Hyvä kantoliina aloittelijalle???

Kolmas lapsi nyt 6kk ja hänelle ostin Manduca-kantorepun. Reppu on ollut tosi hyvä ja olisinkin kiinnostunut kokeilemaan kantoliinaa.. Mistä kannattaa aloittaa? Kahta ensimmäistä en kantanut koskaan, en kokenut tarpeelliseksi alkaa perehtymään kantovälineisiin. Onko omalla koolla merkitystä liinaa valitessa?
 
----
Kun lapsi on jo puolivuotias, ostaisin pitkän kudotun liinan, joka on tukevampi kuin trikooliina. Mahdollisesti voisi olla rengasliina, mikäli tarkoitus lähinnä lonkalla kantaa. Jos taas tykkäät manducamaisesta, mutta kevyemmästä kantovälineestä, niin neliöliinaa kannattaa kokeilla. Omalla koolla lähinnä se merkitys, että jos on kovin isokokoinen, niin liinan on oltava tosi pitkä että saa esim. kietaisuristin tuplana tehtyä.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennan unelma
"öö"
Hyvänen aika - jos olet tyytyväinen Manducaan, niin miksi ihmeessä haluat vaihtaa liinaan? Itse liinailin ekojen kanssa, ja voi sitä autuutta kun kolmannelle ostin Manducan - ei olis ollut aikaa vänkslätä niitä sidontoja enää siinä vaiheessa...
 
Juuri sen takia etten ole koskaan liinaa kokeillut.. :O

Täytynee tutustua tuohon neliöliinaan.. Onko niitä erikokoisia eri-ikäisille lapsille? Voiko sillä kantaa myös selässä? Entä lonkalla? Itse olen tällä hetkellä M-kokoinen ja 163cm eli en varmaan tarvitse sen pidempää liinaa?
 
---
Juuri sen takia etten ole koskaan liinaa kokeillut.. :O

Täytynee tutustua tuohon neliöliinaan.. Onko niitä erikokoisia eri-ikäisille lapsille? Voiko sillä kantaa myös selässä? Entä lonkalla? Itse olen tällä hetkellä M-kokoinen ja 163cm eli en varmaan tarvitse sen pidempää liinaa?
Neliöliinoja voi olla useampaakin kokoa, mutta useimmilla merkeillä kyllä vain yhtä kokoa. Sillä voi kantaa samalla lailla kuin manducalla, selässä, lonkalla ja edessä. Sun kokoiselle käy jopa normaalia hiukan lyhyempikin liina. Pitkän liinan olis kuitenkin hyvä olla vähintään sellaset 4,5m.
 

Yhteistyössä