Ihana talo...

  • Viestiketjun aloittaja Vier
  • Ensimmäinen viesti
Suoraan sanottuna petyin :D

Mun mielestä laimea sisältä ja tavallinen ulkoa, ainoa mikä erottaa keskimääräisesti elementtitalosta on talon suuruus ja "prameus" mutta tuossa ei ollut mitään omaperäistä tai kiinnostavaa... Elintaso varmasti ois mukava, mutta ei herännyt mitään tunnetta että kunpa saisin asua tuolla.

Siivottavaa ihan helvetisti.
 
HippuTAR
Ulkoapäin ok. sisältä turhan vaaleetamun makuun.
Eniten kuitenkin pisti silmään se että tuola on paljon hukkatilaa. Ja esim kodinhoitohuone ja pesuhuone on tosi suuria mutta huonosti/epäkäytännöllisesti/rumasti suunniteltu.
 
"Mä vaan"
Ihan ensimmäisenä tulee mieleen, että mitähän pitäisi tapahtua, että mulla olisi tuollainen määrä rahaa :D Ite kun asuu 22 neliön yksiössä ja katsoo kuvia toisten 2,5-kertaa oman asunnon kokoisista kylpyläosastoista... No, kaunishan tuo on, mutta ei unelma :) Eli löytäisin mulle paremmankin asunnon, jos olisi noin paljon rahaa.
 
"yyhoo"
Noh, makuasioista ei voi kiistellä, mutta olen fiksumpia ja kodikkaampiakin kämppiä nähnyt... Mun makuun liian levoton, liikaa hukkatilaa, joka vie esim. lämmityskuluista turhan siivun ja tällä fysikalla ei tuollasta neliömäärää edes siivottaisi - ainakaan joka viikko... En tykkää.
 
Tykkään kyllä, vaikka nuo uuskansallisromanttiset talot on yleensä aika tusinatavaraa. Tuo portaikko on kiva tietyillä varauksilla (kuka helkkeri ne ikkunat pesee?). Varsin erikoisia sisätilaratkaisuja, reilulla 400 neliöllä pystyisi ehkä tekemään tehokkaammankin talon. Tuolla hinnalla ehkä etsisin jotain muuta, jostain muualta.
 
Ei hyvä
Ulkoa ok, mutta sisätilat. Häiritsi laajakulmatilat, puukatot, kaiteet, puupaneeliseinät, kahdeksankytlukulaisuus materiaaleissa, keittiö, liian iso saina ja kylpyhuone, liian isot huoneet. Keskellä metsää- ei kiitos.
 
vierast
Öljylämmitys tökkii ihan ensimmäisenä vaikka mukana oli myös muita lämmitysmetodeja. Huoltomaalaus tulevaisuudessa olisi hemmetin kallis ja ihan painajainen. Sisäremontti olisi pakko tehdä. Käytännöllisyys ei ollut ihan parasta luokkaa.
 
"..."
Huh mikä siivoaminen ja ikkunoiden peseminen ja puutarhanhoito...vaikka ehkä heillä on ollut varaa palkata joku nuo hoitamaan. En kyllä näe siinäkään mieltä, pistää järjettömästi rahaa taloon ja asumiseen. Ei ole varmaan helppo saada myytyä!
 
Mielipidettäjä
Onks toi teidän mielestä kallis? :D Mun nähdäkseni tommoseks taloksi hinta on aika kohdillaan ja kelpais mulle mukisematta sen siivoisin. En oo kyl ihan varma sijoittaisinko vaasaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielipidettäjä;30518676:
Onks toi teidän mielestä kallis? :D Mun nähdäkseni tommoseks taloksi hinta on aika kohdillaan ja kelpais mulle mukisematta sen siivoisin. En oo kyl ihan varma sijoittaisinko vaasaan.
Kalleus on niin kovin suhteellista. Neliöhintahan ei ole kummoinen, mutta onpa sijaintikin varsin syrjäinen (tontin nimi on Hylkysyrjä...) :D

Katselin noita pienen omakotitalon kokoisia avoimia huoneita ja mietin, miten ihmeessä mä ne sisustaisin... En varmaan osaisi saada kodikkaaksi tuota paikkaa.
 
bättre folk
On siinä huoneissa lääniä. Keittiössäkään ei pääsisi lihomaan, kun pitäisi ravata seinustalta toiselle, että pääsee kokkaamaan. Aivan turhia neliöitä joka puolella. Hinta vaikuttaa halvalta, mutten tunne noita seutuja.
 
uuuuuuu
Talo on todellakin yhden ihmisen maun mukaan suunniteltu ja varmasti vaikea myytävä sen takia. Ja koetin miettiä, että mitähän kaikkia tyylisuuntia oli koetettu ottaa mukaan olematta enää mitään tyylisuuntaa. Kun se on huvilan, kartanon, talonpoikaistyylin iloinen(?) sekoitus. Ja sitten suomalaiseen maisemaan huonosti istuva vaaleansininen, josta tuli mieleen onko siellä asunut venäläisiä (heillähän on paljon siniseksi maalattuja puutaloja).

Sitten ne merkilliset, suomalaisten rakastamat mäntypanelikatot. Itku! MIkä ihme siinä on, että sitä kesämökkisisustusta pitää ängetä joka paikkaan? Eli en muuttaisi taloon, koska en viihtyisi siellä ja miettisin koko ajan mitkä pitäisi rempata uusiksi.
 

Yhteistyössä