Ideoita: gluteeniton, maidoton, pähkinätön "juhlakattaus"

Synttärit..

En tunne gluteenittomia tuotteita....
Äkkiseltään ajattelin:
vesimeloni, rypäleet, suklaarusinat, muumitikkarit( ? ), vaahtokarkit, tuttufrutti -karkkiaskit, brunbergin suklaa.. ja tietysti gluteeniton laku.

Makeisiin kuuluu varmaankin myös tuo marenki, kuvittelen että se on gluteeniton: onko?
Ja jäätelöä löytyy jokaiselle...

Osaan tehdä hyvän gluteenittoman pizzan, mutakakun, täytekakun ..

Mutta koska kyseessä lapsi hän varmaankin haluaisi enemmän "namipainotteista" tarjoiltavaa.
Luonnollisesti kaikki gluteenittomat pitäisi olla myös maidottomia..:whistle:

Ja koska täällä on se ärsyttävä tapa antaa vieraille "lahja kun on tullut juhliin", jokainen saa mukaansa tarroja tms. krääsää..


Apuja siis herkkuihin... niin ja jos joku tietää miten voisi tehdä" diggestive"pohjan gluteenittomana.. olis kiva saada vinkkejä!
 
Viimeksi muokattu:
allergisen äiti
diggestiveä korvaavia keksejä löytyy myös gluteenittomana. Ja itse allergisen lapsen vanhempana ilahtuisin suuresti jos olisi tarjolla muutakin kuin makeaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja allergisen äiti;30842527:
diggestiveä korvaavia keksejä löytyy myös gluteenittomana. Ja itse allergisen lapsen vanhempana ilahtuisin suuresti jos olisi tarjolla muutakin kuin makeaa.
Suolaiset on helpompi keksiä/ terveelliset naposteltavat.

Herkkuja on vaikeampi tietää, se viidakko on valtava.



Nakkipiiloihin taitaa olla gluteeniton lehtitaikina? Vai onko olemassa jokin helppo itsetehtävä taikina? Reseptejä on pilvin pimein, kiinnostaa tietää mitkä oikeasti ovat maukkaita.
 
Viimeksi muokattu:
allergisen äiti
Meille ei muun allergian takia nuo gluteenittomat lehtitaikinat sovi, mutta niitä tosiaan löytyy. Nakkipiilothan maistuvat varmasti lapsille!

Pieni marenkikakku on helppo tehdä valmiista marenkilevyistä, marjoista, kermasta jne. Monet leivonnaiset onnistuu ihan vaihtamalla vehnäjauho gluteenittomiin jauhoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Puuh
Alkuperäinen kirjoittaja Äidin blogi;30842508:
Synttärit..

En tunne gluteenittomia tuotteita....
Äkkiseltään ajattelin:
vesimeloni, rypäleet, suklaarusinat, muumitikkarit( ? ), vaahtokarkit, tuttufrutti -karkkiaskit, brunbergin suklaa.. ja tietysti gluteeniton laku.

Makeisiin kuuluu varmaankin myös tuo marenki, kuvittelen että se on gluteeniton: onko?
Ja jäätelöä löytyy jokaiselle...
Suklaarusinat ei käy maidottomalle. Vaahtokarkit kannattaa tarkistaa, osassa on maitoproteiinia.

Maidottomia ja gluteenittomia keksejä löytyy kaupoista reilu valikoima. K-kaupoissa on noi gluteenittomat yleensä kerätty kätevästi yhteen paikkaan, sieltä on helppo kurkata. Pirkka-sarjassa on muuten pakasteessa aivan älyttömän ihania suklaamuffinseja, jotka ovat gluteenittomia ja maidottomia.
 
viljavammanen
Joo, ja muistattehan niiden gluteenittomien kanssa, että ne ei saa olla missään kosketuksissa gluteeniin tai niitä ei voi keliaakikko syödä. Ei siis samalle lautaselle normikeksejä, eikä samalla pöydällä häärätä normikakkua. Tää on oikeesti tosi tarkkaa.
 
"heivaan"
Tässä yks resepti, maidoton, sokeriton ja gluteeniton suklaakakku: http://kehoeskitchen.com/2013/08/28/best-ever-chocolate-mud-cake/#.VWLykk-qpBc

Kokeiltu on ja on hyvää! Tosin itse käytin voita kookosöljyn sijaan (se käy joillekin maitoallergikoille, kirkastettu voi taas on täysin maidoton eli sitä voi ainakin käyttää).
 
  • Tykkää
Reactions: Äidin blogi
Joo, ja muistattehan niiden gluteenittomien kanssa, että ne ei saa olla missään kosketuksissa gluteeniin tai niitä ei voi keliaakikko syödä. Ei siis samalle lautaselle normikeksejä, eikä samalla pöydällä häärätä normikakkua. Tää on oikeesti tosi tarkkaa.




Joo.. mua oikeen pelottaa että mokaan. Tää lapsi on tosi herkkä ja olen jo "valmiiksi pahoillani"... Ajattelin olla avaamatta pakkauksia, vasta kun ovat juhlissa..
 

Yhteistyössä