hyppykiikku ja itkuhälytin

Greippi
Hyppykiikku oli meillä ainakin ihan tarpeeton hankinta, poika ei viihtynyt siinä yhtään.

Itkuhälytin meillä on ihan Philipsin perusperusmalli, hinta taisi olla jotain 89 euroa. On toiminut erinomaisesti ja kantama on aika pitkä. Molemmissa päissä on mahdollisuus myös seinäsähkön käyttöön, mikä on tosi hyvä ominaisuus. On helppokäyttöinen ja varmatoiminen.
 
Greippi
Meillä on itkuhälytin ollut tarpeen omakotitalossa. Itse olen ollut sisällä yläkerrassa ja lapsi nukkunut pihalla. Nyt käytämme sitä esim. saunoessa kun lapsi nukkuu yläkerrassa. Käyttöaika on siis pidempi kuin vauva-aika (meillä poika 1 v 8 kk). Myös mökillä ja reissuilla on ollut kätevä. Kerrostaloasunnossa tuskin sellaista tarvitsee, vaikka lapsi nukkuisi parvekkeella.

Käytettyinä niitä on suht hyvin tarjolla. Varminta on ostaa tuo perusmalli.
 
Kyllä meillä itkuhälytin on jokapäiväisessä käytössä kerrostalossakin! Vauva nukkuu parvekkeella, ei tarvitse olla koko ajan kyttäämässä, että huutaako se vai ei.. Jos olen itse esim. keittiössä ja tiskikone päällä, ei vauvan huuto sinne kuulu, vaikka tällä neidillä kova ääni onkin! Itkuhälystä kuulee heti, kun neiti alkaa tekemään heräämistä.
 
freesi iskä
Just hain neidille itkuhälyttimen Merkkiä Padwico mallia 903. Tosi hyvä vehje! Itsellä hermo lepää, kun ei tarvitse koko ajan olla katsomassa. Herkkyys hyvä ja säädettävissä. 4 eri kanavaa ja 8 salauskoodia, eli varmaan löytyy kanava, jolla ei häiriöitä tule muualta. Värinähälytyskin on. Se on jonkun ruotsalaisen lapsilehden testivoittaja. Se on lisäksi halvempi kuin philipsit. Maksoikos toi nyt 79?. Ja kuulemma niitä palautetaan liikkeeseen kaikista vähiten. Suosittelen!
 
hyppykiikku meilläkin jäi täysin käyttämättä esikoisen aikana ja hävitinkin sen kokonaan jo ennen kuopuksen syntymää, eikä sille ole ollut kuopuksen aikanakaan tarvetta. Omalla pikkusiskolla oli aikoinaan ja se oli hyvä niin kauan kunnes sisko aina oksensi kun oli hetken siinä "kiikkunut".
Itkuhälytin meillä on ollut kovassa käytössä niin kerros- kuin rivitalossa, koska molemmat lapset on nukkuneet mielellään ulkona. Philipsin perusmalli toimi hyvin kahdella lapsella ja maksoi aikoinaan joku 50 ?
 
Itkuhälyttimenä olen käyttänyt näitä PMR-puhelimia (siis 'nykyversio' LA-puhelimesta).

Osasta malleista (ainakin Cobra-merkkisissä, se sininen) löytyy itkuhälytin toiminto ja on jonkun verran halvempi kuin varsinaiset itkuhälyttimet ja käyttöä muuallakin myöhemmin.

Kanavia löytyy vaikka muille jakaa ja samoin kuin kuuluvuutta. Toimivat noilla AAA-pattereilla, helppo kuljettaa mukana esim. taskussa.
 
Kokemuksia
Pikku-Piian hyppykiikussa on jotenkin ihan älytön keinun korkeuden säätösysteemi, hermo on mennyt jo monta kertaa. Säätövaraakaan ei juuri tunnu olevan, vaikka miten yrittäisi kiristellä kiertyviä hihnoja. Ohjeet myös aika huonot. Ei voi suositella! Poika kyllä viihtyy kiikussa, vanhemmat vain napisevat käytön vaikeudesta :)

Itkuhäläreinä Doron radiopuhelimet, mallista ei tietoa. Tosi hyvät siltäkin kannalta etteivät reagoi ihan pienimpiin ääniin, ei tule sitten turhan takia ravattua kyttäämässä vauvaa vaan reagoivat sitten vasta kun pienellä on tosiaan "asiaa".
 
Meillä Philipsin itkuhälyttimet, olleet todella hyvät. Sain ostettua palstalaiselta 15 euron pilkkahintaan :) Jos lasta aiot ulkona nukuttaa niin talvella ainakin meillä on ollut ihan välttämättömät. Kuka oikein kuulee seinien ja ikkunoiden läpi itkun? En minä ainakaan..:whistle:

Hyppykiikkua pitäisi alkaa kohtapuolin metsästelemään..
 

Yhteistyössä