Ihan järkyttävä hammassärky!

  • Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti
argh
Alkoi pari päivää sitten tosi mietona, ajattelin että oon taas purrut hampaita yöllä mutta eilen illalla olikin tosi kova kipu, jouduin ottamaan sekä Panadolia 1g että vahvempaa reseptilääkettä ja ei auttanut mitään. Valvoin sängyssä monta tuntia kun ei vaan voinut nukahtaa... sitten olin kuitenkin nukahtanut. Mutta ei oo koskaan ollut mitään noin kovaa kipua, vaikka oon synnytyksenkin kokenut! Ihan hirveetä oli. Aamulla sitten ei ollut mitään mutta taas alkaa koskea ihan helvetisti, niin että meinaa taju lähteä. Enkä tiedä tuleeko se nyt hampaasta vai sieltä leukanivelestä... Vielä olis 4 tuntia kestettävä ennen hammaslääkäriä... puolet päästä on tosi hellänä. En ois kyllä uskonut että voi koskea näin paljon! :(
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja bn:
No ei toi vielä ole mitään, jos jaksoit koneella olla ja kirjoitella. H-lääkääriin heti!
Ei eilen illalla kyllä olis millään jaksanut, oli sen verran kova kipu! Mutta ei tää nyt ole vielä mitään eiliseen verrattuna, se oli eilen jotain ihan hirveetä.
 
ap
Kova on kipu nyttenkin mutta eilen tosiaan oli ainakin 100x kovempi. En tajua miten kestin tajuissani. Nyttenkin on lähellä, että taju lähtee. Pitkällään tässä sohvalla kirjoittelen... huh.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja huu:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Häh... nyt yhtäkkiä muutamassa sekunnissa kipu hävisi kokonaan... minne se meni ja miten voi tuolleen loppua...? :eek:
Oho. Ei kai se hermo nyt näin äkkiä voi lakata toimimasta? No oli miten oli, hieno juttu.
No sitä minäkin ihmettelin... nyt ei enää tunnu mitään vaikka äsken meinasi pää räjähtää kivusta. :eek: Pakko se on silti mennä h-lääkärille.
 
ap
Kipu tosiaan palasi ja on nyt yhtä kova kuin aikaisemmin tänään. Oli ehkä 5 minuuttia poissa. Olis kyllä saanut jäädäkin kivuttomaksi... en jaksa enää odottaa h-lääkäriä. :(
 
Hoitokammoisena (ennen) tiedän miltä tuntuu kun hampaaseen TODELLA sattuu. Kipu on kovin silloin kun mätä aiheuttaa valtavan paineen (tässä vaiheessa kiemurrellaan kylpyhuoneen lattialla tuskasta) ja kun mätä viimein tulee luun läpi, kipu hellittää väliaikaisesti. Hammaslääkäri avaa hampaan että paine pääsee pois (ja poistaa mädän) ja sitten lääkettä päälle.

Edessä siis tod, näk juurihoito mikäli kipu oli tuota luokkaa. Ja ei, synnytys ei todellakaan ole mitään verrattuna yllämainittuun.. Tsemppiä, kohta se helpottaa! Ja jos joku kammoinen lukee kivistävän hampaan kanssa- sinne lääkäriin PITÄÄ mennä vaikka se kipu hetkeksi hellittäiskin, varsinkin alaleuan alueella nämä tulehdukset ovat aikuisten oikeasti vaarallisia.

Nykyään olen itse saanut hampaani kuntoon, mutta se "hyöty" vuosien piinasta oli että 36 tunnin synnytys käväisi vasta puuduttamattoman ponnistusvaiheen alussa lähellä kipuasteikon kymppiä... Ja täytyy sanoa että ilman koettuja hammassärkyjä olis varmasti iskenyt synnytyksessä paniikki
 
ap
Kyllä teki eilen mieli kiemurrella lattialla ja pomppia tasajalkaa kun ei tiennyt miten olisi ollut... jotain tulehdusta siellä on oltava, jos hampaasta kipu tulee. Mutta jos onkin leukanivel, mistä se kipu sitten johtuu, onko sielläkin tulehdus vai...? :eek:
 

Yhteistyössä