Hyviä täytekakun täytteitä kehiin!

allergikko
tarkista ensin vieraiden allergiat tai valitse mahdollisimman turvallinen juttu. vaikka mangosose on vauvanmössöä ja banaania vauvoillekin syötetään, niillekin löytyy allergiaa
 

Ostan yleensa valmiin kolmikerroksisen kakkupohjan on niin
edullisia.

- kostutan jokaisen pohjan joko jollain kivalla hedelmämehulla tai maidolla.

- väleihin laitan vähän yleensä ei kovin makeeta hilloa, esim omena
ja myöskin purkissa olevaa hedelmäsekoitusta.

- päälle laitan puolet kermaa ja puolet rahkaa, ei juurikaan sokeria
vaniljasokrua yleensä hiukan.

koristeluun esim, punasia kirsikoita sekä mitä nyt mahtaakaan tulla
mieleen mielikuvitus on mulla yleensä valloillaan.
banaania jos laittaa niin tummuu tosi nopeesti vaikka onkin hyvää mutta sitä voi laittaa väleihin.
Sekä sitten siihen päälle nonparelleja ja suklaamurusia niitähän on valmiina kanssa purkeissa.
 
Fleur de la Cour
Tällä hetkellä mun lempparitäyte on Valion kinuskikerma ja vaniljarahka sekaisin (tai no rahkaa maun mukaan, ei ihan koko purkkia välttämättä) ja kostutus Spritellä.. on sit muuten äärimmäisen hyvää, varsinkin vaikkapa mustikkahyytelöpäällisen kera!
 
Minusta rahkan ja kermavaahdon sekoitus on ihanaa täytteessä, se ei ole liian makeaa. Kun sen vielä maistaa intiaanisokerilla (tummalla ruokosokerilla), niin siihen saa ihanan kinuskin / toffeen maun. Lisäksi sitten jotain kirpeähköä marjajosetta, mansikkaa tai vattua (marjoista tehtyä, ei valmista)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 17:27 allergikko kirjoitti:
tarkista ensin vieraiden allergiat tai valitse mahdollisimman turvallinen juttu. vaikka mangosose on vauvanmössöä ja banaania vauvoillekin syötetään, niillekin löytyy allergiaa
Allergiat on tiedossa ja vain hyla-jutskuja tarvitaan :)
Ja oikeesti tosi hyviä vinkkejä,kohta pitää tehdä monta kakkua :p <br><br>
 
laita yhteen väliin vadelmahilloa,kermavaahtoa 2dl.rahkaa250g,2tl vaniljasokeria,sekä liivatetta 4kpl.
toiseen väliin valkosuklaata sulatettuna 100g,vaniljarahkaa 150g,vispikermaa 3dl,vaniljasokeria 2tl,sekä 4liivatetta.
anna täytteiden olla vähän aikaa jääkaapissa ennen kuin laitat väliin.

laita kaikki liivatteet kylmään veteen 5min. sen jälkeen purista vedet pois ja sekoita noin puoleen desiin kuumaa vettä kunnolla että sekoittuu.Sen jälkeen sekoita puolet kumpaankin täytteeseen varovasti elä jäähdytä kuin vähän aikaa.
on vähän sekavasti kirjoitettu mutta vie kielen mennessään,olen kostuttanut sokerivedellä ja laittanut päälle vadelmia sekä pursottanut kermavaahoa reunoille,hyytelösokerista kuorrutus marjojen päälle.
 
Sitruunarahka-kermavaahtoseos, jossa appelsiinin paloja.On muuten tosi hyvää.

Piltit on aika hyviä ja nimenomaan semmoisia voimakkaan makuisia eli just joku mango, aprikoosi...

Vadelmia ja päälle kinuskikuorrutus.Ja vadelmiin ei paljon sokeria ettei tule liian makea.

Valmis suklaamousse (saa kaupasta ja lisää vaan maito), vaikka joku täällä sanoi, että liian teollinen maku, mutta mun mielestä hyvää kakun välissä.

 

Yhteistyössä