ihanaa että joku tykkää yskänlääkkeestä ym nestemäisistä =)

mä oon ton 4v pojan kanssa kinastellu alusta asti lääkkeitten oton kans sekun huutaa ja parkuu ja sylkee pois

mutta tämä meidän nuorin 2v7kk onkin toista maata.
äskön kävi pyytämässä yskänlääkettä ihan ite =)
Kesällä oli kipsi jonka takia sai montaa särkylääkettä kerralla mutta kiltisti otti aina kaikki
voiku ois näin helppoo aina =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja kuulapyssy:
meillä nyt 3,5v tyttö joka on aina tykännyt lääkkeistä :)
monesti kun vähänkin yskii niin pyytää yskänlääkettä ja nestemmäistä panadolia pyytää aina lisää =)
kiva että toinenkin löytyy joka tykkää =)
mä kun oon ton pojan kans taistellu aina ja se on sellasta rirpulointia
vaikka välillä oon ruuan sekaan piilottnut välillä juomaan mutta aina kamala vääntö.
niin ihanaa että edes tämä poitsu pyytää ja ottaa viä kiltisti.
ja tänäänkin joka välissä kysynyt saako yskänlääkettä
 
IhanaValo
Meillä ei oo yskänlääkettä tarvinnut antaa,mut tuo nestemäinen Panadoli on meijänkin tytölle namia..välillä pitää saada mitata kuumekin,vaikkei olis kipeenä..yrittää sillä tavalla saada tuota lääkettä:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
YSkänlääke on ihan lumelääkettä,eimitään tehoa.
Yskä lähtee yskimällä vaan.
Ainoastaan laajentavat Esim Ventoline auttaa yskässä...
niin no annan jos vaikka vähän auttas..
toisin ventolineakin on saanut nyt tässä melkein joka päivä
pojalla on 2 lääkärin mukaan astma epäily mutta sitä ei oo varmistettu.
ite oon alkanu miettiin että vois olla mikä se nimi olikaan..oikosulku =)
eli aina kun on kipee/yskää/nuhaa niin tulee myös hengitys vaikeudet
pidän päiväkirjaa ja kun tota lueskelin niin huomasin että joka kerran on ollut kipeenä kun ventolinea käytetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Meillä ei oo yskänlääkettä tarvinnut antaa,mut tuo nestemäinen Panadoli on meijänkin tytölle namia..välillä pitää saada mitata kuumekin,vaikkei olis kipeenä..yrittää sillä tavalla saada tuota lääkettä:)
muuten meilläkin on tää poika tuo kuume mittaria ja sitten pitää mitata vaikka onkin sit ali lämpöä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vastahan:
oli uutisissa että yskänlääkkeet voivat olla enemmän haitallisia kuin hyödyllisiä pikkulapsille, älä anna enää.
Totta, esim Amerikassa kielletty alle 5-vuotiailta yskänlääkkeet.
Nykyään lääkäreiltä suositus, että venytetään viimeiseen asti yskänlääkkeen antoa. Itse olen antanut lapsille yskänlääkettä yöllä, jos yskä ei mene itsestään ohi ja tämän ovat lääkärit hyväksyneet.

Yskänlääke itsessään kun ei paranna yskää, vaan lamauttaa keskushermoston kautta yskänkeskusta.
 

Yhteistyössä