IHANA SYNNYTYS?

aina kuulee kauhutarinoita ja traumoja synnytyksistä. onko minun lisäksi muita,joiden mielestä synnyttäminen oli IHANA kokemus????
kyllä,se sattui ihan hirveesti,mutta sekin oli vaan osa kokemusta.
uusia lapsia minulle tuskin tulee ihan lähitulevaisuudessa,mutta voisin kyllä synnyttää jonkun puolesta :D :D :D :D :D :D :D

 
Juhannusmamma
Esikoisen synnytys sinällään oli varsin kamala. Mutta en mä siitä kokemuksesta luopuisi mistään hinnasta! Ihana kamala synnytys?! Ja revanssihengessä menossa hankkimaan "uutta kokemusta" ;)
 
Jessi
Vaikka esikoista synnyttäessä olin pirun kipee ennen kun sain spinaalin ni oli se mun mielest silti helppo synnytys ja toisen pitäis syntyä nyt minä päivänä hyvänsä ja mua ei jännitä yhtään
 
Tulilatva
Kyllä, minulla oli ihana synnytys! Olisin mielelläni synnyttänyt kaksi kertaa, jos ne synnytyksen jälkeiset kivut (episiotomia, imetyskivut..) olisivat sillä jääneet pois.. Mulla ei ollut epiduraalia enkä sitä halunnutkaan, vaikka kivut olivat aikamoisia, synnytys eteni kovalla vauhdilla ja ponnistaminen oli helppoa ja miellyttävää :) Aion tehdä sen vielä monta kertaa! Imetys vain pelottaa..
 
Synnyttäessä tuntui siltä että onpa mieletön tunne :p Ja uudestaan tekee mieli synnyttämään...vaikka 10 kuukauden päästä ;) Oikeastaan voisi sanoa että rakastan tietynlaista kipua...kuulostaako oudolta :/
 
Kyllä miekin ihanaksi voin nimetä esikoisen synnytyksen vajaa kaksi vuotta sitten :) Jo salista osastolle siirryttäessä juttelin kätilön kanssa, että sitten parin vuoden päästä uudelleen ;) Ja nyt rv 35+2! Eli menossa ollaan aikas pian... Totta kai oli kivuliasta ja oksetti ja pelottikin jne,mutta kokonaisuutena niin mahtava kokemus, että pelkästään positiivinen olo jäi. Miulla oli aika nopea reissu ekakertalaiseksi, koko synnytys kesti 6h26min, joten tuntui jopa semmoiseltakin, että siinäkös se nyt sitten oli?!
 
Norrsu
Mulla oli upea synnytyskokemus! Synnytyksen kesto 10h 13min :)
joista ponnistusta tuo 13 min :)

Oletin että synnytys sattuu hirveesti jne mutta supistukset olivat pahoja ennen epiduraalia ja ponnistusvaihe oli lähinnä ilkeän tuntuinen muttei sillä tavalla sattunut! mun mielestä synnytys on ihana tilanne äidin elämässä! :) Elämäni paras ja suurin kokemus ikinä :)

 
Mulla esikoisen synnytys oli vähä sellanen, että vois ajatella, että siitä vois kertoa kauhutarinoita (avautumisvaihe oli tooooosi pitkä eikä ponnistaminenkaan ihan vartissa onnistunut...), mutta silti se oli aivan upea, ihana kokemus! Ihan heti, kun vauvan sai rinnan päälle, oli sellainen olo, että koska vaan lähtisin uudestaan ja se olo on kyllä pysynyt tähän päivään asti. Ja toivottavasti ensi vuoden alulla päästäänkin niihin hommiin taas!! :D
 
Hienoa oli,ja mahtava kokemus,vaikka pelkäsin etukäteen ja kaikki menikin kuten pelkäsin.Kivuliasta mutta kun tiesi että kaikki auttaa vaan lasta syntymään niin sen kesti.Ja kyllä,harmitti kun se oli ohi :whistle: Jospa seuraava olisi samanlainen!
 
Supistelut olivat monta kertaa lievempiä kuin olisin ikinä uskonut! Kun kuukautiskipuni ovat aina olleet kauheat, odotin hirveyttä. Äitini ja liikunnan opettajani aina hokivat: "synnytyssupistukset vasta ovat todellista kipua, koita nyt ryhdistäytyä!". Odotin esikoiselta sitä kivun alkamista kunnes tuli ponnistustarve! En siis todellakaan kenenkään kolmen kohdalla olisi kipujen vuoksi lähtenyt sairaalaan: vedenmeno minut sinne vei ensimmäiseltä ja kokemus seuraavilta.

Ponnistusvaiheessa ja sisätutkimuksissa sekä istukan painelussa vain tunsin kipua, mutta muuten se prosessin helppous oli ihan yliluonnollista! Olen kaikissa synnytyksissä jättänyt puudutteet kysymättä kun on mennyt niin hyvin. Ja vain ihania muistoja on, vaikka jotain henkilökunnan kömmähdyksiä voisi kertoillakin (jotka eivät vaikuttaneet negatiivisesti vauvan vointiin, joten niillä ei ole merkitystä).

Kun itse oli asiakkaan eikä potilaan roolissa, niin koko ajan saattoi olla varma avun saamisesta eikä oma asenne ollut esteenä sen pyytämiseen. Yhäkin vaan mieluummin synnyttäisin joka kuukausi (jos vain kykenisi kaikki ne lapset pitämään...) kuin potisi näitä hirveitä kuukautisjomotuksia selässä :)
 
mammi-83
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.06.2005 klo 17:52 wezgu kirjoitti:
aina kuulee kauhutarinoita ja traumoja synnytyksistä. onko minun lisäksi muita,joiden mielestä synnyttäminen oli IHANA kokemus????
kyllä,se sattui ihan hirveesti,mutta sekin oli vaan osa kokemusta.
uusia lapsia minulle tuskin tulee ihan lähitulevaisuudessa,mutta voisin kyllä synnyttää jonkun puolesta :D :D :D :D :D :D :D
kateellinen sulle =) toivottavasti tästä toisesta kerrasta jäis mullekkin parempi muisto,heh
 
Synnytys oli mielestäni myös ihana ja etenki se lopputulos.. Olen aika neulakammoinen, joten kaikista pahin muisto synnytyksestä jäi silloin kun tippaa laitettiin käteeni.. ihana muisto synntyksestä ja haluun kokee sen tunteen pian uudestaan! ;)
 
juupa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.06.2005 klo 00:12 äittä kirjoitti:
Synnytys oli mielestäni myös ihana ja etenki se lopputulos.. Olen aika neulakammoinen, joten kaikista pahin muisto synnytyksestä jäi silloin kun tippaa laitettiin käteeni.. ihana muisto synntyksestä ja haluun kokee sen tunteen pian uudestaan! ;)
mulla kans se tipan laittp kävi kipeää ja pissan katetrointi!!! mä voisin synnyttää vaiks heti uudelleen! kammoa tms. ei jääny vaikka ponnistusvaihe kesti 2h11min. ja toivottavasti saan kokea joskus uudestaan!!! mulla tulee välillä päähän sellanennaps-mä haluun synnyttää!!! ihanaaaaaaa!
 
Mulla synnytys meni paljon odotettua kivuttomammin.
Muuten kipuja ei juuri ollut muuta kuin silloin ku tippa laitettiin ja sitäki kesti vain n.15min.
Minispinaali oli sitten ponnistattaessa apuna.
Ja eipä siinä enää sit ku lapsensa syliin saa niin enää mitään muista tai ei välitä mistää entisistä kivuista.
 
Adalmina
Mulla myös oli aivan ihana esikoisen synnytys viime marraskuussa.. :)
Siinä kun kätilö kysyi synnytyksen jälkeen että jäikös traumoja, niin sanoin että ei todellakaan ja palaillaan asiaan sitten varmaan joskus vuonna 2006. Noh, sinne asti ei tarvitse odottaa..laskettu aika joulukuun alussa ja en edes malta odottaa että taas synnyttämään pääsen :D
 
touko
Oli ihana synnytys. Supistukset olivat toki inhottavia ja pahenivat koko ajan, mutta niiden välillä oli aivan käsittämättömän upea fiilis. Ei nyt ihan voi orgasmiin verrata, mutta melkein yhtä hyvä :D

Ponnistaminen oli tuskaisempaa ja rankempaa kuin osasin odottaa, mutta ei se kuitenkaan niin kipeää tehnyt kuin siinä tilanteessa pelkäsi. Ja jotenkin jännästi sen kivun on unohtanut tosi nopeasti, ja hyvät asiat on vain korostuneet mielessä. Upea kokemus, ehdottomasti.
 

Yhteistyössä