Hyviä ruokapaikkoja Kuopiossa?

Osaisiko täällä joku asiasta tietävä suositella kivoja ruokapaikkoja Kuopiossa? Onko vasta avatussa Puijonsarvessa jotain hyvää ravintolaa? Entä sataman tienoilla oleva kalaravintola?

Saimme päähämme lähteä ex tempore matkailemaan kotimaassa, kun on jäänyt se puoli vähän vähiin. =)
 
Kaa
Puijonsarvessa on Fransmanni (ranskalaista maalaisvaikuitteista ruokaa) ja Memphis (Amerikkalainen, baarimainen ravintola). Itse tykkään Memphisistä. Molemmista löytyy kotisivut kun googlettaa. Satamassa on Sampo, perinteinen savolainen (muikku/)kalaravintola. Vanha Satama -ravintolassa on myös hyvää ruokaa. Kaupungissa on kyllä montakin hyvää paikkaa, riippuu ihan siitä mitä hakee.
 
Arew
Puijonsarven uusin ravintola on Sokos-ketjun Memphis, siinä on myös Fransmanni. Oikeasti voin suositella ravintola Hiiltä Käsityökadulla (pihiviravintola ) ja ravintola Osia Sokoksen takana.
 
Arew
Ai niin, ja Isä Camillo on tuhat kertaa parempi kuin nuo Sokoksen ketjuravintolat yhteensä. Jos yövytte Puikkarissa, Camillo on heti puiston toisella puolella Kauppakadun varrella.
 
Joo nyt ei oikein mikään Fransmanni ole ajatuksissa, miten ihmeessä nämä ketjut valtaavat jo kaikki mahdolliset Puijonsarvetkin??!! :eek:

Mutta täytyypä googlettaa vaikka tuo Hiili ja Isä Camillo, voisivat olla kivoja. =)
 
Vieläköhän Kuopiossa on sellainen hieno ihanuus kuin Musta Lammas? Se oli siellä sataman suunnassa aikanaan. Pieni viihtyisä kellariravintola. Hyvä palvelu, erinomainen ruoka ja kalliit hinnat. Eli kaikki elementit kohdillaan silloin kun jotain todella hyvää haluaa. :p
 
Arew
Hotelli Puijonsarvi on Sokos-ketjun hotelli, joten tuskin sinne ottaisivat muita ravintoloita... Musta Lammas on edelleen olemassa, se on kiinni sunnuntaisin, ja tosiaan hinnat hieman kalliimmat kuin vaikka Camillossa. samojen omistajien on muuten myös nuorekas Intro Kauppakadulla , baari+ravintola, eivät ota pöytävarauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Vieläköhän Kuopiossa on sellainen hieno ihanuus kuin Musta Lammas? Se oli siellä sataman suunnassa aikanaan. Pieni viihtyisä kellariravintola. Hyvä palvelu, erinomainen ruoka ja kalliit hinnat. Eli kaikki elementit kohdillaan silloin kun jotain todella hyvää haluaa. :p
Varsinkin tuo kalliit hinnat on mahtava elementti. :D Mutta joskus on kiva herkutella hinnoista piittaamatta. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Vieläköhän Kuopiossa on sellainen hieno ihanuus kuin Musta Lammas? Se oli siellä sataman suunnassa aikanaan. Pieni viihtyisä kellariravintola. Hyvä palvelu, erinomainen ruoka ja kalliit hinnat. Eli kaikki elementit kohdillaan silloin kun jotain todella hyvää haluaa. :p
Varsinkin tuo kalliit hinnat on mahtava elementti. :D Mutta joskus on kiva herkutella hinnoista piittaamatta. =)
Juu kyllä se ylellisyys tuntuu huomattavasti ylelisemmältä, kun se maksaa maltaita! :D Minä olen sitä mieltä, että enimmäkseen vaatimaton elämä on just hyvä, mutta silloin kun haluaa jotain erityistä mitä saa rahalla, silloin ei pihistellä. :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Alkuperäinen kirjoittaja evita:
Alkuperäinen kirjoittaja Tatitar:
Vieläköhän Kuopiossa on sellainen hieno ihanuus kuin Musta Lammas? Se oli siellä sataman suunnassa aikanaan. Pieni viihtyisä kellariravintola. Hyvä palvelu, erinomainen ruoka ja kalliit hinnat. Eli kaikki elementit kohdillaan silloin kun jotain todella hyvää haluaa. :p
Varsinkin tuo kalliit hinnat on mahtava elementti. :D Mutta joskus on kiva herkutella hinnoista piittaamatta. =)
Juu kyllä se ylellisyys tuntuu huomattavasti ylelisemmältä, kun se maksaa maltaita! :D Minä olen sitä mieltä, että enimmäkseen vaatimaton elämä on just hyvä, mutta silloin kun haluaa jotain erityistä mitä saa rahalla, silloin ei pihistellä. :p
Varmaankin ainakin yksi yö vietetään edullisessa majapaikassa, joten säästyneet rahat käytetään vaikka sitten kunnon pihvi-illalliseen.

(Ja tajusin tollo vasta että puhuin Puijonsarvesta kun tarkoitin Puijon tornia, totta kai Puijonsarvi on Sokos-hotelli, olenhan itsekin joskus ollut siellä yötä... :ashamed: )
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Pihviravintola Hiili on kuulemma hyvä myös, en ole itse käynyt.
Tuosta en ole kuulutkaan, onko uusi paikka.

Os on kuulemma hyvä, Musta Lammas, Isä Camillo, Memphis ja Kreeta hyviä. Riippuu, etsiikö gourmeeta vai ihan paikkaa jossa lapsetkin voivat ruokailla. Amarillo on myös hyvä ja lasten kanssa Rosso toimii.
 

Yhteistyössä