hyppylelu/kävelytuoli/pomppukiikku/taaperokärry??

Meillä 4.5 kk tyttö ja olisi tarkoitus hommata "joululahjaksi" hyppykiikku ja kävelytyuoli.

Nyt sit näin mainoksen hyppylelusta ja se alkoi kiinnostamaan.

Löytyykö kokemuksia siitä lelusta? Onko hyvä??

Taaperokärry ei ole vielä ajankohtainen mutta haluaisin kuulla siitäkin kokemuksia!?

En haluais kaikkia hommata jos sit ei olekkaan niille käyttöä... enkä halua et koko talo täynnä vauvan leluja...

Kertokaa ja suositelkaa!
 
ainoastaan taaperokärrystä kokemusta koska näen nuo kaikki muut turhina omille lapsille.esikoinen käveli kärryn kanssa ulkona kun oli oppinut kävelemään mutta ulkona kävely vielä tuotti ongelmia eli käytti sitä tukena alkuun ja voin lämpimästi suositella
 
=) Meillä ei ole ollut mitään noista kenelläkään.
Ainoastaan kelpuuttaisin meille taaperokärryn. Jostain syystä sitä ei vaan ole tullu koskaan hommattua. Sellanen pukattava auto meillä on ollut.
Nyt tosin tälle nuorimmalle ajattelin tuon kärryn hommata.
 
Meillä on plasto taaperokärry ja suosittelen, kävelytuolia on kylässä koittanut, kotiin en hankkinut. Hyppykiikku jäi ostamatta, ei haittaa. Kärrin kanssa on opetellut kävelyä, kuskaa siinä tavaraa ja tykkää olla kyydissä, käyttöä siis on paljon. Hyppylelua en oo kellään nähnyt joten siitä en tiedä mitään.
 
Hyppykiikku oli ihan kiva, oli lainassa kaverilta. Omaksi en varmaan kuitenkaan ostaisi. Kiikkui kuitenkin siinä niin pienen ajan.
Kävelytuolia en huolisi, täällä jo muutenkin tavaraa, ne on kaameita muovihökötyksiä ja mun mielestä turhia. Toki oon kavereilta kuullut kuinka he pitävät niitä lähes korvaamattomina, kun pikkuinen viihtyy siinä eikä pääse satuttamaan itseään. Itse tykkään kuitenkin että vauva pääseen ihan omin avuin tutustumaan ympäristöön.

Brion taaperokärry meillä on. Ostettiin esikoisella 1v lahjaksi. Se on mun mielestä sellainen must-lelu ja niin klassikko, että ihan omaksi silmäniloksikin halusin sen. :LOL: ja on sillä kärrännyt leluja..tosi kiikkerä se on mun mielestä, niin että sillä käveleen opettelisi. Mutta kiva kuskata tavaraa. Ja nyt vielä 4veenäkin se on leikeissä, milloin minäkin; potkulautana :eek: , kauppakärrynä, nallen/nukenvaununa....
ja jääpä tuosta varmaan vielä poikienkin lapsille. =)
 
Meillä plaston kärry on kaapissa koska on tosi kiikkerä. No kai sillä myöhemmin on käyttöä....Tomy kävelytuki josta saa myöhemmin mopon on ollut taas kovassa käytössä. On tosi tukeva ja siittä riittää iloa pitkään. Juu hyppykiikku tuli hommattua mutta enpä sitä ole käyttänyt eriävien mielipiteiden vuoksi.
 
Meillä on ollut tuommoinen kävelytuoli, poika on tykännyt ihan kamalasti! Neuvolasta rankkasivat heti kielletyksi, sanoivat, että hidastuttaa liikkeelle lähtöä huomattavasti. Noh, tuolla tuo 5kk menee takaperin hirmukyytiä. Tosin ei se monta atuntia putkeen siinä kökötäkkään, mutta joka päivä silti ;)

Me laitettiin poika vajaa 4kk kökötämään ihan hetkeksi siihen jo, oi sitä riemun ilmettä :LOL: Sitten, kun alkoi jalat ylettämään maahan, ni alkoi olemaan pidfempiä hetkiä, nyt ottaa kunnon vauhteja ja driftailee pitkin nurkkia :p
 
Meillä oli kävelytuoli, (saatiin lahjaksi, itse en ostaisi) mutta koska tyttömme on pienikokoinen (1v ikäisenä 72 cm) yletti hänellä jalat maahan vasta n. 10 kk ikäisenä, joten jäi tosi vähälle käytölle.
taaperokärry on hyvä, toimi leikeissä muutenkin, sisällä sekä ulkona.
 
Kävelytuolissa se huono että lapsi oppii tukeutumaan siihen hahmotellessaan kävelyä, eikä oikeat lihakset saa silloin harjoitusta. Parempi että saisi itse tasapainoilla.
Mutta satunnaisesti käytettynä varmaan ok.

Meillä oli vain taaperokärry.
 
Meillä on kävelytuoli, en kyl itse olis ostanu, mutta kun lainaksi saatiin, niin otin tietty vastaan. Ja on kyl ollu tosi hyvä kapistus. Siihen on kätevä nakkasta poika siks aikaa kun itse meen vaikka vessaan. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja HeMa05:
ainoastaan taaperokärrystä kokemusta koska näen nuo kaikki muut turhina omille lapsille.
Samat sanat. Ja hyppykiikusta neuvolassa jopa sanottiin, että ei suositella ollenkaan.

Taaperokärryn kanssa tykkään kävellä kun ilman tukea ei vielä pysy pystyssä.
 
Hyppykiikku on, siinä ollu muutaman kerran. Kävelytuolia en halunnut, tyttö kylläkin lähteny aikaisin itekin liikkeelle niin on tyytyväisenä tutkinu paikkoja. Plaston taaperokärry on ja siitä tykkää tosi paljon. Heti kun sen kasasin ja laitoin lattialle, otti ja lähti sen kanssa kävelemään. Jarrut kireälle ja tavaraa kyytiin niin ei keikahda kovin herkästi. Nyt kävelee sen kanssa, lastaa leluja ees taas, kiipeää kyytiin ja taas pois. Kovasti tykkää siitä :) Ja 11kk on siis ikää, kärry hankittiin kesällä...
 
Meillä poika 8kk rakastaa hyppykiikkua! Muutaman minuutin keinuu ja pomppii siinä ehkä pari kertaa viikossa.
Meillä on myös Plaston taaperokärry, ihan kiva peli sekin.
Saataisiin kaverilta lainaksi kävelytuoli, mutta en taida huolia sitä. Niin paljon kuullut huonoa siitä, just tuo että saattaa hidastaa kävelyä kun lapsi oppii tukeutumaan liikaa siihen kapineeseen.
 
meidän esikoinen ei tykännyt hyppykiikusta yhtään. kuopus taasen on sitä rakastanut 5kk iästä lähtien (on muutenkin sellainen hyppypapu että). neuvolassa sanoivat että voi pitää, kun jätkä ei varvasta yhtään.

taaperokärry (se Plaston muovinen työnnettävä) oli tytöllä pitkään käytössä. kohta se haetaan varastosta kuopukselle kun poika nousee tukea vasten pystyyn sutjakkaasti.
 
Meillä hyppykiikku on jäänyt molemmilla käyttämättä, en jotenki keksi milloin siihen tarvis muka laittaa ku lapsi viihtyy lattiallakin. Kävelytuolia ei ole eikä tule, koen että se hidastais liikkeelle lähtöä.
Sen sijaan Brion (hieno musta) taaperokärry ostettiin esikoiselle (2v7kk) siinä 9kk:n iässä ja se on vieläkin käytössä, tosin ulkona. Taaperokärry meilläkin toimittaa milloin minkäkin virkaa, kesällä se oli usein ruohonleikkuukone - poika oli niin söpö ku isi leikkas nurmikkoa niin tää tuli perässä taaperokärryllä ja meni samoja linjoja ku isänsä.. Ja nykyään hän kärrää sillä puistoon omat hiekkalelunsa. Pitäis varmaan ottaa sisälle talveksi niin saa kuopus (7kk) periä sen omiin kävelyharjoituksiinsa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Meillä hyppykiikku on jäänyt molemmilla käyttämättä, en jotenki keksi milloin siihen tarvis muka laittaa ku lapsi viihtyy lattiallakin. .
Yhteistä hauskaa tekemistä isän/äidin kanssa, josta lapsi nauttii? Mitä muita funktioita siihen tarvitsee?
 
Meillä oli esikolla hyppykiikku, ja tykkäs siitä ihan kauheesti. Samoin Plaston taaperokärry on ollu hyvä ostos aikoinaa. Työntelee siinä vieläkin rojujaan.

Oon kuullu jostain, että kävelytuoli saattaa laiskistaa vauvan, että ei myöhemmin kovin mieluusti lähde treenaamaa kävelemään lähtemistä.

Muoks. Mitä eroa on muuten hyppylelulla ja pomppukiikulla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Meillä hyppykiikku on jäänyt molemmilla käyttämättä, en jotenki keksi milloin siihen tarvis muka laittaa ku lapsi viihtyy lattiallakin. .
Yhteistä hauskaa tekemistä isän/äidin kanssa, josta lapsi nauttii? Mitä muita funktioita siihen tarvitsee?
niin no joo, varmaan jos muksu ymmärtäis hyppiä. meillä molemmat on vaan jököttänyt ihmeissään paikallaan... tosin en mä tota kuopusta ole ku yhden kerran siihen laittanut, meillä kun esikoisen takia ei viitti pitää kiikkua esillä ja se pitäis joka käyttökertaa varten virittää aina uudestaan paikalleen. Eli käyttämättä on jäänyt. Vauvalla kun tuntuu olevan kivaa muutenkin.
 
Hyppykiikku on joo meillä..esikoinen ei osannu hyppiä siinä.. hyvin liikkuvainen kaveri kyllä muuten oli siihen aikaankin, mutta kiikkua ei hoksannu.. en tiiä laitanko ees tälle pikkuselle sitä.

Kävely tuoli oli lainassa, en tykänny siitä ja liikkuvainen lapsi ei sitä tarvinnukkaan, en siis meinaa hommata sitäkään.

Taaperokärryt oli tosi hyvät, kaapissa odottavat käyttäjää!! meillä oli ensin se työntö aisa väärin päin siinä, ja ne oli tosi kiikkeröät sillon. vasta ku tajusin et sen aisan pitää kääntyy sisään päin, ni sit ne toimi hyvin :D
 

Yhteistyössä