Hyvä paikka syyskuussa 2kk vauvan kanssa?

Toista lasta odotellaan syntyväksi heinäkuun alussa ja haaveilen elämäni ensimmäisestä rantalomasta tämän vuoden syksyn aikana. Isännän työkuvioiden vuoksi hänen täytyisi pitää isyysloma ennen syyskuun loppua joten matka ajoittuisi syyskuuhun jolloin vauva on vasta pari kuukautta.

Helppohan sen ikäisen kanssa on matkustaa, mutta lähipiiri varmaan kauhistelee.. Ensi vuoteenkaan ei viitsisi siirtää kun ensimmäinen lapsi on sitten jo yli 2-vuotias ja matka maksaa häneltä silloin enemmän.

Mitäs kohdetta suosittelisitte siihen aikaan vuodesta 2kk ja 1v10kk lasten kanssa matkaaville? Pitäisi olla lämmintä, muttei liian tukalaa pienelle vauvalle. Ja ei mitään hirvittävän kallista. Minä tykkäisin vähän shoppailla ja mies tykkäisi kuvata maisemia.. ja siitä auringosta tietysti mielellään nautittaisiin vaikkei rannoilla makoiltaiskaan.
 
Odottelinkin että varmasti vastataan, että koti on paras paikka. Sitä kun toista vuotta kykkii kotona niin olisi kiva jo päästä jonnekin. Voihan se olla, että kun lapsi on maailmassa ja yöt valvotaan niin lähiympäristöä kauemmas ei paljon jaksa lähteä. Mutta edelleen hyviä matkakohteita syyskuussa kaivattaisiin..
 
no jos faktoista puhutaan on tosi helppoa matkaislumielessä lähteä noin pienen kanssa ulkomaille kun se vaan nukkuu ja syö... mutta eri asia on loman laatu. Kuumaan paikkaan ei kannata lähteä sillä eihän auringossa voi olla ollenkaan niin pienen kanssa. ei voi käyttää aurinkovoiteita ja veden yms juomisenkin kanssa on niin pienen kanssa vaikeuksia. eli jos varjossa ollaan ja mennään lapsen nukkumaatin mukaan niin siitä vaan. rannalla oleskeluhan taitaa jäädä vain haaveeksi tuonikäisen kanssa... sit vielä kun pitää 2 lasta juotella, rasvailla ja suojailla niin menisin mieluummin ehkä jonnekin kivale kaupunkilomalle tms.
 
Meillä on matkailtu lasten ollessa ihan pieniä ja hyvin onnistuu. Ymmärrän hyvin halusi lähteä matkalle. =) Ajattelitteko matkustaa kahdella istuinpaikalla lentokoneessa? Kaksi lasta sylissä? Silloin kannattaa kyllä miettiä mikä kohde on lyhyen lentomatkan päässä ja minne on hyvät lentoaikataulut. Kaupunkilomaa en kahden pienen kanssa suosittele. Matkustakaa jonnekin missä vanhempi lapsi saa juosta ja leikkiä mahdollisimman vapaasti. Jokin huoneisto/huoneistohotelli, missä lasten kanssa "arkinen elämä" hoituu. Itse olemme suosineet aurinkorannikkoa espanjassa. Siellä saa kaupoista kaikkea mahdollista. Kohde on parhaimmillaan keväällä ja syksyllä, ei liian paahtavan kuumaa. Jo pelkästää se, ettei lapsille tarvitse pukea kuravaatteita/lämpimiä vaatteita tuo ihanaa vaihtelua arkiseen elämään =)
 
Meidän vanhin oli tasan päivälleen 2 kk, kun sai ensimmäisen leiman passiinsa. Me veneilimme kuukauden Iämerellä ja kävimme Viron rannikon lisäksi Riiassa. evyet matkarattaat, joissa on kuomu, ei siis mitään Suomen talveen topattuja vaunuja, ja harso kuomun päälle ja jalkojen yli, siellä vauva kölli päivät ja me kietrtelimme kohteita. Oli todella mukava loma B) . Syyskuussa toki pitää lähteä jo Riikaa pidemmälle, jos haluaa lämmöstä nauttia, mutta kyllä se hyvin menee!
Mun mielestä tärkeämpää noin pienten lasten kanssa on se, että paikka on sellainen, jossa aikuiset viihtyy. Lapset ei viellä osaa odottaa lomalta mitään, joten kunhan aikuisilla on kivaa, isompi lapsikin nauttii siitä että on erilaista kun kotona ja tunnelma on rento. Ja vauvakin tiett7 aistii sen rennon tunnelman.
Mä suosittelisin peräkkäin istuttavien matkarattaiden hankkimista. Vauva taakse ja vanhempi tarpeen mukaan kyydissä tai omilla teillään, mutta tarvittaessa molemmat pääsee kuitenkin vaunuihin nukkumaan. Meillä raahattiin vaunuja viellä 3 ja 4 vuotiaille matkoilla mukana ja ne nukkuivat onnellisen tietämätrtöminä paikanvaihdoksista Luxorissa. Toki muutamaan temppeliin tutustuivat hereillä ollenkin =)
Kohdetta en osaa suositella, kun mun mielestä matka voittaa aina kotiolot, ihan sama mihin mennään ja millä :p
 
hei

Olimme koko perheellä(lapset 9,7,3½v) viime syyskuussa espanjassa torreviejassa, varasimme erikseen lennot ja vuokrasimme huoneiston http://www.rantuu.fi/tervetul.htm kautta ja voin suositella.

Olimme Lago Jardinin alueella, jossa oli oma uima-allas, jossa oli tosi hyvin rajattu lapsille oma alue ja huoneisto oli siisti ja kiva lasten kans kun sai omassa aikataulussa mennä ja laitella halutessaa ruoat itse ja iltaisin kun sai lapset rauhoittuun voi itse istuskella kuistilla ulkona, kun taas hotellissahan tenavia ei tohdi jättää yksin huoneeseen ja lähteä ulos ym.

Meillä oli vuokrattuna auto myöskin ja sai kierrellä ja kulkea miten halus( kannaattaa käydä noin 50 km päässä rio-safarilla), mutta olisi ollut mahdollista myös samasta kun varas huoneiston saada myös kuljetukset kentältä jne.

Sään puolesta tuo syyskuu on myös sellainen että soveltuu pienemmillekkin lapsille.
 
Rohkeasti reissuun
Me oltiin Alanyassa syyskuun lopussa, kun poika oli 3kk. AIVAN mahtava reissu!!! Ilma oli sopivan lämmin päivisin, leuto öisin. Ihana aivan uusi huoneistohotelli, jossa onnistui kaikki hienosti. Puhdasta ja siistiä oli.Vauvasängyt saatavilla, helppo keittää pullot ja tutit ym.ym...Tuon ikäinen nukkuukin niin paljon, että tosiaan itsekin lomasta voipi nauttia! Ehdottomasti reissuun vaan, ärsyttäviä ovat nuo kanssasisaret ikuisen moralisoinnin kanssa, pysykööt siis suomessa!! (olisiko kateutta?? =)
 
Mulla tuttu suurperheen äiti, joka on reissannut lähes kaikkien vauvojensa kanssa (muistaakseni pienin 3 kk). Jokainen tekee itse valintansa. Me oltiin keväällä Espanjassa 6 kk vanhan vauvan kanssa ja reissu meni erinomaisesti. Sanojia riittää. Tehkää niinkuin itsestä tuntuu...
 
Matkustakaa ihmeessä!!!

Joku hätäili veden juomisesta. Vauva on vielä niin pieni että todennäköisesti imetät?! Voiko siis olla helpompaa nestetasapainon ylläpitäjää kun on juomat aina mukana omasta takaa. Toki lisäksi voi yrittää vettä antaa.
Isommalle voi juomien lisäksi antaa mehujätskiä, siitäkin saa nestettä.

Kun hotellilla on lastenallas, niin matka sujuu varmasti hienosti, vauva nukkumaan varjoon kuomurattaisiin. Isompi nauttii uiskentelemisesta taatusti!!

Turkkia, Bulgariaa suosittelen lasten kanssa. Tunisiaa EN!!!
Edullista, lapsiystävällistä ja lyhyet lentomatkat.

Itse olen n. vuoden ikäistä jo rasvaillut vaikkei taida suositeltavaa ollakaan. Samalla tavalla on uikkarit päällä ollut rannalla ja altaalla kuin mekin hyvällä suojakertoimella ja lakilla.
Otin myös A-hepatiitti rokotuksen tytölle heti kun oli sallittu eli 1v.

Varatkaa ihmeessä matka ja nauttikaa!!! B)
 
Kreikka tai Pohjois-Italia. Etenkin Pohjois-Italiassa on syyskuussa ihanteellinen sää ja alueen hygieniataso on huikean hyvä. Gardajärven eteläpuoli ehkä? Lento Veronaan on lyhyt ja alueella paljon elämyksiä niin vanhemmille kuin taaperollekin.
 

Yhteistyössä