Hyperstimulaatio- kokemuksia?

Tänään tehtiin punktio ja saaliina 25 munasolua. Vielä perjantaina lekuri veikkas 15 kpl ja silloin olo olikin ihan jees. Mutta kuten viimeksikin, se turvotus alkoi muutama tunti Pregnylin jälkeen..ja jatkuu edelleen. Itseasiassa olo on nyt sen suhteen parempi kuin aamulla mutta vähän jänskättää, lähteekö olo huononemaan. Viimeksi siirtopäivänä (tuoresiisrto siis) olo oli aika turvonnut ja hengittäminen työlästä ja ekaks meinasivat etteivät siirrä ollenkaan. Niiiiin kovasti toivoisin nyt tuoresiirtoa, jos vaan mahdollista. Eli kysymys kuuluukin: milloin voi huokaista tuon hyperivaaran olevan ohi?
 
Hei,
Mulla oli aika sama saalis kuin sulla. En varmaan osaa vastata milloin hyperin vaara on ohi, mutta voin kertoa omasta kokemuksestani. Jouduin punktiosta seuraavana päivänä osastolle tiputukseen lievän hyperin takia. Kuitenkin yhden sairaalayön jälkeen veriarvot yms olivat kunnossa ja päästiin tuoresiirtoon. Jos olo huononee, niin käy päivystyksessä tarkastamassa tilanne. Itselle tuli siirrton jälkeen uudelleen hyperstimulaatio, 9 päivää siirrosta jouduin sairaalaan ja olin siellä viikon. Mutta oli hyvääkin sentään, alkanut raskaus oli laukaissut hyperin uudelleen. Raskaus on nyt edennyt viikolle 33 :) Tsemppiä jatkoon!
 
Kiitos verve ja onnittelut raskautumisesta! Hyperihän voi siis tulla vaikkei munasoluja montaa saataisikaan. Eikä tuo 25 siis ole mitenkään megapaljon mutta olin eilen aamulla aika turvoksissa ja kun edellisestä hoidosta sain lievän hyperin (tai näin jälkenpäin aateltuna olis varmaan pitänyt käydä lääkärissä silloin) ja hengityskin oli vaikeaa silloin viimeksi, vähän jänskättää, voiko vielä tulla jotain. Nyt olo aika hyvä, parempi kuin eilen ja huomattavasti parempi kuin eilen aamulla. Luget alkoi tänään, nehän saattaa sit taas lisätä tuota turvotusta.
 
Luppis Mulla oli saaliina 28 munarakkulaa ja hyperi iski. Join punktion jälkeen litra tolkulla vettä koska mulle sanottiin jo ennen puntioo, et voi olla etten pääse siirtoon turvonneiden munasarjojen takia. Juominen auttoi ja pääsin tuoresiirtoon. Mulla lykäs sit siirron jälkeen ihan armoton hyperi. Onneksi hoitui kotihoidossa mut sairaalassa kävin tarkistuttamassa itteeni vähän väliä ku halusivat kontrolloida. Hyperin oireet helpottuivat alle viikossa siirrosta mutta pahenivat kun raskaus alkoi. :heart: Vielä maanantaina np-ultrassa kätilö ihmetteli mun suuria munasarjoja. Ihmetys kyllä loppui kun kerroin hyperistä. :)

AaVee & Baby 12+1 :heart:
 
Kiitos AaVee. Olo on nyt parempi, siis kipuja ei ole ja olin tänään töissäkin :ashamed: Turvotusta on vähän mutta se on semmosta Luge-turvotusta selvästi. Lääkäri ei edes kyseenalaistanut siirtoa eli kyytiläinen on nyt sitten matkassa!!
 

Yhteistyössä