Hyviä odotus- ja vauvapäiväkirjoja?

Heippa!

Haluaisin löytää hyvän odotusajan päiväkirjan, johon saisi dokumentoitua näitä raskauden aikaisia tuntoja - ja siis tarkoitan nimenomaan sellaista valmista kirjaa, johon itse täytellään sitten juttuja :) (eli ruutuvihko tai excel ei ole nyt se juttu) Ei haittaa vaikka suosittelisitte jo myös parhaita vauva-ajan päiväkirjoja. Tai jos vaikka joku on löytänyt sellaisen, jossa on samassa kirjassa sekä että?

Kaikki suositukset otetaan ilolla vastaan!
 
Mulla on ollut Wsoy Äidiksi Minun odotukseni- kirjat :) mä kyllä tykkäsin siitä, kun aikoinaan etsin parasta. Siinä on kiva, kun on omat paikat ultra-kuville ym ja muutenkin aina vähän kertoo mitä milläkin viikolla tapahtuu. Ja päättyy vauvan syntymään eli vähän kerrotaan myös syntyneestä vauvasta, kotiintulosta ym. Suosittelen lämpimästi :)
 
Suosittelen lämpimästi Yhteinen odotus-kirjaa, Stockalla sama maksoi 35 €, mutta Adlibriksessa 3,30 €! Yhteinen odotus - Karoliina Käppi - Kirja (9789516079083) | Adlibris kirjakauppa - Pohjolan suurin kirjakauppa

On tilaa omille ajatuksille, omalle lapsuudelle, ultrakuvalle jne. Myös miehelle on omia osioita täytettäväksi. On tekstiä ja tietoiskua raskaudesta ja sopii myös uudelleensynnyttäjälle, sillä (mahdolliset) aiemmat lapsetkin on huomioitu odotuksen kirjaamisessa. Kirja jatkuu vielä syntymän jälkeenkin.

On muuten todella huonosti noita kirjoja mistään saatavilla, itse kolusin Helsingin keskustan kaikki kirjakaupat ja saalis jäi laihaksi. Onneksi netti pelasti tässä(kin) asiassa :)

Onnea odotukseesi :heart:
 
Mä mun mielestä olen ostanut ihan Infosta, mutta tietty siitä on aikaa. Tytöistä täytin orjallisesti kirjat ja aloitin täyttää myös kuopuksen jälkeisessä raskaudessa samaa kirjaa, mutta kun meni kesken rv 10 niin heitin suruissani roskiin ja seuraava kun meni taas kesken rv 8, totesin etten osta uutta kun kaikki menee kesken. Tähän raskauteen en siis alkanut täyttämään mistä mies mulle nalkuttaa, mutta olen sitä mieltä että ihan hyvä, koska tuntuu että tämä raskaus on ollut niin täynnä huolta ja murhetta, pahoinvointia, epävarmuutta ja kipua ettei kukaan jälkikäteen siitä haluaisi lukea...
 
kwaidan, tuon sun suositteleman opuksen tilasin!! Ja mieluusti ottaisin vaikka jonkun toisenkin, nää tällaiset on ihania. Yritän vielä metsästää paikallisista kirjakaupoista, voihan se olla että johonkin olis jäänyt hyllyyn kappale tai pari.
 
On ollut ihana näissä seuraavissa raskauksissa, kun on pystynyt sieltä lunttamaan mitä milloin on tapahtunut: mitat, sykkeet, liikkeet, hikat, kääntymiset ym. Ja tietty lapset on itse tykännyt katsoa, siinä on ollut myös sellaiset taskut johon on saanut kaikki lippulappuset lääkärissä käynneistä talteen, kun muuten olisivat kyllä menneet hukkaan.
 
malttamaton, mä uskon että sitä on jälkikäteen ihana lukea! Sen takia tulikin kiire hankkia joku tällainen kirja kun hoksasin että sellaisiakin on. Kohta 13 viikkoa eletty raskautta ja vielä en oo dokumentoinut kuin vähän jotain exceliin, joka on kuitenkin aika tylsä ja persoonaton :) Mulla on vähän vielä paha aavistus että tää on mun eka ja vika raskaus, joten senkin takia tuntuu tärkeältä saada kaikki muistiin, että voi sitten jälkikäteen fiilistellä.
 
Pakko kommentoida, että malttamattoman lailla itsekin ehdin täyttää viimeisimmässä, keskenmenneessä raskaudessa yhtä toista odotuskirjaa ja roskiinhan se meni. Kriteerit tälle uudelle oli, että en halunnut ainakaan sitä samanlaista! Ostin kirjan vasta np-ultran jälkeen ja pikku hiljaa olen uskaltanut täytellä. Tässä Yhteinen odotus-kirjassa on myös kohta, jota voi täyttää, mikäli raskaus päättyy keskenmenoon, siinä on tilaa kuvailla omia tunteita. Itse kirjoitimme tähän sitten edellisen keskenmenon mietteitä, sillä sen kokemukset ovat pitkältä varjostaneet nyt uutta odotusta. On ehkä ihan hyvä muistaa myöhemminkin, millainen tapahtuma uutta, alkanutta onnea on edeltänyt ja että ylenpalttinen hehkutus saattaa puuttua kirjasta juurikin tästä syystä.

Esikoisen ajalta kirjoitin päiväkirjamaisesti kauniiseen vihkoon, mutta kyllä tuo valmiiksi jaoiteltu ja valmiilla kysymyksillä varustettu opus on oikein toimiva kaiken kiireen ja arjen häsellyksen keskellä :) Monta kertaa olen luntannut edellisestä kirjasesta, millä viikoilla sitä mitäkin on tapahtunut ja mitä oireita on ollut kehissä!
 

Yhteistyössä