Hyviä ehdotuksia: Pieneen tilaan meneviä tuplarattaita

Heippa!

Kertokaapa kokemuksia ja ehdotelkaa hyviä, PIENEEN tilaan kokoontaitettuna meneviä tuplarattaita! Esim. kokemuksia ja ominaisuuksia HERQULES TWIN RAPTOReista, Oran ja Brion tuplista?

Sellaiset siis olisivat hakusessa, ja mielellään tietty vielä suht. kohtuu hintaisetkin vielä (mitä lie sitten tuo tarkalleen onkaan ;) )

Kriteereinä mm seuraavat: sopii keväällä syntyvä vauva ja 2,5 v. esikoinen mukavasti istumaan/nukkumaan(vauva) vieretysten, hyvät työntää ja hyväkulkuset myös epätasaisemmassa maastossa+ihan tuolla shoppaillessakin ;) näppärät ja mahdollisimman pieneen kasaan menevät.....

Meillä on kaksi keskikokoista koiraa, jotka myös pitäisi saada sopimaan auton takapaksiin (Volvo, joten on kyllä melko tilava moneen muuhun verrattuna) - vai onko ylipäänsä ihan mahdoton ajatus, että ne kaikki, tuplarattaat ja kaksi koiraa sopisivat samaan? Meillä on nyt Emmaljungan Crossway yksösrattaat ja niiden kanssa (vaunut kasattuna pyörineen) haukut kyllä sinne sopii ihan ok...

Miten ylipäänsä olette "ratkaisseet" vauva+2,5 v esikko+2 kpl koiraa (joita siis pitää myös lenkittää :p ) yhtälön?

Vinkkejä (asiallisia) otetaan kiitollisena vastaan!!


terkuin Myymis
 
meillekkin on tulossa perheen lisäystä helmikuussa. silloin esikoinen on 1v8kk... olen ymmärtänyt monelta sisarusrattaan omistajilta että kannattaa ostaa kolme pyöräinen ta edestä liikkuvat pyörät, koska vaunuissa on tuolloin paljon painoa??? kuulema liikkuu hyvin myös lumessa ja loskassa... kirppis vaunut tietysti olis kiva löytää, mutta tuntuu että niistä saa maksaa aivan liikaa verrattuna uusiin joissa on takuu... koko asiat askarruttavat myös minua!!!!!!!!!!!!
 
Meillä on x-adventure twincot, näppärät lenkeillä ja menee pieneen tilaan. Meillä on myös kaks keskikokoista koiraa, hyvin mahtuvat rattaineen päivineen passatin konttiin. Lasten ikäerot on 1v1kk ja 1v6kk, nykyisin esikoinen on pulkassa jota toinen koirista vetää ja toinen kulkee muuten vaan vieressä. Nuorimmat istuu rattaissa, ihan en päivittäin näin kulje mut aina silloin ku on pakko tai haluttaa lenkille sillon ku mies ei oo kotona =)
Näillä rattailla on helppo kulkee melkein missä vain, vain käsijarru puuttuu ;) Alkuun meillä oli Brion Twinetet jotka oli muuten pieneen tilaan menevät ja ihan kivat mut niin raskaat pukata et selkä kipeytyi aina lenkin päätteeksi. Seuraavaksi laitoin Emmaljungan Twin Ceroxit muttei ne mahtunu ovista kulkemaan ilman et laittoi kasaan aina, ihan hirvee purkaa lapset kyydistä jne.
Mut nämä twincot on ollu kyllä ihan huiput ja maksoi maahantuojalta kaikkinen romppeineen kotiinkuljetettuna 380e. Nyt ollu 1,5v käytössä eikä oo mitään vikaa tullu. Naapuri jo varasi nämä kunhan meillä ei lapset niitä enää tarvi...
 
Meillä myös sama ongelma.Ensin mietiskelin x-adventurea, mutta onkohan vaunu riittäävän lämmin talvipakkasilla ja saako siihen tarpeeksi tuulensuojaa vauvalle? Nyt olen kääntynyt Brion douplewave puoleen. Millaisia kokemuksia ko vaunusta on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karamelli:
Meillä myös sama ongelma.Ensin mietiskelin x-adventurea, mutta onkohan vaunu riittäävän lämmin talvipakkasilla ja saako siihen tarpeeksi tuulensuojaa vauvalle? Nyt olen kääntynyt Brion douplewave puoleen. Millaisia kokemuksia ko vaunusta on?

Mä kans kattelin Double Wavea mut oli puolisenttiä liian leveät ettei mahtuneet ovesta!!!!!! Heittoaisa vei sen verran tilaa ettei saatuo tuosta meijän ovesta ulos, harmitti kyllä pirusti!
Twincoihin oon laittanu kantokassin/makuupussin ja harson eteen, ei oo kukaan meijän lapsista paleltunu vaikka pohjoisen kylmyydessä asutaan
:D
 
Meillä on käytössä Brion Twinette rattaat ilmakumipyörillä ja olen tyytyväinen. Kevyet työntää, liikkuu hyvin lumessakin ja kapeat 74cm. Eli mahtuvat hyvin kaikista ovista, mutta miinuksena on ettei ole kääntyviä etupyöriä jolloin ei ole kovin kettärät kääntää esim. kaupoissa. Lenkkeilessä tämä ei haittaa yhtään vaan taitaa olla parempikin kun etupyörät ei käänny. Meillä rattaat käytössä sisarruksilla, ikäero 1v7kk. Hyvin mahtuu isompi istumaan kun vauva on kantokassissa.
 
Mulla on 3 kk kaksoset ja 2v. joiden kanssa ulkoilen. Perhekoko yhteensä 6 hlö:ä. Käytössä Ora Duoletot. Mahtuu ovista leveys 73 cm. Meillä nyt käytössä tila-auto jonka takaosasta vain puolet käytössä. Mahtuu myös Skoda Octavia farkun perään. 2 v istuu sisaristuimessa päällä ja rattaat kulkee kevyesti (ilmakumipyörät). :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Karamelli:
Nyt olen kääntynyt Brion douplewave puoleen. Millaisia kokemuksia ko vaunusta on?
Meillä on sellainen kokemus että odotimme doublewaveja kuin kuuta nousevaa. Olisivat juuri ja juuri mahtuneet kerrostalon alaovesta sisään ja olisin halunnut heittoaisan. Kun sovitimme rattaisiin esikoista joka oli silloin 87cm pitkä, otti pää kuomuun kiinni istuma-asennossa eikä ollut edes pipoa päässä. Onneksi sovitimme, ja ostamatta jäi. Sitten huomasin että moni myi tällaisia vaunuja jopa alle puolen vuoden käytön jälkeen ja arvelen että syynä on juuri tuo että ei mahdu lapset kyytiin. :/
 
Meillä on sisaruksille Oran Land kaksostenrattaat joissa ultraleveet ilmakumipyörät. Meillä on myös pieni koira joka sinkoo sinne tänne narussa, joten meille ei missään nimessä ois kolmipyöräset tulleet kysymykseenkään. Parilla tuttavalla on kolmipyöräset ja niistä kuullut vaan huonoa; joko kurasuoja etupyörästä irtoo tai jarrumekanismi ei toimikaan....

Ite ootettiin kanssa Brion DoubleWaveva kuin kuuta nousevaa kun siinä ois ollut se heittoaisa, mutta meillä sama juttu ettei mahtuneet kesällä kyytiin. Meillä tyttöjen ikäero 1v1kk, molemmat syntyneet kesällä (vappu ja juhannus) ja kun kokeilimme isompaa ko vaunuihin jäi vauvalle niin pieni tila että päätettiin unohtaa koko kiesit. Ratkaisu meille löytyi Oran Landeista, jossa selkänojien päällä olevaa päänsuojaa saa käännettyä kokonaan taakse "pois pään tieltä" jos tuntuu että ei riitä. Tilaa kyllä vielä on päälle vaikka oisi pääsuoja selkänojassa, tytöt nyt 1v6kk ja 2v7kk. Muutenkin selkänojien portaaton säätö on ollut tosi näppärä, varsinkin kun tytöt on olleet pienikokosia niin verrattuna Emmaljungien yksöisvaunuihin joissa 3-asentoinen selkänoja niin niissä oli aina että joko oli liian makaava tai sitten aivan liian pystyssä selkänoja.

74cm leveys joten mahtuu joka paikasta ovista ja kaupoissa eikä bussissakaan ole ollut mitään ongelmaa. Metallinen tavarakori on vielä plussaa ja sinne on laitettu pitkillä kärrytteilyillä myös koirakin ; )
 
Meidän lapsilla on ikäeroa 1v11kk, ja käytössä ovat olleet Brion double wavet. Ainakin tähän mennessä ovat mahtuneet hyvin minne olemme menneetkin. Meidän esikoinen on aina ollut todella pieni, joten mahtuu vieläkin 3vuotiaana rattaisiin (jos pitkällä lenkillä haluaa istumaan) Ja tyytväisiä olemme olleet, ilmakumipyörät tekevät vaunuista kevyet työntää ja heittoaisa on ollut ehdoton.
 
meillä on ikäeroa 1v3kk ja esikoinen kasvaa jossain sen keskikäyrän yläpiuolella pituudessa. ja double wavet on ja hyvin mahtuu. ja meneepä rattaatkin ilman pyöriä pieneen tilaan :D http://www.peugeot106gti.nl/fotoalbums/AnkeMenten/peugeot106gti_anke-0001.jpg tälläseen ne saapi tungettua, mutta takakonttiin ei muuta sitten mahdu. testattu naapurin autolla :)
mutta miinusta on että tavarakori on huono, pitää olla ostokset aina kassissa ettei putoa sieltä pois. ja ehdottomasti ilmakennot eikä ilmakumit.
 
Meillä hankittiin x-adventure twincot. Lapsilla ikäeroa vuosi. Tosi hyvät on olleet käyttää. Hyvin mahtui auton pieneen takaluukkuun, kaupassa menee hyvin porteista yms.Vauvalle meillä oli(on) pehmoinen koppa, kyllä siinä tarkeni talvella. Kesällä viritin itse auringon suojan harsosta nipsuilla kiinni. Meiltä kyllä nämä jo joutaisivat kiertoon, vanhempi ei enää malta olla kyydissä...
 

Yhteistyössä