Ihanin imetyshetki

Olen aika uusi täällä palstoilla ja saattaa ehkä olla jo tälläinen ketju, mutta kysympä kuitenkin mikä on ihanin imetyshetki sinun ja vauvasi välillä?

Meillä on ehkä aamuimetys. Otan pojan viereeni peiton alle ja tämä ottaa nälkäsenä tisusta kiinni ja kun maitoa alkaa tulemaan, menee simmut vähän kiinni. Ja kun ote irtoaa, tulee maailman ihanin ja tyytyväisin hymy:)
 
Mulla on muutama yksittäinen jääny erityisesti mieleen...

Synnärillä eka kerta, kun poika suostui imemään kunnolla oli ihana hetki. Sai alkuun pullosta tehohoidossa (tai paremminkin seurannassa) ollessaan ja sit ei meinannu rintaa kelpuuttaa. Eka sujuva imetys oli siis taistelun ja suostuttelun tulos.

Seuraava ihana hetki oli, kun poika suostui lussuttamaan ilman rintakumia... Mä koin sen käytön hankalaks, kun piti kulettaa mukana ja poika ei välillä meinannu malttaa odottaa, että kunnolla alkaa herua.

KOlmas tilanne oli rinnasta vierottaessa, kun piti totuttaa jätkä erikoiskorvikkeeseen. Suostuttelin juomaan pullosta ja annoin välillä rintaa, tovin harjottelun jälkeen annoin syödä rintamaitoo rauhassa. Poika oli niiiin sulonen ja yltiöonnellinen, kun pääs tissittelemään... Irrotti välillä otteensa, katto mua onnellisesti hymyillen ja sit taas jatko lussuttamista. Tuli kyllä kurja fiilis sinänsä, kun lopulta sit siirryttiin kokonaan korvikkeeseen, mut siinä ei muuta vaihtoehtoa ollu. Eikä tuo poika lopulta näyttänyt kärsivän, vaikka alkuun vastahakosta olikin se pullosta juonti. Viimesen päälle tissipoika meillä. :D :heart:
 
Kyl täällä muistetaan se eka kerta sairaalasta aivan ihmeellisenä ja fantastisena kokemuksena!! No kai se esikoisen kanssa sellaista on mutta täytyy sanoa että joka imetyshetki on ollut meillä mukava ja helppo niin siitä on sitten myös nauttinutkin tosi paljon =)
 
Minusta on ihaninta iltahetket, kun poika nukahtaa tissi suussa ja on niin ihana kattella vaan toista ja ihailla miten kaunis se on :heart: Ei malttaisi edes laskea sänkyyn kun toinen on niin söpö siinä tuhisemassa.
 
Ihanin hetki oli se eka imetys sairaalan keskolassa :heart: Päästiin tissittelemään vasta synnytystä seuraavana päivänä, kun ITSE älysin kysyä, että saako tätä imettää :eek: :ashamed: Mitään imetysohjausta en ikinä saanut.
Kotona ihanin hetki oli kun poika nappasi tissistä kiinni ilman rintakumia ja ilman niitä raivareita (ei malttanut odottaa, että maito alkaisi herua), joiden takia lopetinkin imettämisen, kun poika oli 1kk :'( Nyt on monta kertaa kaduttanut, kun en jaksanu yrittää kauempaa. Sillon olin niin väsynyt ja hormooneista sekasin, että halusin vaan ruokkia lapseni ilman kauheeta rähinää.
 
Synnytyslaitoksella ensi-imetys oli jotenkin mieleenpainuva... olin siinä tilanteessa muutenkin ihan onnesta sekaisin :heart:

Meillä tyttö hyvin harvoin katsoo silmiin imiessään (yleensä silmät kiinni tai tuijottaa tissiä tai jonnekkin mun olan taakse) joten kaikki ne kerrat jolloin tyttö tapittaa silmiin :heart:

Ja tietysti ne kaikki leveät hymyt ja hyrinä kun on masu tullut täyteen :heart:
 
Tuplien yhteisimetykset ovat ihania, kun katsovat vuorotellen minua ja sit toisiaan ja hymyilevät tisu suussa. Tisuttelun jälkeen juttelevat äidille. :heart:

Joka kerta eka imetys on ollut myös ihana, vaikka se ei olisikaan se onnistunein kokemus.
 
Mä tykkäsin yöimetyksistä. Otin pojan olkkariin kun mies niin herkkäuninen, ja siinä istuttiin monet hetket nojatuolissa yön hämärinä tunteina. Monesti nukahdin tuoliin poika sylissä tuhisten, viltti molempien ympärillä. :heart:
 
Mä en ole koskaan oppinut imettämään makuullaan, en ole kyllä opetellutkaan kun tuntui heti alkuun että kädessä ei kierrä veri... :|

Mutta paras yksittäinen kerta oli kyllä silloin, kun vauva myöhään yöllä söi ja puoliksi nukkui ja sitten yhtäkkiä käänsi päänsä ja katsoi ekaa kertaa kunnolla silmiin ja samalla hymyili. Ihan kuin se olisi tajunnut, että "hei, tässähän on mun äiti" :heart: Ja vielä kun käsketään olla virkistämättä vauvaa yöllä jotta menee takaisin äkkiä nukkumaan, niin johan mulla petti pokka täysin kun tyttö veti leveän hymyn korviin asti. Siinä kyllä piristyi koko perhe ja naurua riitti =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja laura sinikka:
ihanaa miten paljon :heart: merkkejä näissä kommenteissa on. Taitaa tuo imetys olla onnistuessaan aika ihana juttu :heart:
Joo, jopa minäkin pidän nykyisin imettämisestä, vaikka aluksi inhosin sitä puuhaa kun tuo vauva ei suostunut syömään mitenkään päin. Pullosta söi ensimmäiset 1½kk kokonaan, ja sit vasta oppi tissille :) Nyt se tuntuu niin ihanalta kun silloin en luovuttanut.
 
En osaa sanoa ihaninta kertaa, mutta nyt näin kun lapsi on jo 5 kk ikäinen niin on ihana kun hän silittää joko tissiä tai mun kättä syödessään. Öisin on ihana se kun hän alkaa mussuttamaan niin kovin kun saa tissin suuhun. :heart: :heart:
 

Yhteistyössä