iCandy Pear VAUNUT (tuplat) ! Kokemuksia kaivataan, kiitos suuri !!

Hei,
olemme vakaasti harkitsemassa iCandy pear vaunuja tuplina, kun lapset syntyy 2v5kk ikäerolla.

Suomessa kyseinen merkki on tietääkseni ollut tosi vähän aikaa myynnissä, joten kokemuksia kaipailisin?
Ne ovat tosi hinnakkaat joten sen perusteella voisin myös olettaa että myös laadukkaat.
Nää olis tarkoitus kestää niin pitkään ku kuopus ikinä rattaita tarvitseekaan! eli about 3v.

Kertokaa ihmeessä, jos jotain tiedätte !!
Kiitos!!
 
Kannattaa ainakin käydä katsomassa paikan päällä, ainakin Helsingissä Punavuoren Peikko keskustassa myy noita :)

Näyttivät kyllä kätsyiltä mutta liian pienent etupyörät talveksi meidän makuun. Me siis päädyttiin Phil&Tedseihin.
 
Kiitos Arwen vastauksesta. Oon käyny vaunut tsekkaa jo Oz-babyssä mut lähinnä käytännön kokemuksia olisin vailla ??
Phil&Tedsit yks hyvä vaihtoehto, mut ei ehkä kuitenkaan talvivauvalle .. Candyt tuntuu käytännöllisimmiltä =)

Nostelen pinoa myös tämän myötä, toivottavasti löytyy käyttäjiä !!
 
Heips!

Ei ole kokemusta noista iCandyista, mutta alkoipa kiinnostamaan. Olen joskus aikoja sitten netistä bongannut tuollaiset, kiinnostunutkin, mutta unohtanut ne sitten, kun asia ei ole ollut vielä niin ajankohtainen. Hyvä, että tuli puheeksi, nimittäin meilläkin tiedossa tarvetta laadukkaille tuplille.

Meille on syntymässä alkuvuodesta toinen lapsi 1v3kk:n ikäerolla esikoiseen nähden. Phil&Tedsin Vibe oli meilläkin alkujaan potentiaalisena vaihtoehtona. Se on kyllä näyttävän näköinen, tyylikäs sisarusratas - mutta sittemmin se on pudonnut meidän listalta paristakin syystä. Sisaristuinta kun ei saa makuuasentoon ja tavaratila jää melko pieneksi. Ja joku muukin siinä mätti, mutta en nyt muista mikä. :D

Mietimme myös sitä jotain Britaxin sisarratasta. Mielestäni toimivuudeltaan se voitti Phil&Teds'n, mutta jostain syystä en oikein syttynyt. Jotenkin kauhean karavaanin näköinen vempele :D ja ei tuntunut niin ketterältä.

Tällä hetkellä meillä listaykkösenä on Baby Joggerin City Select. Se on vasta tämän kesän tulokas Suomessa, käyttökokemuksia ei siis juurikaan ole löytynyt. Vantaan Tammiston Lastentarvikkeessa se tuli nyt vastaan ja innostuttiin. Hintava tämäkin kokonaisuus kyllä; kahden istuimen ja kovan vaunukopan sekä MaxiCosin adapterin kanssa hinta kipuaa yli tonniin (tuola Lastentarvikkeessa siis, Saksasta itse tilaamalla olin katsovinani että saisi alta tonnin). Mutta laadukas pitäisi kyllä olla. Muistuttaa mielestäni hyvin paljon tuota iCandya. Katsopas esim. täältä: http://www.peppyparents.com/servlet/the-474/Baby-Jogger-City-Select/Detail Muuntautuva vehje vaikuttaisi olevan, istuimien paikasta on tiesminkämoisia variaatioita. Mielestäni hauskana bonuksena istuimet saa myös naamarit vastatusten. Vekkulia! Etupyörät eroavat noihin iCandyihin, mutta uskon että Suomen keleissä voivat tuollaisena olla toimivammat(?) Niin ja istuimet menee makuuasentoon.

Paljonkos noi iCandyt kaikkine tarpeellisine varusteineen maksaa? En löytänyt hintaa oikein mistään. Ja kiinnostunut olen minäkin kuulemaan kokemuksia. :)
 
Tuollapa teknisiä tietoja rattahista..
http://www.designkids.fi/product_info.php?products_id=1123
..infopyynnöllä saa muutakin tietoa, kuten: hinta&värit

Tuolla hintaa dollareissa..
http://babyology.com.au/out-and-about/march-competition-win-the-first-icandy-pear-pram-to-arrive-in-australia-worth-1299.html
..hunajainen hinta kyllä n. reilu 1000e..
 
Heissan Hupsistakeikkaa =)

Joo, nämä vaunut siis Candyt tuli vastaan itsellekin ihan yllättäen (vahingossa) enkä oo päässy niistä yli enkä ympäri. Meillä, vaikka ikäero tosiaan jo 2.5v tulee tuplat vielä tarpeeseen kun teemme kevään aikana ainakin pari ulkomaan reissua ja esikoinen tykkää hulluna istuskella vaunuissa. Ihana koekaniini liikkeessä, ku sanoo "äiti tuohon kärryyn myös istumaan" ;)

Elikkäs Oz-babystä sain nimenomaa näihiin Pear malliin hinnaksi 1164e joka sisältää rungon, 2sisaristuinta ja kovan vauvan kopan. Adapteri maxikosi kaukaloon oli 45e päälle, mut sitä ei otettu ku cragon kaukalo vauvalle olemassa.
Tää Pear malli eroaa siitä toisesta, Applesta oikeastaan ulkonäöllisesti. Pearissa on paljon gromia mistä mee laiki ;) Ja jotenkin tuo vauvankoppa oli jämäkämpi jne.. yksinkertaisesti Pear miellytti silmää enemmän, tuskin siis käyttöominaisuuksiltaan eroavat juurikaan.
ja Tää Apple malli siis about 300e halvempi.
Sain liikkeestä Candyn kuvaston mukaan ja sitä nyt kun selaan (en ymmärrä englantia juurikaan) mut kuvien perusteella runkoa olis saatavana eripyörävaihtoehdoilla. esim. tuplarenkaat 2x2 edessä, tai vain 2 edessä (niinku näissä mitä mä nyt katoin) tai sitten yks ihan iso pyörä edessä.

Se miksi näistä Candyistä ei löydy netistä hintatietoja, myyjä selitti näin; "iCandy merkki haluaa taata asiakkailleen laatua ja ammattitaitoista asiakaspalvelua. Näin ollen iCandyjä ei myydä nettikaupoissa, koska merkin brändinä on taata asiakkalleen kunnon asiakaspalvelua face to face koska kyseessä on laatutuote. " Esim. Muksutallissa ja samoin oz-babystä löytyy verkkokaupasta kyseiset vaunut kyl myynnistä, mutta ilman hintaa. Muksutallista sain tarjouksen sähköpostiin ja se oli piirun verran halvempi kuin oz.
Siksipä näitä vaunuja on mahdoton ostaa esim ulkomaan verkkokaupasta. oon kyl yrittäny etsii, tuloksetta. Englannista nää sais hakemalla about 30% edullisemmin.
Ibaystä kyl löytyy hyviä käytettyjä mut sitä kautta en uskalla ostaa.

Minä kans ihastuin alussa juuri noihin Britaxin B-dualeihin jotka vaikuttivatkin ensisilmäyksellä tosi näppäriltä.. Noh, nytku ne näki vierekkäin icandyjen kans, ni ei voi puhua samana päivänää =( todella kohnon, kömpelön oloiset ja se sisaristuin alhaalla vaikuttaa tosi "turvattomalta" huonolta jotenkin... Ne näyttää tuplasti isommiltakin ;)

Mä käväsin vaunut jo varaamassa, joten kai me ne ollaan sitten ostamassa ! Toki jos olisin fiksu, ni olisin ostanu puolta halvemmalla nuo Britaxit mut kun en oo vaan täysin hurahtanu kaikkiin hienoihin lastenjuttuihin ni pakkohan nää on saaha! Sitäpaitsi, ku ostaa laatua ni niistä saa kyl omansaki aika kivasti sit viel takas!

Hupsistakeikkaa, meille toinen syntymässä lokakuussa joten kerkeän kyllä tulla kertomaan kokemuksia ehkä ihan itekin =) jos mä nyt nuo otan, ni ne tulee about 2vkon päästä ja otetaa esikoiselle kyl samantien käyttöön.

MurMur, joo teknistä tietoa löytyy mut nimenomaan niitä käytännönkokemuksia kaivattais !
Kiitos kuitenkin noista =)

ps. ja niin, sain ozin hinnan tingattuu huikeeseen 1100e =)
 
Suosittelen lämpimästi Phil&Tedsin Vibe- vaunuja teille. Iso pyörät toimivat kelissä kuin kelissä ja lähes joka maastossa (paitsi upottavassa hiekassa). Olen sivusta seurannutr, kun kavereilla on yhden lapsen kanssa olleet käytössä esim Brio Go- vaunut kahdela pienellä etupyörällä ja ne on tosi hankalat esim. viime talven tyyppisissä keleissä. Itsellä on ollut noi Vibet käytössä esikoisella ja nyt kakkosta odotellaan. Saatiin ne sattumalta edullisesti ja siksi ne tuli hankittua jo vähän etuajassa :heart: Lapsille tulee ikäeroa vähän vajaat 2 vuotta.
 
MoonVaan jep ymmärsin, että käytännönkokemusta haeskeltiin =)
..lähinnä laitelin Hupsistakeikkaalle tuon löytämäni hintasen, joka suomessa onhin pikkasen tyyrihimpi..
..mutta tosiaan, siehän voitkin sitten oman kokemuksesi kärrysistä kertoilla, kunhan parin viikon päästä ne saat..eiköstä vain.. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja angel08:
Kiitos Arwen vastauksesta. Oon käyny vaunut tsekkaa jo Oz-babyssä mut lähinnä käytännön kokemuksia olisin vailla ??
Phil&Tedsit yks hyvä vaihtoehto, mut ei ehkä kuitenkaan talvivauvalle .. Candyt tuntuu käytännöllisimmiltä =)

Nostelen pinoa myös tämän myötä, toivottavasti löytyy käyttäjiä !!
Itseasiassa Phil&Tedsit on talvivauvalle yhdet parhaimmista! Meillä kupus syntyi tammikuun alussa ja matkusti vaunuissa kaikista kovimmissa pakkasissa ja pysyi todella suojassa. Hassua että lähes 90% on sellainen käsitys että nämä vaunut ei olis jotenkin niin suojaiset vauvalle kuin tavalliset ovat vaikka ovat jopa suojaisemmat.

Kannattaa katsoa uusiks Phil&Tedsit, ne on yksinkertaisesti parhaat :)
 
Arwen, kiitos vastauksesta. Toinen mielyttää toista toinen toista.. jotenkin noissa candeissa vauvan koppa selkeämpi.. saa paremmin käsiteltyä vauvaa jne.. vaikee tietty veikkailla ku itse käyttökokemusta ei ole. Itse mieltynyt kuitenkin näihin candyihin vaiks p&t varmaan loistopelit myös. etenkin isot pyörät =)

Nostelen myös tämän myötä
 
Hei !!

Palaan vielä tähän aiheeseen ja kokemuksiini nyt parin viikon ajalta jos jotain vielä kiinnostaa =)

Eli me päädyimme ostamaan i Candy Peach Blossom vaunut, niin että meillä on kaks vauvan koppaa ja kaksi sisarus istuinta ! (näin voimme vekslata koppien kans liikummeko sitten yhden taikka kahden lapsen kanssa)

AIVAN MIELETTÖMÄN TYYTYVÄINEN OON OLLU !!
Todella kätevät, kulkee mistä vaan, ei oo ollu ahtauden ongelmia kaupoissa.
Kasaantuvat tosi näppärään pieneen tilaan ja helposti. Toki Koko setti pitää aina purkaa, mutta käy kädenkäänteessä ! Vauvalla alhaalla on suojainen hyvä olla ja iso-siskolla edessä maittavat näkymät =) Meillä siis 2v6kk esikoinen ja 2vkon ikäinen vauva.
Ainoana MIINUKSENA on tuo sisaristuimen pienuus.. Eli esikoiselta kyllä tulee jo jalat yli rattaissa mutta pitää niitä hiukan koukussa niille tarkoitetussa paikassa ja pääkin mahtuu vielä just ja just kuomun alle ;) Eli todennäköisesti me ei hirveästi näitä enää ens kesänä tarvita, mut eiköhän reilu 3v jaksa sitten jo itsekin kävellä ku vielä viihtyy niin hyvin rattaissa!

Mut siis suosittelen lämpimästi kaikille joilla pienellä ikäerolla syntyneet lapset taikka kaksosille.
Ei nämä mitkään metsäretkirattaat ole mut aivan ehdottomat paljon kaupungilla, kauppakeskuksissa liikkuville !! Meillä on Gessleinin Visionit kotona, joilla sitten tulee vauvaa myöhemmin nukutettua ulkona ja ulkoiltuakin vaunu lenkeillä !

Huikee hinta 1200e noista joutui pulittamaan, mut en ole päivääkään katunut !
Nää on niin uus juttu suomessa et taatusti saan vielä hyvän hinnan ku parin vuoden päästä myyn pois ...

Mukavaa talvea kaikille !!
 

Yhteistyössä