Hyvät kesäkengät 2-vuotiaalle??

Kertokaa mitkä ovat hyvät kesäkengät 2-vuotiaalle kovasti liikkuvalle pojalle!! Mikä on hyvä kenkämerkki, joka kestää kovaa kulutusta ja ovat hyvät myös kostealla säällä mutta käyvät myös kuumalla säällä?? Onkohan sellasia olemassakaan...
 
Onkohan sellasia olemassakaan...

Samaa pohditaan täälläki. Taidetaan ostaa yhdet lenkkarit ja yhdet nahkaiset remmisandaalit ja kosteille keleille kumpparit. Ja sitten jos löytyyp jostahi kivat kangaskengät "kauppareissuille"... Meillon siis tyttö mut vastasinpa silti ko samalla lailla taitavat kuluttaa kenkiä :D
 
Miskan äiskä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2006 klo 13:00 myrsky kirjoitti:
Mikä on hyvä kenkämerkki, joka kestää kovaa kulutusta ja ovat hyvät myös kostealla säällä mutta käyvät myös kuumalla säällä?? Onkohan sellasia olemassakaan...
Luultavasti tuollaisia kenkiä ei ole, joten kannattaa ostaa kumpparit erikseen ja sitten vaikka lenkkarit ja jotkut paremmat kengät. Sandaalit voisi myös olla hyvät, mutta itse epäilen ettei poika tykkää niitä käyttää, kun menee kiviä sisään. Eikös muutenkin ole parempi käyttää useampia kenkiä vuorotellen eikä aina samoja?? Näin olen kuullu ja kyllähän sitä itsekin tykkää vähän kenkiä vaihdella.
 
Meille neuvolantäti sanoi, ettei lenkkarit ole hyväksi vielä 2-vuotiaalle. Suositteli kunnon kävelykenkiä, mielellään sellaisia, joissa on vähän varttakin ja kunnon tukevia sandaaleita (ei mitään liirum-laarum, halpismalleja) huh huh, kalliiksi tulee!
 
Mä just Prismassa ajattelin ostaa adidaksen lenkkarit, kun myytiin 25 e, mutta eipä kai sitten... Kannattaako oikeasti maksaa hyvistä kengistä kenkäkaupassa 50 e vai pärjääkö marketin halvemmilla kengillä??
 
Just ostettiin tytölle prismasta semmoset 25euron lehmäkuvioiset lenkkari, jotka on kunnon tukevaa mallia. Ei ois mieleenkään tullu ostaa joitain romuauton viiden euron hempuloita. Mut nää o hyvät ja "siistit", ainaki kakru onessaan o sisällähi kenkulit jalassa :D
 
Miili harmaana
Mä aion luottaa taas kenkäkaupan tätiin. Sit ei tarvii miettiä et oisko ne kalliimmat sittenki ollu paremmat .. en tiedä onko, mut ennemmin jätän jotain itelle ostamatta ja ostan lapselle kunnon vehkeet.
 
Meillä poika on vasta 1,5v. mutta vastaan nyt kuitenkin. Ollaan ostettu kumpparit, vuosi sitten ostettiin vähän paremmat nahka kengät alennuksesta ja ne on just hyvät tänä kesänä, on vielä kasvunvaraa. Sitten miehen siskon mies toi jenkeistä pojalle vilkkulenkkarit ja sandaalit pitäs vielä ostaa. Omasta mielestäni kengät voi olla halvatkin, kunhan ovat tukevat. Voi ne kalliitkin kengät kulua rikki yhtä nopeasti kuin halvatkin, mutta halpoja voi sitten huoletta ostaa uudet tilalle! 50? on kuitenkin aika iso raha yhdestä kenkä parista joka menee puoli vuotta max. Tietenkin jos on varaa niin sitten vaan ostamaan...
 
Miskan äiskä
Minä ostin nyt tänään sitten Tepsun kalliit kengät pojalle, mutta kyllä ne myös hyvältä vaikutti ja poika ei olisi halunnut ottaa niitä edes jalasta pois. Kokeiltiin ensin italialaisia, mutta ne poika halusi heti pois jalasta, joten ei varmaankaan ollu hyvät. Kyllähän lenkkarit on aika huonot pitää myös aikuiselle, joten niin myös varmaan lapselle. No, Tepsut on nyt kyllä sitten semmoset kengät, joita pidetään sekä leikeissä että kaupassa ja sitten kesä-alesta vois katsoa sandalaareja jos löytyy. Pintamateriaali ainakin vaikuttaa hyvältä ja pyyhittävältä ja kyllä 40 egellä nyt pitääkin jo hyvää saada.
 
Heissan
Meillä tytteli on 1v ja 4kk ja juuri maanantaina kävimme ostamassa hänelle kahdet kengät. Käytän itsekin laadukkaita kenkiä ja pidän niistä, joten ostan sellaisia myös tytölleni. Ostin Eccon sandaalit ja kävelykengät. Toivon että pärjään yksillä laatukengillä ettei tarvitse ostella niitä kaksia halpoja. Se on niin että köyhän ei kannata kengissä säästellä." Vähän" se kyllä kirpaisi kun 100? meni.
 
Mä oon tykästyny Tepsuihin, kun saadaan ne tehtaanmyymälästä ostettua ja myyjä opastaa tosi hyvin lapsen jalan mittaamisessa. Itse jos ostaisin jostain marketista, ostaisin varmaan väärän kokoiset. Nyt kävin ostamassa nahkakengät Tepsuilta ja keväämmällä viel haen sandaalit samasta paikasta. Viimesyksyiset kumpparit menee vielä ja pihatouhuihin lämpimille ja kuiville keleille ostin halpislenkkarit.

Lenkkareita ei suositella pidempiaikaiseen käyttöön ja ainoiksi jalkineiksi niin aikuisella kuin lapsellekaan, koska ne tukevat jalkaa liikaa. Hyvät, nauhoitettavat nahkakengät antavat jalan kehittyä oikein. Kengissä en ainakaan säästele, vaikka muuten joutuisinkin pihistelemään hankinnoissa. Itsekään en kulkisi huonoissa kengissä, joten miksi lapsen pitäisi kärsiä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 20:18 kikka kirjoitti:
Mä oon tykästyny Tepsuihin, kun saadaan ne tehtaanmyymälästä ostettua ja myyjä opastaa tosi hyvin lapsen jalan mittaamisessa. Itse jos ostaisin jostain marketista, ostaisin varmaan väärän kokoiset. Nyt kävin ostamassa nahkakengät Tepsuilta ja keväämmällä viel haen sandaalit samasta paikasta. Viimesyksyiset kumpparit menee vielä ja pihatouhuihin lämpimille ja kuiville keleille ostin halpislenkkarit.

Lenkkareita ei suositella pidempiaikaiseen käyttöön ja ainoiksi jalkineiksi niin aikuisella kuin lapsellekaan, koska ne tukevat jalkaa liikaa. Hyvät, nauhoitettavat nahkakengät antavat jalan kehittyä oikein. Kengissä en ainakaan säästele, vaikka muuten joutuisinkin pihistelemään hankinnoissa. Itsekään en kulkisi huonoissa kengissä, joten miksi lapsen pitäisi kärsiä.
Mä en ole perehtynyt kovinkaan hyvin näihin kenkiin... Onko tämä Tepsu nyt sitten kenkämerkki vai kenkäkauppa? :ashamed: :ashamed: Eccon tunnistan, mutta Tepsu on ihan uus sana mulle... :ashamed: Jos Tepsu on kenkämerkki, niin mistä kaupasta niitä saa?? Onko muita hyviä kenkämerkkejä??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.04.2006 klo 13:26 Heissan kirjoitti:
Meillä tytteli on 1v ja 4kk ja juuri maanantaina kävimme ostamassa hänelle kahdet kengät. Käytän itsekin laadukkaita kenkiä ja pidän niistä, joten ostan sellaisia myös tytölleni. Ostin Eccon sandaalit ja kävelykengät. Toivon että pärjään yksillä laatukengillä ettei tarvitse ostella niitä kaksia halpoja. Se on niin että köyhän ei kannata kengissä säästellä." Vähän" se kyllä kirpaisi kun 100? meni.
 
Tytölle
Aattelin ostaa lenkkarit n. 20 e ja sitten jos hyvät sandaalit löydän jostain. Kävelykengät on kokoa 23, mutta en tiedä mahtuuko ne enää syksyllä.. Nyt ostetaan kokoa 24, mutta ei ne enää ensi kesänä ehkä mahdu.
 

Yhteistyössä