kysyi ihan ystävällisesti ja sä vastaat tosi tympeästi väheksyen samalla oikeastaan kaikkia suomalaisia heidän maantiedon osaamisestaan...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Miksi? Mulla on perhe täällä.
Ota se hyysääjäperhe mukaasi. Varmaan ootte jotain ihme vihreitä tai ärkoopeestä.
Mun mies ei halua mennä lähellekään mun synnyinmaatani, eikä muutenkaan muuta täältä pois, ihan "pahuuttaan". Kun meidät kerran tänne on heitetty, niin tänne jäädään ikään kuin kostoksi siitä. Eihän koulukiusatunkaan pitäisi vaihtaa koulua, vaan kiusaajien. Näin ainakin halutaan ja toivotaan.
Jossain pusipusi-halihali maassa ehkä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.
Tuota... teetköhän tuosta hieman liian ison asian?

Siis näitä väärinkohdeltuja ja siitä katkeroituneita ihmisiä löytyy ihan syntyperäisistä suomalaisitakin, ikävää vaan on että sillä katkeruudella vahingoittaa itseään enemmän kuin mitä ne väärinkohtelijat olisivat voineet tehdä. Ja kieltämättä voi olla vähän yksinäistä asua suomessa jos meinaa pysyä kaukana kaikista suomalaisista, varsinkaan jos ei omaa täällä kulttuuritaustaa ja sukuja sieltä omasta lähtömaastaan.

Minulla ei ole aavistustakaan mistä maasta olet lähtöisin ja kuinkapaljon esim. ulkonäöllisesti eroat suomalaisista. kuitenkin kielen osaavana ja koulut täällä käyneenä sinulla on hyvät mahdollisuudet olla osana täkäläistä (sikäläistä?) yhteiskuntaa. Ikävältä kuulostaa jos sinulla on oikeasti noin paha olla. :/
Ei mua ole kukaan tunnistanut ulkomaalaiseksi ennen kuin on kuullut nimeni. Aikaisemmin mua ei häirinnyt ihmisten suhtautuminen, mutta olen kai jo kyllästynyt siihen. Mä olen aika hyvin integroitunut tähän yhteiskuntaan, mutta kyllähän sen vaistoaa, miten ihmisten suhtautuminen muuttuu, kun saavat tietää mistä olen lähtöisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja monsian:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.
Onko sut ehkä adoptoitu? Meikäläiset saa paljon kakkaa niskaan :/
Mua ei ole adoptoitu, vaan mut on tuotu lapsena tänne äitini mennessä naimisiin suomalaisen kanssa. Jouduin jättämään jälkeeni läheisiä ihmisiä. En halunnut muuttaa kauas heistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Suomalaiset sekoittavat sen lähes järjestelmällisesti toiseen maahan. Ja mulla ei ole sen toisen maan kanssa mitään tekemistä. Vaikean asiasta tekee se, etteivät suomalaiset osaa erottaa eri maita toisistaan.
Ai sä yleistät kaikki suomalaiset tietynlaisiksi? Hmm, mitä pidät siitä jos sinutkin yleistettäisiin taustasi johdosta samanlaiseksi kuin kaikki muut maanmiehesi ja -naisesi?
Mä olen siihen jo tottunut, ja oppinut samoille tavoille, kuten huomaatte. Ei kaikki suomalaiset ole toki samanlaisia, mutta parempi katsoa, kuin katua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:
miksi kertoisin alkuperäni, kun ei se teidän kaaliin kuitenkaan mene? Ei ole ennenkään mennyt.
Tätä mä tarkoitin sillä itseesi menemisellä. Onpa kumma että tuolla asenteella saat paskaa niskaasi.
Mä olin lapsena avoin, ja sain paskaa niskaani. Siksi en enää halua tuota asiaa kertoa. Mitä vähemmän itsestään kertoo, sen paremmin saa olla rauhassa. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja johan mä sanoinkin, että olen mennyt itseeni, pysymällä kaukana teistä.
Tuota... teetköhän tuosta hieman liian ison asian?

Siis näitä väärinkohdeltuja ja siitä katkeroituneita ihmisiä löytyy ihan syntyperäisistä suomalaisitakin, ikävää vaan on että sillä katkeruudella vahingoittaa itseään enemmän kuin mitä ne väärinkohtelijat olisivat voineet tehdä. Ja kieltämättä voi olla vähän yksinäistä asua suomessa jos meinaa pysyä kaukana kaikista suomalaisista, varsinkaan jos ei omaa täällä kulttuuritaustaa ja sukuja sieltä omasta lähtömaastaan.

Minulla ei ole aavistustakaan mistä maasta olet lähtöisin ja kuinkapaljon esim. ulkonäöllisesti eroat suomalaisista. kuitenkin kielen osaavana ja koulut täällä käyneenä sinulla on hyvät mahdollisuudet olla osana täkäläistä (sikäläistä?) yhteiskuntaa. Ikävältä kuulostaa jos sinulla on oikeasti noin paha olla. :/
Näinpä. Olen pahoillani jos tunnet olevasi jotenkin väärässä maassa, mutta että syytät tästä kaikkia suomalaisia ihmetyttää. Millä perheesi ja muu suomi on ansainnut tällaista ?
Mistä mä syytän suomalaisia?
 

Yhteistyössä