ihanuudet

  • Viestiketjun aloittaja vaatefriikki
  • Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 17:01 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.04.2007 klo 13:05 Laatua lapsellekin kirjoitti:
meillä on ollut niin merkkivaatetta kuin merkitöntäkin. Ihan huuhaata väittää että värit ja kuosi säilyisi molemmissa yhtälailla.
totta on, että viimeistelystä huomaa, onko vaate halpis vai ei. Mutta yleensä muusta sitä ei huomaa. ainakaan niissä "tutkimuksissa" mitä me ollaan koulussa tehty. Huonolaatuisi kankaita on myös kalliimmissa merkeissä, mutta kun leikkaus ja väri on "muodissa" ja saumaan on ommeltu kallis merkki, niin ihmiset menevät halpaan :/ ja fakta on se, että se suosittu ja kallis merkki ei takaa sitä että vaate olisi eettisesti oikein valmistettu. valitettavan usein vaatteet teetetään alihankintana mm. aasiassa, eikä valvota ollenkaan että käytetäänkö näissä tehtaissa lapsityövoimaa vai ei. Ja jotkut kovasti mainostavat kuinka heidän tuotteensa eivät ainakaan lapsityövoimalla valmistu, sitten kuitenkin kankaat on hankittu mistä lie..
Täytyy kyllä kommentoida vaikka ketju onkin jo vanha ja kulunut, mutta on niin paljon omakohtaista kokemusta pesukestävyydestä vaatteissa. Merkkivaatteet pysyvät todellakin kuosissaan, sitten ostat/saat :headwall: jonkin ciraf merkkisen paidan joka kahden pesun jälkeen on sen verran leveä mitä se ennen oli pitkä ja vaate onkin sitten sen jälkeen lumppuna, ei meillä ainakaan pidetä tälläsiä kulahtaneita vaatteita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 20:32 hanne kirjoitti:
Täytyy kyllä kommentoida vaikka ketju onkin jo vanha ja kulunut, mutta on niin paljon omakohtaista kokemusta pesukestävyydestä vaatteissa. Merkkivaatteet pysyvät todellakin kuosissaan, sitten ostat/saat :headwall: jonkin ciraf merkkisen paidan joka kahden pesun jälkeen on sen verran leveä mitä se ennen oli pitkä ja vaate onkin sitten sen jälkeen lumppuna, ei meillä ainakaan pidetä tälläsiä kulahtaneita vaatteita.
hassua, meillä nuo cirafin bodyt on olleet kaikista parhaimpia :D ja pojalla oli cirafin toppahaalari, jonka sain vielä myytyä eteenpäinkin. Kun taas lassien haalari lähti takaisin tehtaalle :/
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 09:27 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 20:32 hanne kirjoitti:
Täytyy kyllä kommentoida vaikka ketju onkin jo vanha ja kulunut, mutta on niin paljon omakohtaista kokemusta pesukestävyydestä vaatteissa. Merkkivaatteet pysyvät todellakin kuosissaan, sitten ostat/saat :headwall: jonkin ciraf merkkisen paidan joka kahden pesun jälkeen on sen verran leveä mitä se ennen oli pitkä ja vaate onkin sitten sen jälkeen lumppuna, ei meillä ainakaan pidetä tälläsiä kulahtaneita vaatteita.
hassua, meillä nuo cirafin bodyt on olleet kaikista parhaimpia :D ja pojalla oli cirafin toppahaalari, jonka sain vielä myytyä eteenpäinkin. Kun taas lassien haalari lähti takaisin tehtaalle :/
Ja sinä olet sitten vaateasiantuntija, etkä huomaa vaatteiden vanuttumista, venymistä ja nopeaa nukkaantumista? Enkä tiedä mitä toi Lassie esimerkki piti sisällään, mutta ne ei todellakaan ole "merkki"haalareita. Lienevät Reiman halppismallisto, jos oikein muistan.

Koetappa pirruuttas ostaa joku oikea merkkipaita ja vertaappa niitä noihin cirafin vaatteisiin, niin hoksannet mikä niissä se ero oikein on!
 
taidadaa
no, huvinsa kullakin ;) sama minulle mihin kukin rahansa laittaa ja mikäs siinä, jos jollain kärsivällisyttä riittää vääntää omansa ja lapsensa vaatteet sävysävyyn, siitä vaan! Kaunista katseltavaa sitten meille muille mammoille :D Mites sinä joka laitat vaatteenne sävysävyyn, kiinnostaa meneekö yksiin myös vaunujen/rattaiden kanssa?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 09:36 taidadaa kirjoitti:
no, huvinsa kullakin ;) sama minulle mihin kukin rahansa laittaa ja mikäs siinä, jos jollain kärsivällisyttä riittää vääntää omansa ja lapsensa vaatteet sävysävyyn, siitä vaan! Kaunista katseltavaa sitten meille muille mammoille :D Mites sinä joka laitat vaatteenne sävysävyyn, kiinnostaa meneekö yksiin myös vaunujen/rattaiden kanssa?
Eihän merkkivaatteet tarkoita että kaikki pitäisi olla sävysävyyn! Huomaa, että sinäkään et ole koskaan omistanut sellaisia vaatteita, sillä asenteesi on niin kovin pessimistinen ja paljastat ns. kateuden pilkkaamalla... :/

Kokeileppa joskus vaikka Timberlandin vaatteita, aloita T-paidasta. Ne eivät ole kalliita, jopa 15 eurolla voi saada kivan. Sen laatu kyllä päihittää kaikki HM:t ja Lindexit, puhumattakaan Tutasta tai markettimerkeistä. Kannattaa varmaan kokeilla, niin saattaa hämmästyä. =)
 
taidadaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 10:54 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 09:36 taidadaa kirjoitti:
no, huvinsa kullakin ;) sama minulle mihin kukin rahansa laittaa ja mikäs siinä, jos jollain kärsivällisyttä riittää vääntää omansa ja lapsensa vaatteet sävysävyyn, siitä vaan! Kaunista katseltavaa sitten meille muille mammoille :D Mites sinä joka laitat vaatteenne sävysävyyn, kiinnostaa meneekö yksiin myös vaunujen/rattaiden kanssa?
Eihän merkkivaatteet tarkoita että kaikki pitäisi olla sävysävyyn! Huomaa, että sinäkään et ole koskaan omistanut sellaisia vaatteita, sillä asenteesi on niin kovin pessimistinen ja paljastat ns. kateuden pilkkaamalla... :/

Kokeileppa joskus vaikka Timberlandin vaatteita, aloita T-paidasta. Ne eivät ole kalliita, jopa 15 eurolla voi saada kivan. Sen laatu kyllä päihittää kaikki HM:t ja Lindexit, puhumattakaan Tutasta tai markettimerkeistä. Kannattaa varmaan kokeilla, niin saattaa hämmästyä. =)
jaa, pitääkö alkaan luetteleen mitä merkkejä kaapista oikeen löytyy? En taida jaksaa vaivautua, mutta sen verran vain sanon, et koskaan en osta vaatteitamme täältä kotomaasta.. et mieti nyt ihan rauhassa mitä merkkejä meillä mahtaakaan olla..

mutta tuo juttu oli tarkoitettu sille yhdelle äidille joka kertoi jaksavansa vääntää vaattensa sävysävyyn lapsensa vaatteiden kanssa. Juttu oli siinä heti eka sivun lopussa :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 09:36 hanne kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2007 klo 09:27 Hay-D kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2007 klo 20:32 hanne kirjoitti:
Täytyy kyllä kommentoida vaikka ketju onkin jo vanha ja kulunut, mutta on niin paljon omakohtaista kokemusta pesukestävyydestä vaatteissa. Merkkivaatteet pysyvät todellakin kuosissaan, sitten ostat/saat :headwall: jonkin ciraf merkkisen paidan joka kahden pesun jälkeen on sen verran leveä mitä se ennen oli pitkä ja vaate onkin sitten sen jälkeen lumppuna, ei meillä ainakaan pidetä tälläsiä kulahtaneita vaatteita.
hassua, meillä nuo cirafin bodyt on olleet kaikista parhaimpia :D ja pojalla oli cirafin toppahaalari, jonka sain vielä myytyä eteenpäinkin. Kun taas lassien haalari lähti takaisin tehtaalle :/
Ja sinä olet sitten vaateasiantuntija, etkä huomaa vaatteiden vanuttumista, venymistä ja nopeaa nukkaantumista? Enkä tiedä mitä toi Lassie esimerkki piti sisällään, mutta ne ei todellakaan ole "merkki"haalareita. Lienevät Reiman halppismallisto, jos oikein muistan.

Koetappa pirruuttas ostaa joku oikea merkkipaita ja vertaappa niitä noihin cirafin vaatteisiin, niin hoksannet mikä niissä se ero oikein on!
asiantuntijaksi en itseäni vielä ehkä sanoisi.. mutta opettajiani kyllä. En tiedä mitä sinä lasket merkkivaatteeksi, mutta minulla on se periaate että mitä enemmän vaate maksaa, sitä enemmän sen pitäisi kestää. Eli kun maksoin 25e cirafin haalarista ja 70e lassien haalarista, niin todellakin odotin jälkimmäisen kestävän pikkasen paremmin. Ja tämä ns. Reiman parempi mallisto.. se on kuule tehty ihan samoissa hämärissä olosuhteissa kuin ne halvemmatkin
:/
 
Ostan lapsille yleensä keskihintaisia ja halpisvaatteita.Meiltä löytyy Zaran,H&M:n,Legon,Espritin,Benettonin,Mayoralin,Girandolan,Timberlandin jne vaatteita.Ostan vaatteen,jos se miellyttää silmää.Merkillä ei ole väliä.
Meillä on 3 lasta,enkä todellakaan tuhlaa ylettömiä määriä vaatteisiin.
Oikeasti,minusta se on rahan haaskausta!! Ekaluokkalainen poika saattaa hajottaa muutamat ulkohousut,ihan sama onko ne Kenzoa vai H&M :kieh:
 
Minulle ei "merkkaa" noi "hämärät" olosuhteet muuta kuin sitä että saavatpa lapset sen riisikupillisen, mitä ilman jäädessään kuolisivat nälkään.

Ja noi halpisvaatteet ihan oikeasti on aika lailla kertakäyttökamaa, olivatpa ne sitten lassieta tai cirafia, ja nykykokemuksella melkein laittaisin vielä tutankin samoihin halpisvaatteisiin.

Mutta maksakoon jokainen lastensa vaatteista niin paljon kun kullakin on varaa. Koska minun kukkaro ei anna myöten käyttää joka päivä Burberrya ja Timberlandia, niin ne ovat meillä sitä harvinaista herkkua tai kirpparilöytöjä =)
 
Omat ja miehen kuukausitulot selvästi paremmmat kuin keskiverto suomalaisilla, asuneet olemme kahdessa eri valtiossa. Ja lisäksi vielä sukua ja ystäviä Euroopan veroparatiisissa.

Emme ole ostelleet kalliimpia merkkivaatteita ja erityisesti tuolla veroparatiisissa hyvät tulot omaavat kierrättävät lastenvaatteita. Osa merkkivaatteita, osa perusvaatteita halvemmista ketjuista. Huolella kuitenkin hoidetut ja tämän vuoksi kiertävät ystäviä ja sukulaisia. Lisäksi harvemmat pukeutuvat itsekään merkkivaatteisiin, tosin autot ovat toista luokkaa kuin täällä Suomessa ja asumisen ja elämisen materiaalinen taso muutoin.

Kierrätämme lapsillamme ja loput saavat mennä joko Venäjälle, sukulaisille tai kirpparimyyntiin. Riittävän siistejä ovat olleet, isompana saavat sitten "parempaa", jos eivät pintamuodin perässä juokse.

Aikuislla suosimme ajatonta. Omaan itse kauniin vartalon, sekin toki "helpottaa" pukeutumista.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.05.2006 klo 17:03 Ossi kirjoitti:
Täytyy sanoa, etä olen vähän kateellinen sinulle vaatefriikki. Jos minulla olisi rahaa, ostaisin myös tytölleni hienoja vaatteita, mutta tällä kädestä suuhun meiningillä pidetään vaan ihan tavllisia vaatteita, lähinnä h&m, josta kuitenkin saa kauniita ja muodikkaita vaatteita sopuhinnalla. Merkkivaatteisiin puetut muksut näyttää hyvältä. En nimittäin tiedä mitään niin kamalaa kuin reimatec. Pihaleikeissä toimii, mutta eikö sinne kauppaan ja kaupungille voisi jotain siistimpää laittaa...
Meillä on puisto- ja kaupunkivaatteet erikseen. On merkkiä ja vähemmän merkkiä. Joskus tulee kuitenkin mentyä kaupungille lapsen ollessa puistoasussa, kun suunnitelmat ulkoillessa muuttuneet. vaikka laatu kestää, en voisi siltikään laittaa kuralätäkköuiskenteluun kalliimpia ulkoiluvaatteita.

Luultiinpa muuten äidinkin More and More farkkuja kalliimmiksi Marellan farkuiksi, jotka myös omaan.
 
Isi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 22:06 Suhinalempi kirjoitti:
Meillä käytetään Burberryä, Ralph Laurenia, Gantia ja Timberlandiä etupäässä. En voi sille mitään, mutta joku vaan naksahti päässä kun lapsi syntyi ja se oli menoa sitten.
Mutta on meillä myös HM:n perustrikoota mm. alusvaatteina.
Että silleen.
Burberry? Lauren?! Gant?!? Timberland?!?!?!
Onko järkeä tehdä lapsestaan mummo ennen kuin lapsi itse saavuttaa tietoisuuden omasta identtiteetistä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2007 klo 13:14 Isi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2006 klo 22:06 Suhinalempi kirjoitti:
Meillä käytetään Burberryä, Ralph Laurenia, Gantia ja Timberlandiä etupäässä. En voi sille mitään, mutta joku vaan naksahti päässä kun lapsi syntyi ja se oli menoa sitten.
Mutta on meillä myös HM:n perustrikoota mm. alusvaatteina.
Että silleen.
Burberry? Lauren?! Gant?!? Timberland?!?!?!
Onko järkeä tehdä lapsestaan mummo ennen kuin lapsi itse saavuttaa tietoisuuden omasta identtiteetistä?
Häh, mikään ihmeen mummo!? :eek: Onko isi eksynyt...? ;)
 
hienohelma
itse ostan lapsilleni merkkivaatteita ja ne todellakin kestävät paremmin käyttöä ja pesua. 9 kk vauvani juhlavaatteina suosin burberrya. muuten arki suosikkeja ovat gant, boss, lauren jne. asun maalla mutta maailmaa kiertäessä tarttuu aina kaikkia kivoja juttuja mukaan. Suomesta en osta juuri mitään, paitsi alusvaatteet. En ole mikään snobi, mutta suosin laatua, itseni mieheni ja lasteni kohdalla.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.05.2006 klo 16:54 vaatefriikki kirjoitti:
Kyllä mun muksut saa leikkiä ihan niinkun huvittaa, enhän mä nyt hiekkikselle mitään 80e:n mekkoo laita, en nyt ihan bimbo kuiteskaa oo :headwall: Ja mulle ihan sama miten toisten lapset on puettu, kaveripiirissä sellaisia, joilla ei ole rahaa ostella kallista, so what, mua se ei haittaa.. Mut MINUN lapset kulkee ns. paremmissa vaatteissa oli arki tai pyhä!!!
Mun mielestä olet bimbo jo sillä perusteella, että ostat lapsellesi ylipäätänsä 80 euron mekon! Siis aivan naurettavaa!!
Jos minulla olisi kuluttaa 400-500 euroa ylimääräistä rahaa kuussa, antaisin siitä takuulla osan huono-osaisille lapsille, joilla ei ole ruokaa, tai vaatteita ollenkaan! Ja sinun kakarasi kulkee 80 euron mekossa, ja äiskä kyselee netissä, että onkohan tässä jotakin outoa. Meneppä vähän miettimään, että olisiko sille 400 eurolle tosissaan muutakin käyttöä, kuin ostaa sillä omalle pikkuprinsessallesi kymmeniä mekkoja! Hitto, että olet tosiaan bimbo.

Oletko kuullut esim. Unicefista tai Pelastakaa Lapset Ry:stä??! :eek: :( :'(
 

Yhteistyössä