ideoita lasten hoidon suhteen?

  • Viestiketjun aloittaja nansa
  • Ensimmäinen viesti
nansa
mulla 3 ja 1-vuotiaat lapset ja mieli tekisi jo vähän jotain töitäkin tehdä. eikä se lisärahakaan pahaksi olisi...

mutta en ole ollenkaan valmis viemään lapsia kokopäiväisesti hoitoon, täysi työviikko on ihan poissuljettu vaihtoehto. Ja kun tässä olen laskeskellut, niin jo 30h/viikko vaatii niin paljon hoitopäiviä, että on siinä ja siinä saanko mistään niin hyvää palkkaa (mulla ei ole vielä töistä tietoa) että käteen jäis hoitomaksujen (400e) lisäksi paljoakaan enempää kuin nyt.

eli jos keksisin jonkun toisen hoitoratkaisun esim. 20h viikko, joka olisi kunnallista edullisempi, niin kannattaisi mennä töihin... mutta liekö tuollaisia vaihtoehtoja olemassakaan?
 
EHDOTUS
Tässä sinulle yksi vinkki... mene lastesi kanssa hoitamaan jonkun kotiin kolmatta lasta, tai ota yksi-kaksi lasta kotiisi hoitoon ja rupea perhepäivähoitajaksi... tällöin säästät hoitokuluissa ja saat vähän lisätienestiä... pph voit itse määritellä taksasi, jos vain lapsia löydät.
 
kysympähän vaan
miksi yksityinen on kunnallista halvempi??? Kunnallisella kun max maksu 200?? Eihän yksityiseen hoitajaan saa tukia kuitenkaan niin kovin paljoa???? vai miten? Eikö vanhemmilla jää yksityiselläkin keskimäärin 200? maksettavaa itselle??? Riippuu varmaan myös kunnasta... osassa kun saa kuntalisää ja osassa ei.
 
eliana
Kyllä yksityinen voi saada sellaista lisää mitä kunnallinen ei saa, riippuu kunnasta. Me olimme tosi yllättyneitä tästä seikasta. Lapsemme oli hoidossa 4pv viikossa, ja maksettavaksi ei jäänyt juuri mitään. Itse jos olisin pph, en kyllä olisi kunnallisella puolella. Yksityisenä voi itse sopia ajoista, lapsimäärästä, kunnallisella puolella päätökset tehdään muualla.Yksityinen voi tosiaan myös itse määritellä taksansa.
 

Yhteistyössä