Hyvä joulumieli - musta tuntuu, että mua huijattiin..

  • Viestiketjun aloittaja liissuk
  • Ensimmäinen viesti
liissuk
Eli lähetin lapsille aika isotkin paketit.. Äiti otti muhun yhteyttä. Sain hänen viestistään sen käsityksen, ettei ole varaa ostaa yhtkään lahjaa. Ilmoitti myös, ettei lapsilla ole kovin paljon leluja. Kysyin esim. pitääkö poika cars2:sta ja tyttö esimerkiksi poneista ja onko heillä niitä. Äiti sanoi, että muutamia. Lapset ovat tyytyväisiä mihin vaan jne..

Nytkun oon seurannut ko. äidin nimimerkillä keskusteluita täällä niin musta tuntuu että mua kyllä kusettiin.. esim. otteita

"Meidän pojalla on ainakin ihan tuhottomasti tuota disney autot krääsää"
"Tyttö hukkuu kohta barbeihin ja poneihin. Petshoppejakin nurkat täynnä, eikä enään ees niillä leiki"

Mitä ostatte lapsillenne joululahjaksi..vastannut mm.

"pojalle ainakin Nikko radio-ohjattavan olen ostanut. Sitten pari kirjaa, disney monopolin ja lego cityn poliisihelikopterin"
"tytölle Kirjoja, korurasian, Pari lautapeliä. Sitten sellasen paketin, jossa on Barbie-perhe ja ne istuu asuntoautossa"

"Sit on vielä pyjamat ja karkkia lapsille"

Lisäksi moni viesti koskee esim. tilauksia erilaisista nettikaupoista. Joihin ei kai köyhällä pitäisi olla varaa?

Oli myös sisustusketjuissa kuvia kodista, joka oli ihan hieno. Kertoi mm. ostaneensa uudet sohvat askosta 1400e!

Näitä on vielä lisää..
 
Huih
Mäkin ihan huvikseen laitoin hakuun nimimerkin.. Sieltä kävi ilmi mm. että ovat lähdössä tammikuussa Kanarialle lomalle..
Oli myös kirjoittanut mitä lapsille lahjaksi ketjuu
" Meillä tyttö kolme kirjaa, jotka olen ostanut jo kesällä ja syksyllä alennusmyynneistä. Lisäksi tossut ja pyjaman. Leluista toivoi kovasti dublon isoa eläintarhaa, jonka ostin itseasiassa tänään. Toki kummeilta ja isovanhemmilta tulee vielä paketit"
 
"just just"
ja taas tämä hiekkalaatikko meininki täällä jatkuu vaikka se piti tänä vuonna jättää pois. onko niin vaikea kunnioittaa ylläpidon toivetta tässä asiassa?

itsekin lahjoittaja, mutta ei tulisi mieleenkään availla tällaisia ketjuja. näiden ketjujen takia tää lahjoitushomma menee aina tappeluksi.
 
"vieras"
Minä olen tt-tuella opiskeleva yh, mutten ilkiä ottaa tuollaisia lahjoituksia vastaan (tai siitä Joulupuu-keräyksestä), koska vaikka ollaan tiukilla, niin minun poika kuitenkin useamman paketin saa, on tarpeeksi vaatetta jne. Sitten jotkut minuunkin nähden hyvin toimeentulevat harrastaa tuota :(
 
"just just"
aivan selvästi tän ketjun ainoa tarkoitus on saada riitaa aikaiseksi niin että meno menee samanlaiseksi kuin edellisinä vuosina. suututtaa kaikkien lahjansaajien puolesta.
 
"maam"
niillehän suurin osa avusta (tällaisistakin) menee kenellä on varaa ostaa lapsilleen kunnon lahjat itsekin ym.. :( valitettavasti.. he osaavat niin valehdella ja liioitella..
 
"vieras"
[QUOTE="maam";25156460]niillehän suurin osa avusta (tällaisistakin) menee kenellä on varaa ostaa lapsilleen kunnon lahjat itsekin ym.. :( valitettavasti.. he osaavat niin valehdella ja liioitella..[/QUOTE]
Mikä mielenterveyshäiriö sinua vaivaa?
 

Yhteistyössä