ihme kierukka tuputusta joka paikassa...

  • Viestiketjun aloittaja juma
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
aika outoa jos terveydenhoitoalan ammattilainen antaa perskohtaisia neuvoja eikä lääketieteellisiin asioihin perustuvia.
Ehkäisyneuvolan hoitaja (terveydenhoitaja) sanoi että kapselin ehkäisyteho voi kärsiä kun minulla muutama kilo ylipainoa, ja että sivuvaikutukset voi olla pahempia kuin minipillereissä joita aiemmin käytin (Cerazette). Yksityinen gynekologi taas sanoi ettei minun painolla ehkäisyteho vielä kärsi, ja että kapselin kanssa sivuvaikutukset voi olla lievempiä (hormoni tulee tasaisemmin). Tuntuu että julkisella puolella ne on ne tietyt ehkäisykeinot mitä tuputetaan kaikille, kun menee yksityiselle niin saattaa tulla ihan erilaiset ohjeet.
 
[QUOTE="Äiti";26588942]Kuparikierukan antavat ilmaiseksi?
Täällä joutuu maksaan ite. Hormoonikierukka maksaa 140€ kuulemma.[/QUOTE]

Mä sain muutama vuosi sitten hormonikierukan ilmaiseksi.Olin tuolloin menossa sterilisaation merkeissä lääkärin vastaanotolle tutkimuksiin, mutta lääkäri sai puhuttua mut ympäri ja tarjosivat mirenaa ilmaiseksi.Näin kuulemma toimitaan, koska halutaan säästää kustannuksissa, mutta asiasta ei paljon puhuta.Kierukan kanssa kuitenkin tulin raskaaksi ja myöhemmin jouduin synnyttämään menehtyneen poikavauvan.
 
Kepsis
[QUOTE="vieras";26588982]Ehkäisyneuvolan hoitaja (terveydenhoitaja) sanoi että kapselin ehkäisyteho voi kärsiä kun minulla muutama kilo ylipainoa, ja että sivuvaikutukset voi olla pahempia kuin minipillereissä joita aiemmin käytin (Cerazette). Yksityinen gynekologi taas sanoi ettei minun painolla ehkäisyteho vielä kärsi, ja että kapselin kanssa sivuvaikutukset voi olla lievempiä (hormoni tulee tasaisemmin). Tuntuu että julkisella puolella ne on ne tietyt ehkäisykeinot mitä tuputetaan kaikille, kun menee yksityiselle niin saattaa tulla ihan erilaiset ohjeet.[/QUOTE]

pillerien määrääminen on toki nopeampi ja halvempi juttu terveydenhuollolle kuin että aletaan kapselia laittamaan ihon alle.

silti paheksuttavaa se että väritetään asioita vain siksi että säästetään vähäsen.
 
Kepsis
Mä sain muutama vuosi sitten hormonikierukan ilmaiseksi.Olin tuolloin menossa sterilisaation merkeissä lääkärin vastaanotolle tutkimuksiin, mutta lääkäri sai puhuttua mut ympäri ja tarjosivat mirenaa ilmaiseksi.Näin kuulemma toimitaan, koska halutaan säästää kustannuksissa, mutta asiasta ei paljon puhuta.Kierukan kanssa kuitenkin tulin raskaaksi ja myöhemmin jouduin synnyttämään menehtyneen poikavauvan.

otan osaa :( härskiä toimintaa niiltä.
 
Soy
[QUOTE="Äiti";26588942]Kuparikierukan antavat ilmaiseksi?
Täällä joutuu maksaan ite. Hormoonikierukka maksaa 140€ kuulemma.[/QUOTE]

Kyllä se ihan hormonikierukka oli. Paljonkohan sitä olisi vuotanut, jos olisi kuparikierukkaa käyttänyt..?
 
bhrh
Kondomilla ollaan menty yli vuosi kun joka paikassa tuputetaan sitä kierukkaa. En ota, koska pillerit on jo saaneet pääni aivan sekaisin enkä enää suostu mihinkään hormoniehkäisyyn. Halutkin lähtee heti hormoniehkaisyllä ainakin minulta. Alkaa vaan tuo kondomikin jo suorastaan ketuttamaan!!! Kolme lasta on eikä enempää ole suunnitelmissa, mutta siltikään en saa sterilisaatiota vaikka kuinka haluan. Mikä tässä mättää!!
 
Kondomilla ollaan menty yli vuosi kun joka paikassa tuputetaan sitä kierukkaa. En ota, koska pillerit on jo saaneet pääni aivan sekaisin enkä enää suostu mihinkään hormoniehkäisyyn. Halutkin lähtee heti hormoniehkaisyllä ainakin minulta. Alkaa vaan tuo kondomikin jo suorastaan ketuttamaan!!! Kolme lasta on eikä enempää ole suunnitelmissa, mutta siltikään en saa sterilisaatiota vaikka kuinka haluan. Mikä tässä mättää!!
Minkä ikäinen olet?Tuijottaisivatko kenties numeroita paperilla ajatellen että jos vielä joskus myöhemmin haluat lisää lapsia?
 
Helsingissä saa ensimmäisen hormoonikierukan ilmaiseksi. Mullekin sitä ollaan tuputettu viimeiset 3 vuotta mutta en ole vielä uskaltanut sitä ottaa kun ei ole sopinut minipillerit, yhdistelmäpillerit eikä ehkäisyrengas.
 
"kettu"
Minulle sitä tuputettiin kanssa ja kun kerroin migreenistäni... niin lääkäri sanoi,että ei sitten kierukkaa :) Jotkut pillerit olisin saanut vaan nekin jäi ottamatta. Mutta kun on paska parisuhde niin eipä sitä tarvitse ehkäisyäkään....
 

Yhteistyössä