Hymyilyttää niin:) ja tästä saa suuttua:D

Nimittäin kaupungilla eräs äiti pienelle, ehkä n. 2-3 -vuotiaalle lapselleen möykkäs kun lapsi sotki jäätelöllä kauniin valkoisia vaatteitaan. Ja kun ne vaatteet olivat vasta ostetut ja uuden puhtaat:) Siis ei tarkoituksella sotkenut, vaan jäätelöä valui kun suli niin vaatteille. Kun me muut ihmiset sitten kuulemma katsotaan pitkään kun lapsi on niin sotkunen!

No pakkokos niitä valkoisia vaatteita on sille pienelle laittaa, jos pieni sotkukin haittaa näin kesäisin? :)

Tietty jos on mahdollisuus vaihtaa puhtaat vaatteet niin vaihtaisin, mutta mitä pienestä liasta vaikka ihan kaupungillakin oltais.
 
minä
:D Ihme väkee.
Mä pidän tuolla "hoitolaukussa" ruokalappua mukana, että jos sattuu oleen "paremmat" vaatteet päällä niin ei sit ne sotkeennu:) Mutta muuten oon samaa mieltä kun siinä Omo- vai mikä mainos se onkaan, että laspilla on lupa leikkiä ja siinä sivussa sotkeakin:) Eri jos tahallaan mähnätään ruokaa rinnuksille.
 
orreKM
Joo en kans jotenkin tajua tällaista. Itse huomasin kyllä kun esikoiseni sain, että alussa oli vaikea tottua siihen sotkemiseen, mutta sitten sisäistin sen, että lapselle kuitenkin kaikki on uutta ja kaikkea pitää saada tutkia joten aloin sotkuun tottumaan. Ja varsinkin kun ei ole kyse tahallisesta sotkemisesta niin minusta voisi antaa asian olla. Vahinkoja sattuu varmasti tuolle äidille itselleenkin...
 
hohhoijaa
Te itse jaksatte vissiin aina hymyillä ja olla mielinkielin kun lapsenne toilailee (vaikka syyttäänkin)..
Ei se kuulkaa niin vaarallista ole jos äiti vähän kommentoi.
 
Mua ei kyllä hymyilyttänyt kun jouduin yhdessä tapahtumassa todistamaan vastaavaa tapausta, harmitti kovasti lapsen puolesta.. :/
Lapsi kun oli saanut kasvomaalauksen ja takkia pukiessaan kaulukseen sitten tarttui hieman väriä niin siitäkös lapsen äiti metelin nosti! :kieh: Ihan tosissaan riuhtoi kovaan ääneen pauhaten tytön vessaan pesemään juuri otetun kuvan pois, varmaan tosi kiva mieli jäi sillekin lapselle kun äitinsä käyttäyi kuin idiootti!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
:D Ihme väkee.
Mä pidän tuolla "hoitolaukussa" ruokalappua mukana, että jos sattuu oleen "paremmat" vaatteet päällä niin ei sit ne sotkeennu:) Mutta muuten oon samaa mieltä kun siinä Omo- vai mikä mainos se onkaan, että laspilla on lupa leikkiä ja siinä sivussa sotkeakin:) Eri jos tahallaan mähnätään ruokaa rinnuksille.
Näin juuri. En vois kuvitellakaan että tuo lapsonen ois näyttelyesine edes kaupungilla ja vaatteet pysyis puhtosina. Suojaa sitten jos on tilanne ettei sais sottaantua. Tai pikemmin jätän sillon sen jäden ostamatta...
 
haha
KUULKAA JEESUSTELIJAT, ehkä sillä äitillä oli pinna kireellä.. ei välttämättä aina nipota samopista asioista.
On teillä huvinne, itsekö ette koskaan sano mistään..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mies28v.:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa ap:
No kai tekin joskus möykkäätte lapsellenne vaikka lapsi on vain lapsi!!!
Ihme jeesustelua taas.
En mä ainakaan möykkää mun lapselle... mä osaan puhua. Kiitos vaan. moi
Ihan sama täällä. Jos lapsi toimii väärin, niin silloin tietenkin sanon asiasta, mutta jos lapsi toimii kuten lapsi, esim. sotkee vaatteensa, niin en minäkään siitä hänelle möykkää. On typerää laittaa lapselle uudet vaatteet ja viedä jäätelölle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa ap:
No kai tekin joskus möykkäätte lapsellenne vaikka lapsi on vain lapsi!!!
Ihme jeesustelua taas.
Joo, mutten todellakaan tollasessa tilanteessa. Ei se lapsen syy ole että äiti pukee hienosti, ostaa valuvaa jätskiä ja sitte meluaa kun lapsi ei osaa syödä siististi.
 
hk
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Mua ei kyllä hymyilyttänyt kun jouduin yhdessä tapahtumassa todistamaan vastaavaa tapausta, harmitti kovasti lapsen puolesta.. :/
Lapsi kun oli saanut kasvomaalauksen ja takkia pukiessaan kaulukseen sitten tarttui hieman väriä niin siitäkös lapsen äiti metelin nosti! :kieh: Ihan tosissaan riuhtoi kovaan ääneen pauhaten tytön vessaan pesemään juuri otetun kuvan pois, varmaan tosi kiva mieli jäi sillekin lapselle kun äitinsä käyttäyi kuin idiootti!!
tätä mä en kyllä ymmärrä!meil on ainakin pesukone kotona,enkä edes osta niin hienoja vaatteita et pitäs rupee möykkää jos sotkeentuu...
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja Mies28v.:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa ap:
No kai tekin joskus möykkäätte lapsellenne vaikka lapsi on vain lapsi!!!
Ihme jeesustelua taas.
En mä ainakaan möykkää mun lapselle... mä osaan puhua. Kiitos vaan. moi
Kyllä mä vaan möykkään jos on pinna kireellä. Että moi vaan itelles.
 
hohhoijaa
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa ap:
No kai tekin joskus möykkäätte lapsellenne vaikka lapsi on vain lapsi!!!
Ihme jeesustelua taas.
Joo, mutten todellakaan tollasessa tilanteessa. Ei se lapsen syy ole että äiti pukee hienosti, ostaa valuvaa jätskiä ja sitte meluaa kun lapsi ei osaa syödä siististi.
Mistäs sinä tiedät mitä siinä tapahtu.
Kyllä sitä jätskiä voi sotkemattakin syödä.
 
hsl
Mun mielestä pesukoneet on keksitty juuri sitä varten, että saadaan vaatteet pestyä. Tuo Äiti ei varmaan antas lapsen edes kerätä voikukkia tai syödä mustikoita kun tulee sotkua... saatika sitten antaa leikkiä iki ihania kuraleikkejä!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa ap:
No kai tekin joskus möykkäätte lapsellenne vaikka lapsi on vain lapsi!!!
Ihme jeesustelua taas.
Joo, mutten todellakaan tollasessa tilanteessa. Ei se lapsen syy ole että äiti pukee hienosti, ostaa valuvaa jätskiä ja sitte meluaa kun lapsi ei osaa syödä siististi.
Mistäs sinä tiedät mitä siinä tapahtu.
Kyllä sitä jätskiä voi sotkemattakin syödä.
en oo sanonukaan että tiedän. Sanoin vaan että en möykkää jos omani vetelee jädet vaatteille. Kun ei se 2v osaa syödä valuvaa siististi. Oma moka jos annan hienoissa vaatteissa sottaavaa syötävää. Toki jos syötän niin pysyy puhtaampana mut eipä tota "minä itteä" saa auttaakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hsl:
Mun mielestä pesukoneet on keksitty juuri sitä varten, että saadaan vaatteet pestyä. Tuo Äiti ei varmaan antas lapsen edes kerätä voikukkia tai syödä mustikoita kun tulee sotkua... saatika sitten antaa leikkiä iki ihania kuraleikkejä!
Tai sitten voisi jättää ostamatta ne uudet ja hienot tamineet jos ne eivät saa ollenkaan sottaantua?
Ei pieni lapsi pysty ajattelemaan syödessään/leikkiessään että nytpä olenkin tosi tosi varovainen ettei vaan uusi paita/takki sotku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hsl:
Mun mielestä pesukoneet on keksitty juuri sitä varten, että saadaan vaatteet pestyä. Tuo Äiti ei varmaan antas lapsen edes kerätä voikukkia tai syödä mustikoita kun tulee sotkua... saatika sitten antaa leikkiä iki ihania kuraleikkejä!
Niinkun mun sisko. Muksut ei oo saaneet kun puhtaita vesileikkejä leikkiä ja kaikenmoinen kura jne on niillekin kauhistus. Kokoajan sukimassa ja putsaamassa niitä. Edes itsesyöntiä harjotteleva ei saanu sotkea tai tiputella edes vahingossa.
 

Yhteistyössä