ihanaa ku ei voi päästää lapsia takapihalle ku naapurin lapsen päivä unet häiriintyy (mä kiehun täällä raivosta)

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
Mun lapset olisi tasan tarkkaan omassa takapihassa. En mä niitä kiusallani sinne lykkäisi heti kun huomaan naapurin kärräävän vaunuja pihalle, mutta en myöskään pitäisi sisällä keskellä kaunista päivää.

Muuttakoot korpeen, nih :xmas:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Siitä mä en itse tykännyt,kun naapurin rakki alkoi aina räksyttää,kun muksu nukkui päikkäreitä ulkona :kieh:
täälä haukkuu koiratki, mutta eipä tunnu neitiä haittaavan.
Omakotitalossa asumme, rivitalossa se varmaan häiritsis enemmän.
Tai niissä omakotitaloissa jotka on lähekkäin toisia. Meillä kävi tuuri että tässä on oma piha niin iso ettei naapuri ihan seinän takana ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kärpässieninen:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Siitä mä en itse tykännyt,kun naapurin rakki alkoi aina räksyttää,kun muksu nukkui päikkäreitä ulkona :kieh:
täälä haukkuu koiratki, mutta eipä tunnu neitiä haittaavan.
Omakotitalossa asumme, rivitalossa se varmaan häiritsis enemmän.
Tai niissä omakotitaloissa jotka on lähekkäin toisia. Meillä kävi tuuri että tässä on oma piha niin iso ettei naapuri ihan seinän takana ole.
Ei se muuten niin olisi häirinnyt,mutta kun se räksytti alvariinsa sisälläkin ja se ulina kantautui meille asti :headwall:
No onneksi ne ei enää asu tossa =)
 
Muuh
Tuskin se on pelkkä tottumiskysymys tuo metelissä nukkuminen. Kaikki eivät ole yhtä sikeäunisia kuin toiset (ei aikuiset, eikä myöskään lapset ) .

Toki lapset saavat olla omalla pihallaan silloin kuin huvittaa, mutta mielestäni olisi kohteliasta ja huomaavaista sanoa lapsille, että leikkivät jotain suht' rauhallista ja ei-äänekästä silloin kun naapurissa nukutaan päikkäreitä.

Toisten huomioonottaminen tuntuu nykyisin olevan erityisen vaikeaa joillekin. Aina vaan ajatellaan sitä omaa, ihanaa napaa...ja sitä, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Enkä tarkoita, että jokaikisessä asiassa muitten hyvinvointi pitäisi olla etusijalla, ei tietenkään niin...mutta pienillä huomioimisilla saataisiin varmasti kaikkien elämästä edes pikkaisen onnellisempi:)
 
haistakaa ite
Kyllä mulla korpee, että lapsi ei voi nukkua kotona ulkona, kun naapurin pennut on niin saakelin ajattelemattomia! Tulevat huutamaan siihen pihalle ja kun saavat lapsen herätettyä, menevät sisälle! JOs haluan että lapsi nukkuu, niin saan tosiaan lähteä karkuun! :headwall: Kyse on kohta vuoden ikäisestä, joka vaan nukkuu ulkona paremmin (siis jos saisi rauhassa olla!). Kyllä tääkin pienempänä kesti meteliä, mutta ei enää, kun alkaa kiinnostaa mitä siellä tapahtuu.

Onneksi muutetaan kohta pois, ihana päästä noista naapureista! Kohteliaisuus ei tosiaan kuulu nykyihmisten käyttäytymiseen näköjään.
 
meillä
Meillä molemmat lapset olleet herkkäunisia. Kun vielä alle 1v nukkuivat terassilla ja naapurin lapset tulivat omalle pihalleen melskaamaan, siirsin vaunut vaan olohuoneen puolelle. Siis kesällä, talvella naapurin lapset eivät käyttäneet takapihaansa (rivitalo). Ei tullut mieleenkään sanoa naapureille mitään, saavathan he pihallaan tehdä mitä lystäävät.
1v siirsin lapset sisälle nukkumaan, jotta saivat "häiriöttämät" unet.
 
Muuh
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä en käsitä, miks lapsen pitäis nukkuu päikkärit ulkona. Jos naapurissa on meteliä, miksei suosiolla nukuta sisällä??? Ihme touhua.
Ja mä en tajua niitä, jotka nukuttaa lapsensa hiljaisuudessa.
Ja mä en tajua niitä, jotka eivät koskaan anna lapsilleen mahdollisuutta rauhallisiin päiväuniin. Eihän meistä aikuisistakaan (ainakaan suurimmasta osasta ) ole mukava nukkua metelissä. Miksi lasten pitäisi nukkua äänekkäässä ympäristössä?
 
nalkuttava talonmies
kohtuus kaikessa. Leikkiä voi nätisti, mä en omaltakaan kakaralta suostu kuuntelemaan rääkymistä tai rumaa kieltå. Hiirenhiljaa ei naapurien takia tarvitse olla. Onneks asumme omakotitalossa isolla pihalla, täällä on rauhallista. Mutta on täälläkin esim suositus että viikonlopppuna ei hirveåsti leikattaisi nurmea
 
Alkuperäinen kirjoittaja Muuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä en käsitä, miks lapsen pitäis nukkuu päikkärit ulkona. Jos naapurissa on meteliä, miksei suosiolla nukuta sisällä??? Ihme touhua.
Ja mä en tajua niitä, jotka nukuttaa lapsensa hiljaisuudessa.
Ja mä en tajua niitä, jotka eivät koskaan anna lapsilleen mahdollisuutta rauhallisiin päiväuniin. Eihän meistä aikuisistakaan (ainakaan suurimmasta osasta ) ole mukava nukkua metelissä. Miksi lasten pitäisi nukkua äänekkäässä ympäristössä?
Ei pidäkään, mutta joku raja: jos välttämättä tahtoo nukuttaa lapsensa ulkona, kun naapuri on ihan vieressä ja naapurin lapsista tulee ääntä, niin silloin kannattaisi opettaa se lapsi nukkumaan metelissä. Ei voi vaatia, etteikö naapurista saisi kuulua elämisen ääniä.
 
Muuh
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Muuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä en käsitä, miks lapsen pitäis nukkuu päikkärit ulkona. Jos naapurissa on meteliä, miksei suosiolla nukuta sisällä??? Ihme touhua.
Ja mä en tajua niitä, jotka nukuttaa lapsensa hiljaisuudessa.
Ja mä en tajua niitä, jotka eivät koskaan anna lapsilleen mahdollisuutta rauhallisiin päiväuniin. Eihän meistä aikuisistakaan (ainakaan suurimmasta osasta ) ole mukava nukkua metelissä. Miksi lasten pitäisi nukkua äänekkäässä ympäristössä?
Ei pidäkään, mutta joku raja: jos välttämättä tahtoo nukuttaa lapsensa ulkona, kun naapuri on ihan vieressä ja naapurin lapsista tulee ääntä, niin silloin kannattaisi opettaa se lapsi nukkumaan metelissä. Ei voi vaatia, etteikö naapurista saisi kuulua elämisen ääniä.
Olen samaa mieltä, että johonkin se raja on vedettävä. Ja kuten jo aikaisemmassa viestissäni sanoin, lapset saavat mielestäni olla pihalla myös naapurin lapsen päiväuniaikaan, mutta kohteliasta ja huomaavaista olisi kehottaa lapsia leikkimään jotain rauhallista.

Elämisen äänet ovat ok, kunhan ne pysyvät tiettyjen rajojen sisällä ja yrittävät edes välillä ottaa huomioon kanssaeläjät:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Muuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä en käsitä, miks lapsen pitäis nukkuu päikkärit ulkona. Jos naapurissa on meteliä, miksei suosiolla nukuta sisällä??? Ihme touhua.
Ja mä en tajua niitä, jotka nukuttaa lapsensa hiljaisuudessa.
Ja mä en tajua niitä, jotka eivät koskaan anna lapsilleen mahdollisuutta rauhallisiin päiväuniin. Eihän meistä aikuisistakaan (ainakaan suurimmasta osasta ) ole mukava nukkua metelissä. Miksi lasten pitäisi nukkua äänekkäässä ympäristössä?
Ei pidäkään, mutta joku raja: jos välttämättä tahtoo nukuttaa lapsensa ulkona, kun naapuri on ihan vieressä ja naapurin lapsista tulee ääntä, niin silloin kannattaisi opettaa se lapsi nukkumaan metelissä. Ei voi vaatia, etteikö naapurista saisi kuulua elämisen ääniä.

??
Peesi Åborginaalille
 
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Siitä mä en itse tykännyt,kun naapurin rakki alkoi aina räksyttää,kun muksu nukkui päikkäreitä ulkona :kieh:
Voivoi, muuta jonnekkin maalle, jos et kestä elämisen ääniä.
Voi, on meillä täällä maallakin nää omat äänet. Moottorisahat laulaa, traktorit jyllää, KOIRAT HAUKKUU ja hevoset hirnuu. Kirkonkellotkin soi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja db 88:
Alkuperäinen kirjoittaja En luule- Tiedän:
Anna olla ja möykätä ja olla lapsia! Nukuttakoot muualla. Ihme maailman perskarvoja jos pitää yhden lapsen takia kylän pitää suu kiinni! :kieh: Haistata paskat, jos kuitenkin muutatte pois :saint: :D
Hmmm.... Naapurin lapsilauman "möykkäämistä" jo vuosia kuunnelleena itsekin lapsellisena ihmisenä voinen todeta ettei se lasten elämöinti aina niin korvia hivelevää ihmemusiikkia ole. Jo muutamasta kovempiäänisestä naapurin kullasta lähtee toisinaan todella rasittavaa yli 80 desibeliä ylittävää meteliä. Ja ei todellakaan ole kiva kuunnella väsyneenä/rasittuneena yhtään mitään mekkalaa tai jos se oma pieni ei muutoinkaan tahdo saada unenpäästä kiinni. Lisäksi kaiken todellakin kruunaa se, että juostaan huutaen sisään ulos ja toisten ikkunoiden alta.
No osansa on nieltävä, kun on rivarin asumismuodokseen valinnut tai ylipäätään taajama/kaupunkialueella asuu ja sosiaalisuutta on siedettävä ja toisia ihmisiä. Mutta tästä huolimatta lapsiakin voi opettaa nauttimaan ulkoilmasta ja kesästä pienemmällä mekkalalla. Ei se nauttiminen tosin aina onnistu aikuisiltakaan, joten ihan täyttä hiljaisuutta ei siis lapsilta voi vaatia...
Haistattamaan en kuitenkaan ketään suosittele, se ei mielestäni kuulu asialliseen aikuismaiseen käytökseen ollenkaan.
Kannattaa muuttaa paikkaan missä ei oo naapureita 10km säteellä ni ei kukaan häiritte.

Mä oon sitä mieltä, että omalla pihalla elämänäänet ovat sallittuja B)
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Siitä mä en itse tykännyt,kun naapurin rakki alkoi aina räksyttää,kun muksu nukkui päikkäreitä ulkona :kieh:
Voivoi, muuta jonnekkin maalle, jos et kestä elämisen ääniä.
Voi, on meillä täällä maallakin nää omat äänet. Moottorisahat laulaa, traktorit jyllää, KOIRAT HAUKKUU ja hevoset hirnuu. Kirkonkellotkin soi.
Sitten varmaan BV kannattaa hommata korvatulpat, jos ei kestä normaalin elämisen ääniä.
 
unirauha se pienilläkin pitää olla
Alkuperäinen kirjoittaja Muuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ja mä en käsitä, miks lapsen pitäis nukkuu päikkärit ulkona. Jos naapurissa on meteliä, miksei suosiolla nukuta sisällä??? Ihme touhua.
Ja mä en tajua niitä, jotka nukuttaa lapsensa hiljaisuudessa.
Ja mä en tajua niitä, jotka eivät koskaan anna lapsilleen mahdollisuutta rauhallisiin päiväuniin. Eihän meistä aikuisistakaan (ainakaan suurimmasta osasta ) ole mukava nukkua metelissä. Miksi lasten pitäisi nukkua äänekkäässä ympäristössä?
juuri näin. Mun anopin mielestä,meillä pitäis huudella ja kolistella sillä aikaa kun lapsi nukkuu. Että tottuu meteliin!!
 

Yhteistyössä