Ihastuin suunnattomasti yhteen 7-vuotiaaseen DOWN-poikaan

  • Viestiketjun aloittaja tynnyrissä kasvanut
  • Ensimmäinen viesti
tynnyrissä kasvanut
Se on tosi suloinen. Ihana mini-ihminen. :) Se jutteleekin kivoja asioita.

Tämä lapsi ei ole ihan ainoa ensimmäinen kontakti erityislapseen, mutta jotenkin hämmästyin sen lapsen kauneutta.

Ei ihme, että downeja rakastetaan niin paljon. :heart:
 
downin toinen puoli
Ennen kuin alat haaveilla down-lapsesta...
Tiedätkö, että lähes 4/5 down-raskauksista menee alkuunsa kesken lapsen elinkelvottomuuden takia. Jäljellejääneistäkin puolella on vakavia sisäelinten rakennevikoja ja myöhäisen keskenmenon ja kohtukuoleman riski on yli 20 %.

Ei niitä down-keskeytyksiä "aurinkoisille enkeleille", vaan seulat löytävät pääasiassa sydänvammaiset downit (joilla henkisen kehityksen ennuste on huono).

Yllätysdownit ovat kyllä yleensä terveitä.
 
Ei kai tässä alotuksessa nyt ollu kyse siitä että down-lasta omalle kohdalle haluaisi tai lasta ylipäätään? Saahan sitä nyt asioita ja ihmisiä ihastella ilman että itselleen sellaista haluaa...

Mullakin on lähipiirissä yksi down-lapsi (vähän reilu vuoden ikäinen) ja jotenkin ensi näkemällä jo sulatti mun sydämen! Tämä poika on kaksonen ja hänen veljensä on täysin terve, tästä downista tiedettiin jo ekoissa ultrissa. Että ei ollut yllätys. Mutta mun mielestä tämä poika on aivan ihana ja vallottava tapaus! Mielenkiinnolla odotan sitä kun alkaa puhumaan :)
 
ihgu
Alkuperäinen kirjoittaja tynnyrissä kasvanut;24750004:
Se on tosi suloinen. Ihana mini-ihminen. :) Se jutteleekin kivoja asioita.

Tämä lapsi ei ole ihan ainoa ensimmäinen kontakti erityislapseen, mutta jotenkin hämmästyin sen lapsen kauneutta.

Ei ihme, että downeja rakastetaan niin paljon. :heart:
Yleensä ihmisistä ruukataan puhua muodossa "hän". Karmean kuulosta kun henkilöstä kätetään nimitystä "se".
 
"Huokaus"
Ja taas tuli todistettua, ettei tällä palstalla saa kirjoittaa kehitysvammaisista mitään positiivista. Heti tulee joku ilmoittamaan, että oikeasti vammaisuus on yhtä tuskaa ja kärsimystä ja kuolemaa ja epäonnea.

Pitää olla musta maailmankuva joillakin.
 
tynnyrissä kasvanut
Ennen kuin alat haaveilla down-lapsesta...
Tiedätkö, että lähes 4/5 down-raskauksista menee alkuunsa kesken lapsen elinkelvottomuuden takia. Jäljellejääneistäkin puolella on vakavia sisäelinten rakennevikoja ja myöhäisen keskenmenon ja kohtukuoleman riski on yli 20 %.

Ei niitä down-keskeytyksiä "aurinkoisille enkeleille", vaan seulat löytävät pääasiassa sydänvammaiset downit (joilla henkisen kehityksen ennuste on huono).

Yllätysdownit ovat kyllä yleensä terveitä.
Kauheata, oletko jotenkin katkera jostain?
Mulla on kaksi tavallista, normaalia lasta. Lapsilukukin on jo täysi.
En todellakaan haaveile down-lapsesta, mutta ei sellaisia saa näköjään ihaillakaan kaukaisesti. :O
 
downin toinen puoli
Alkuperäinen kirjoittaja tynnyrissä kasvanut;24750329:
Kauheata, oletko jotenkin katkera jostain?
Mulla on kaksi tavallista, normaalia lasta. Lapsilukukin on jo täysi.
En todellakaan haaveile down-lapsesta, mutta ei sellaisia saa näköjään ihaillakaan kaukaisesti. :O
Nää aloitukset vaan yleensä johtaa siihen, että ap tai joku muu ihmettelee, miten joku ylipäänsä voi keskeyttää down-raskauden. Nyt näitä viestejä ei tullut.

Tietenkin kaikkia lapsia ja aikuisiakin saa ihailla. Ei mulla ole mitään down-lapsia vastaan.
 
"Sirkkeli"
Downit ovat usein itsepäisiä, hemmetin hitaita kaikessa, ja kaikkea muuta kuin aurinkoisia ihmisiä. Ja sitten vielä pilalle lellittyjä, kun äippä on kokenut syyllisyyttä/sääliä down-lasta kohtaan.
 
[QUOTE="Sirkkeli";24750898]Downit ovat usein itsepäisiä, hemmetin hitaita kaikessa, ja kaikkea muuta kuin aurinkoisia ihmisiä. Ja sitten vielä pilalle lellittyjä, kun äippä on kokenut syyllisyyttä/sääliä down-lasta kohtaan.[/QUOTE]

Eli down:nia hoitessa tarvitset pitkää pinnaa. Itse olen erästä tapausta hoitanut joka oli vieläpä aggressiivinen, mutta hyvinä päivinä palkinto odotti, poika lähti kouluun iloisena hyppien, söi ruokansa ilman että astiat lenteli seinille ja lainasi jopa omaa cd-soitintaan muille asukkaille. Ja joo kyllä jotkut lellii, mutta kyllä niitä "normaalejakin" lellitään pilalle !
 
"diu"
Ihastuin suunnattomasti yhteen 7-kuukautiseen KOIRANPENTUUN

Se on tosi suloinen. Ihana mini-hauva. Se jutteleekin kivasti.

Tämä pentu ei ole ihan ainoa ensimmäinen kontakti koiriin, mutta jotenkin hämmästyin sen pennun kauneutta.

Ei ihme, että koiria rakastetaan niin paljon.
 
a.p.
[QUOTE="diu";24751000]Ihastuin suunnattomasti yhteen 7-kuukautiseen KOIRANPENTUUN

Se on tosi suloinen. Ihana mini-hauva. Se jutteleekin kivasti.

Tämä pentu ei ole ihan ainoa ensimmäinen kontakti koiriin, mutta jotenkin hämmästyin sen pennun kauneutta.

Ei ihme, että koiria rakastetaan niin paljon.[/QUOTE]

Koiranpennutkin ovat suloisia, mutta jotenkin liikaa paistaa sarkasmi läpi tuosta viestistä. :rolleyes:
 

Yhteistyössä