HYVÄT NEUVOT KALLIIT!! (raskaus ja lonkkakipu)

mulla kanssa samanlaista ongelmaa ja alko noin viikolla 30

mulla siis ei satu sängyssä...se on ainut paikka missä voin olla ilman kipua kunhan olen kyljelteen.

mulla se alkaa ensin alaselkä kipuna jonka jälkeen se siirtyy lonkkaan ja sitten ei voi kävellä...äidilläni on lonkankuluma ja hänen kertomuksensa siitä millaiset kivut tulee vastaavat tätä miun kipua...jalalla ei siis voi enää kunnolla astua tai sitten menee jalat alta...

ja mulla tää yleensä alkaa jos oon joutunu kumartelemaan mutta välillä ilman syytäkin.
neuvollassa sanoi mulle et se on ihan normaalia :/ eikä muuta.

ja nyt tullu viel lisäks että mua sattuu ihan sikana tohon munasarjojen kohalle...ja jos hiukankin kädellä painaa niin on kosketusarat...ja tämäkin normaalia, kuulemma....vaikka esikoisen aikaan en tälläisiä tuntenu.

nyt viikkoja siis 34+2 ja aivan kypsä jo tähän odotukseen kun joka paikkaan kolottaa
 
kirsikka
Kommentti tulee ehkä osalle myöhässä, mutta joku voi saada iloa myöhemmin. :) Rv 29+4 menossa ja öisin vaivaa lonkat niin, ettei pysty sängyssä nukkumaan. Lisäsin sänkyyn toisen petauspatjan pehmusteeksi, ei auttanut. Yöni nukun riippukeinussa, siinä pystyy nukkumaan selällään (sängyssä ei ), kun asento on istuvampi. Ei satu lonkkiin. Haittapuoli on vessaan meno yöllä, ketterästi tietysti hyppään sieltä pois... Just. :) Riippukeinussa on metallinen teline, ei sitä muuten sisällä pidetä, ainakaan meillä.
 
nii
Minä olen saanut mahtavan avun refleksologilta/vyöhyketerapiasta. Kaikki kivut lievyttäytyivät tai poistuivat hoidon jälkeen muutamaksi päiväksi ja hiljalleen tietysti palasivat, mutta sitten vain uudestaan. pienikin helpotus on tarpeen.
 
vieras
En tiedä onko just samanlaista ollu mulla, mutta kerron kuitenkin. Kipu on siis tuolla jossain lonkan/selän puolella. Mulle fysikaalinen sanoi että se on jokin S-nivel (muistinkohan vielä oikein??). Se oli välillä sellaistakin että vaikka olin saanut kyynärsauvat tk:sta en edes niiden avulla päässyt liikkeelle, sitten vasta kun "lonkka loksahti paikalleen"...ja kipu aivan sietämätön lopussa. Mutta sitten on helpottanut kun on laitoksella käyny(c=
 
vierailija
Hei!
Eksyin sivuille ku suunnittelen raskautta, en siis raskaana vielä. Minulla on todettu selkärankareuma, joka oireilee juuri iskiashermon kautta vaikka en raskaana olekaan. Monilla tiestä kuulosti olevan juuri samanlaista kipua lonkissa. Säteileekö joskus jalkaan?
Itse olen monet kerrat saanut helpotusta vaivaan osteopaatin kautta. Ilmaista se ei ole, mutta kävelemisestä on valmis maksamaan. Kaikki tärähtelyä aiheuttava liikunta pahentaa, ei juoksua, pallopelejä yms. Samoin myös voimakkaat lämpötilanvaihtelut. Ei siis saunaa, ja ulos hyvin vaatetta eityisesti vyötärönseudulle eittei kylmä ilma pääse sisään. Venyttely on kaikean a ja o.
Jännityksellä odotan miten reuma reagoi raskauteen......
 
kätilö
panacodissa parasetamolin lisäksi codeiinia,joka kauhea myrkky!!!Kuinka joku uskaltaakin vetää sitä raskaanaollessaan?On todettu tuon riippuvuuden lisäks aiheuttavan istukan irtoamisiakin!
 
vierailija
Olettehan ymmärtäneet että Panacod ja Panadol painivat ihan eri sarjoissa? Täytyy sanoa, että olen järkyttynyt! En koskaan käyttäisi Panacodia raskausaikana! Itselläni on jumalattomia lonkkakipuja, olenkin juuri menossa lääkäriin asian tiimoilta, mutta siis onko joku lääkäri määrännyt teille Panacodia raskausaikana? Ymmärrättehän että siinä on kodeiinia = metyylimorfiini ja se lukeutuu opiaatteihin...
 
"Annika"
Mulla alko lonkkakipu ma vihlasulla, kun nousin istumasta seisomaan, se ei vaikuttanu elämään. Ti menin kyykkyyn ja siitä jäi vähän kipu päälle. Ke kiersin KORTTELIN ympäri ja sen jälkeen oli tasanen särky. To yritin olla ottamatta ylimääräsiä askeleita, mutta käytiin ravintolassa syömässä autolla. Pe nousin sohvalta/sängyltä ainoastaan vessaan, en ottanu yhtään ylimäärästä askelta. Panadolilla sain nukuttua pari tuntia kerrallaan. La-aamuna menin päivystykseen, ku itkin kivusta, sain lääkkeeks 1g panadolia kolmesti päivässä TAI 1 panacod kahdesti päivässä. La-iltana nousi 38 kuume, meinasin pyörtyä kahdesti (verenpaine oli ok, joten ihan kai kivusta), enkä päässy ite ees vessaan.. noin 2 askelta pystyin ottaan ilman tukee. Ja en saa ite nostettua jalkoja sängylle tai sohvan divaanille. Nyt on sunnuntai. Päivä päivältä siis menny huonommaks.

Lääkäri sano lauantaina, että jos menee huonommaks viikonlopun aikana (ja on siis todellaki menny), ni maanantaina uusiks päivystyksen ja sieltä lähete naistentautien osastolle joko tutkittavaks tai si ne ottaa osastolle loppuajaks. Luulen, et ne ottaa mut osastolle, koska en tosiaan pääse ees sinne vessaan yksin ja miehen täytyy jostain ihmeen syystä käyä kuitenki töissä. Viikkoja mulla on 33+6.
 
lonkkakivuista
Parasetamolua voi ottaa max 1gx 4 eli 4g vuorokaudessa.tarkoittaen 6h välein 1g. Panacodia sitten jovempaan kipuun 500mg 1-2tbl x3 /vrk eli 8h välein sen 1-2tbl. Vain yhtä parasetamolivalmistetta kerralla,eli sen annostus ei saa ylittää 4g.vrk. Panacodissa on kodeiinia,ja sitä siksi vähemmän ja harvemmin\vrk.
tuo jonkun ottama 1,5g kerralla on liikaa. Kysykää synnäriltä jos ette tiedä. Panadol turvallisin,muut sitten reseptillä.
 
rakasraskasraskaus
Muutama vuosi takaperin oikeanpuoleinen lonkkani rasitusmurtui ja olin sairaalakierteessä erinäisissä röntrgen-, ultra- ja varjoainekuvannuksissa. Kivut olivat sietämättömät, kävely ei onnistunut (minua työnnettiin pyörätuolilla ja kannettiin paareilla) ja kärsin kehon sisäisestä verenvuodosta joka kesti kuukaudenpäivät niin että taju oli mennä toistuvasti. Jotenkuten lonkan kanssa kuntouduin kunnes puoli vuotta myöhemmin sama lonkanpuoli rasitusmurtui uudelleen samoin kuin kivut, kävelyongelmat ja verenvuoto. Myöhemmin esikoista odotettaessa jo pienikin liiallinen liikkuminen (esim.parin kilometrin kävelymatka) rasittanut oik.puoleista lonkkaa niiin että mieheni on toistuvasti auttanut kotiinpääsyssä hakemalla autolla eri paikoista kuin en ole päässyt kuin parin sentin askeleita oikeanpuoleista jalkaa perässä laahaten. Kivut oikealla puolella niin voimakkaat että autosta noustessakin piti ottaa oikeanpuoleisen jalan housunlahkeesta kiinni nostaakseni itseni autoon/autosta pois kun jalan nosto ilman käsiavustusta ei onnistunut. Portaiden nousu myös sietämätöntä kun jokainen askel erillinen levähdystaso ja paino nousee viikko viikolta. Verenvuotoakin pitkin raskautta ollut mutta lisätutkimuksissa pikkuisen todettiin olevan onneksi kunnossa. Neuvolassa (yllätysyllätys) sanottiin että vastaava ei kuulu raskauteen ja otettava vakavasti.
 
"hmm"
Mulla oli myös kovat liitoskivut raskauden puolivälistä loppuun saakka. Mikään muu ei auta, kuin lepo ja 3x 1g panadolia/päivä. Kipu lähtee kumminkin heti kun vauvan ponkaisee maailmaan, kuin taikaiskusta kiou katoaa heti <3
 
vierailija
Tämä nyt tulee vuosia myöhässä, mutta jos joku vastaavista vaivoista eksyy tänne lukemaan, niin tässä yksi vaihtoehto kipuihin. Itsellä alkoi liitos- ja lonkkakivut about rv 25 ja pahenivat vaan, että lopulta mikään asento tai venyttely ei poistanut kipua. Jostain nettipalstalta löysin muiden kokemuksia, että akupunktio on auttanut. Vähän skeptisesti suhtauduin asiaan, mutta kivut oli niin sietämättömät, että olin valmis kokeilemaan mitä vaan. Ja kuin ihme! Akupunktiokäynnin jälkeen noin viikon päästä pystyin kävelemään normaalisti ja untakin taas saa normaalisti. Jos rasitan itseä liikaa, silloin särkyjä tulee, mutta menee levolla ohi. Aion vielä varmuudeksi käydä uudelleen hoidossa, jotta tämä ihme ”parantuminen” säilyisi varmasti raskauden loppuun asti.
 

Yhteistyössä