Hyi yök, onko teitä paljonkin jotka möyssäätte ruoan ensin omassa suussanne, ja...

  • Viestiketjun aloittaja "Misty"
  • Ensimmäinen viesti
kaikkea ne vanhemmat tekee
No en todellakaan pureskele enkä syö lapsen jämiä, hyi yök.

Muutama vuosi sitten serkkuni lapsen ollessa pieni niin serkku aina pyyhki sormella suunpielestä ruuanjämiä pois ja pisti omaan suuhunsa. Kaikkein ällöttävintä oli ku lapsi oli syönyt jäätelöä ja kuola valui tietty samaan aikaan ja olis sekoittunut siihen jäätelöön niin sen vaalean limaisen mönjänkin siitä sipaisi pois ja omaan suuhun. Vittt...et mä meinasin oksentaa ku näin sen.
 
Kuulostaa tosiaan ällöltä tuo että jauhaa jotain ruokaa omassa suussaan. Mutta voin kyllä tunnustaa, että aika useinkin annan lapselle esim. puolikkaan suklaapalan niin, että olen itse puraissut siitä sen puolikkaan pois... Varmaan kauheaa ja hirveää, mutta en jaksa olla niin täydellisen karieskammoinen. Esikoisen kanssa yritettiin varoa paremmin, mutta tulihan hällekin ne pari reikää. Nyt ollaan jo melko rentoja. Elämää tämä vain on.
 
"lisko"
Mä olin kanssa yllättynyt, että Suomestakin löytyy vielä noita, jotka eivät tajua siinä sitä kariesriskiä. Katsoin jo vuosia sitten kauhuissani ulkomailla kun britti-isä putsasi vauvan maahan pudonneen tutin omassa suussaan. Pudisteltiin silloin miehen kanssa päitämme ja juteltiin, että joskus noin tehtiin Suomessakin, mutta eipä onneksi kukaan enää niin tee. Ja nyt sit käy ilmi, että Suomessakin kaikesta neuvolavalistuksesta huolimatta, löytyy noita superjuntteja, jotka istuttaa karieksensa lastensa suihin ja me sit veroissa maksellaan tuota hammashoitoa, kun suut reikiintyy. Ei ne reiät karkista tule.
 
[QUOTE="lisko";22485723]Mä olin kanssa yllättynyt, että Suomestakin löytyy vielä noita, jotka eivät tajua siinä sitä kariesriskiä. Katsoin jo vuosia sitten kauhuissani ulkomailla kun britti-isä putsasi vauvan maahan pudonneen tutin omassa suussaan. Pudisteltiin silloin miehen kanssa päitämme ja juteltiin, että joskus noin tehtiin Suomessakin, mutta eipä onneksi kukaan enää niin tee. Ja nyt sit käy ilmi, että Suomessakin kaikesta neuvolavalistuksesta huolimatta, löytyy noita superjuntteja, jotka istuttaa karieksensa lastensa suihin ja me sit veroissa maksellaan tuota hammashoitoa, kun suut reikiintyy. Ei ne reiät karkista tule.[/QUOTE]

Elämä olisi suhteettoman hankalaa jos pitäisi oikeasti maanisesti varoa sylkikontaktia ekat kolme vuotta lapsen kanssa. Ja se kaikki voisi mennä hukkaan kerrasta. Ja entä ne kaikki hyvät bakteerit äidin suussa? Miten lapsi ne saa jos varotaan kun ruttoa?
 
[QUOTE="lisko";22485723]Mä olin kanssa yllättynyt, että Suomestakin löytyy vielä noita, jotka eivät tajua siinä sitä kariesriskiä. Katsoin jo vuosia sitten kauhuissani ulkomailla kun britti-isä putsasi vauvan maahan pudonneen tutin omassa suussaan. Pudisteltiin silloin miehen kanssa päitämme ja juteltiin, että joskus noin tehtiin Suomessakin, mutta eipä onneksi kukaan enää niin tee. Ja nyt sit käy ilmi, että Suomessakin kaikesta neuvolavalistuksesta huolimatta, löytyy noita superjuntteja, jotka istuttaa karieksensa lastensa suihin ja me sit veroissa maksellaan tuota hammashoitoa, kun suut reikiintyy. Ei ne reiät karkista tule.[/QUOTE]

Ei mä en muussaa lapseni ruokaa muulla kuin haarukalla tai sauvasekottimella.

Ollaan varottu henkeen ja vereen tuota karies-bakteeria. Mutta kuinkas sitten kävikään. Yksi kaunis päivä tyttö oli ylttänyt ottamaan mun hammasharjan vessassa ja tuli iloisena näyttämään äidille, kuinka hän harjaa hampaita. Tyrkkäsin saman tien hammaspastilleja sille suuhun, mutta..

Tosin oli meillä sitä ennenkin käynyt semmosia tilanteita, että vahingossa suut osui melkein vastakkain, liekö jo siinä sitten siirtynyt moiset bakteerit. Noita nyt on aika vaikea välttää, jos lapsen kanssa leikkii ja halittelee (ja vaikkei edes leikkisi tai halittelisi, joskus vaan törmätään =)).
 

Yhteistyössä