Ihana uusi työ...MUTTA!

Sain pitkän etsinnän jälkeen vihdoinkin työpaikan ja olen itsestäni ylpeä. Odotan töiden alkua innokkaasti, mutta mieltäni on nyt alkanut vaivata se kuinka lapset 3 ja 5 sopeutuvat vuorohoitoon. Joutuvat toisinaan olemaan puoli kymmeneen saakka illalla ja pahimmassa tapauksessa seuraavana aamuna puoli kuudeksi takaisin. Mieheni työ mahdollistaa onneksi sen ettei lapsille tule kuin 3-4 hoitopäivää viikkoon. Omatunto kuitenkin painaa jonkin verran vaikka pitäisi iloita uudesta työstä. Kuinka teidän muiden vuorolapset ovat sopeutuneet?
 
"mä vaan"
Onko päiväkodissa yöhoitoa? kannattaa varmaan jättää yöksi tuossa tilanteessa, että haku olisi 21.30 ja tuonti jo 5.30. Ja vuoropäiväkodin hoitajana voin sanoa, että suurin osa lapsista sopeutuvat hoitorytmiin ja yövuoroihin hyvin. Vanhemmille on usein kovempi pala. Minulla itselläni oli aikoinaan omakin poika vuorohoidossa (toisessa päiväkodissa) ja hyvin sujui.
 
Meidän paikkakunnalla ei ole yöhoitoa ollenkaan joten kotiin on haettava, eikä omatunto edes antaisi myöten laittaa lapsia 24 tunniksi päiväkotiin. Tekee vain pahaa jo valmiiksi kun ajattelee että pienet joutuvat olemaan ilta myöhään vaikka kuuluisi olla kotona omassa sängyssä. Mutta hyvä kuulla että lapset sopeutuu yleensä hyvin.
 

Yhteistyössä