Ihan rehellisesti: onko 2plo /Vko viiniä liikaa

  • Viestiketjun aloittaja "Repe"
  • Ensimmäinen viesti
"Repe"
Juodaan miehen kanssa puoliksi 3-4 pulloa viiniä viikossa, mut ei sit muuta. Ja aina kun lapset nukkumassa. Eli keskimäärin juon itse n.2 ploa viikossa. Onko liikaa??
 
---
On kyllä. Meillä on ollut jo vuosikausia tapana juoda pullo viikossa puoliksi. Nykyään sekään harvoin menee yhtenä iltana viikonlopussa. Toki joskus harvoin juodaan enemmän, jopa huimat kaksi pulloa viikossa :)
 
"Repe"
Entäs Kaksi ploa viikossa yhdessä. eli viikonloppuna pe ja la yksi pullo puoliksi,onko vieläkin liikaa. Olen itsekin vasta havahtunut tähän...juotteko muut siideriä/ kaljaa?
 
Erinna
Onhan se aika paljon, mutta jos elämäntavat on muuten kunnossa, niin mikä ettei. Ja ettei valehtele itselle ja ota vaikka siideriä tai viis siideriä noiden lisäksi.

Mulle alkoholi on kausijuoma. Välillä on puolivuotiskausia, että menee pullo tai kaksi viiniä viikossa, mutta sitten on kuukausia, etten juo mitään alkoholia.
 
"Repe"
[QUOTE="lissu";27242651]On siinä rajoilla, että onko liikaa. Miten jaatte tuon määrän? Joka ilta lasillinen?[/QUOTE]

Normaalisti juomme siis pe ja la, nyt su myös pullon puoliksi kun lapset mennyt nukkumaan. Yleensä emme muuta, joskus saunasiiderit.
 
huh..
[QUOTE="Repe";27242673]Normaalisti juomme siis pe ja la, nyt su myös pullon puoliksi kun lapset mennyt nukkumaan. Yleensä emme muuta, joskus saunasiiderit.[/QUOTE]

Joulun tietämillä voitkin muotoilla tämän; pe, la ja su, nyt myös to kun lapset nukkuu. Yleensä vielä saunasiiderit, mutta ei sitten muuta.
 
"noh"
On varmaan joskus elämässä kausia, jolloin se on ok. Juhlitaan pitkää aikaa kun on selvitty jostakin vaikeata tai vastaavaa.

Mutta jos se jatkuu kuukaudesta toiseen niin se on liikaa. Ja jos on jo itsekin alkanut pohtia sitä, että onko tämä liikaa, niin mitä suuremmalla todennäköisyydellä se sillloin on jo jonkinlaista ongelmakäyttöä ja on iso riski, että se karkaa teistä jommalta kummalta käsistä-
 
....
[QUOTE="Repe";27242594]juotteko muut siideriä/ kaljaa?[/QUOTE]

Mun alkoholin kulutus vuodessa on max. 5 siideriä(tölkkiä)..Tämä vuosi menny tähän asti nolla toleranssi ja sillä menee loppu vuosi..Ens vuodenki aijon olla ainakin 6kk 0-linjalla tai tällälailla olen sen suunnitellu.
 
Minusta on liikaa. Mutta hassua se, että sitten se kaks pulloa ei mielestäni ole liikaa jos on menossa bilettämään ja juo ne kaks pulloa kerralla. Mutta jos joka päivä on pakko saada pari lasillista niin siinä on ongelma mun mielestä. Itse juon suunnilleen yhden oluen viikossa jos sitäkään. Joskus siis saunaoluen.
 
"mies"
Minusta on liikaa. Mutta hassua se, että sitten se kaks pulloa ei mielestäni ole liikaa jos on menossa bilettämään ja juo ne kaks pulloa kerralla. Mutta jos joka päivä on pakko saada pari lasillista niin siinä on ongelma mun mielestä.
Huh huh. Minusta ap:n "pelastaa" (tai pelastaisi) just se, että sentään juo pitkin viikkoa ikään kuin ruokajuomana EIKÄ vuorokauden aikana. Se olisi tosi paha, tyyliin 14 annosta yhtenä iltana. :x
 
"vieras"
Yksinkertaisesti ei ole, eikä määrä ole mitenkään poikkeuksellinen. Jeesustelijat on oma lukunsa, mutta aika normaalia tuo on. Itselläni menee 2 pulloa viiniä viikonlopussa ja rehellisyyden nimissä tuohon tulee saunakaljat päälle molempina pe ja la iltoina. En ole kännissä, enkä örvellä. En tunne tuosta määrästä krapulaa, eikä ole morkkis.

Eli älä turhaan stressaa. Mitä "hyötyä" on juoda yksi siideri saunan jälkeen, kun se ei tunnu missään?! Mä joisin siihen tarkoitukseen mieluummin halvempaa marli-mehua. Kyllä alkoholin on tarkoitus tuntua jossain, mutten tarkoita känniä.
 

Yhteistyössä