Huvitutin käytöstä

Tuttiasiasta kyselen mielipiteitä!

Meillä sairaalalla sanoivat että pitäis huvitutin antamista oottaa siihen kun vauva on 6-viikkoinen. Oon nyt miettiny että antaako sitä tuttia vai ei kun ollaan kuitenki 1,5 kuukautta ilmanki pärjätty.

Poika on nyt ruvennu luputtamaan sormiaan melko paljon ja vauvallahan on tuo imemisen tarve suuri. Hän on rintaruokinnassa ja saa rintaa aina kun sitä haluaa. Ei kuitenka syö kovinkaan usein - tai no parin tunnin välein hereillä olleessaan, nukkuu kyllä päivällä 3 tunnin pätkiä ja yöllä usein 6 tunnin jakson.

Mietin vaan sitä että saako hän nyt sit imeä tarpeeks ja jos ei saa niin mitä haittaa siitä sit voi olla? Ollaan yritetty ottaa sormia pois suusta aina kun ne sinne menee.

Esikoinen ei oikeen oppinu tuttia syömään eikä hänellä ollukka kuin unitutti käytössä. Mutta ei kai se unituttika oo välttämätön kun vauva kuitenki nukkuu hyvin.

Mitä mieltä siis ootte? Ja siis miun kanta on se, että haluisin mennä ilman tuttia kun vauva on kuitenki tyytyväisen oloinen, mutta mietin siis että tarviiko vauva vielä rinnan lisäks muuta imeskeltävää?
 
mulla ei kumpikaan ole tarvinnut rinnan lisäksi muuta imeskeltävää.sormet niillä on ollu suussa välillä mutta eivät ole olleet peukunsyöjiä..kyllä kai kaikki lapsoset sormiaan suuhun laittaa jossain vaiheessa.
ei tutti minusta mikään välttämätön ole todellakaan.
 
jos lapsentahtisesti annat rintaa imeä niin kyllä sen pitäisi olla riittävästi :) luonnonmukaisuutta kehiin,ei niitä tutteja oo aina ollut! :wave: Meillä annettiin tutti kun poika oli 6kk kun jouduin nopeasti lopettamaan imetyksen ja tuli niin paha mieli kun selkeästi tarvitsi imeskeltävää. Jos olisin voinut imettää lapsentahtisesti niin ei oltaisi tuttia otettu ollenkaan käyttöön kun ei poika sen tarvetta mitenkään ilmaissut.

samaa mieltä edellisen kanssa ettei minunkaan mielestäni tutti ole mikään välttämättömyys!
 
mä kans lisään vielä että itse olen imettänyt lapsentahtisesti aina ja mulla ovat asuneet rinnalla ekat 4kk ja sit kiinteiden myötä on tullut tolkkua imemiseen mutta hyvin hanakoita kumpikin rinnalla olemaan.
esikoista imetin 1v ja nyt tämä kuopus 11kk ja edelleen aika haukka =)
 
Kiitos teille, näin mieki oon aatellu että ei kai sitä tuttia oo välttämätön käyttää. Eli mennään ilman jos vaan ollaan kaikki tyytyväisiä! :) Peukkua ei oo meilläkä ukkeli vielä luputtanu, tosin on kyllä vielä melko pieni että kerkeehän tässä oppia vaikka mitä tapoja.

Esikoinen meilläki oli melkoinen imuttelija, oli päiväsaikaan jopa tunnin välein tissillä, mutta hänkään ei päiväsaikaan tuttia syönyt. Harmitukset lohduteltiin sylittelemällä. Tämä uusi tulokas on onneks nyt vähän erilainen syöjä että tankkaa hieman harvemmin ja enemmän sit kerralla. Mutta kaipa se vauveli tosiaan sit ite tietää minkä verran haluaa imutella! :)
 
Meillä tytö huoli tuttia vasta 6kk iässä :whistle:, siihen saakka oli sormet suussa . Jotain oli pakko saada imeskellä kun aloitettiin harjoittelemaan nukahtamista ilman äitin tissiä, niin tutin sitten sai. Nyt tyttö 10½kk ja unille mennessä yleensä ottaa tutin mukaan. Muuten ei ole päivällä ollenkaan käytössä.
 

Yhteistyössä