ihmettelen

Kerroin eräälle puolitutulle että vien 4-v lapseni päiväkotiin niinä pävinä kun menee isälleen.10pvä/kk on hoitopäiviä.Sain kauheat omantunnon tuskat,koska kuulemma kukaan kunnollinen äiti ei työnnä lastaa toisen hoidettavaksi kun on kotona.Tai sen käsityksen ainakin sain meidän pikku keskustelusta. Elikkä oisko täällä muita joiden lapsi/lapset ovat hoidossa vaikka äiti on kotona.Itse olen tällä hetkellä työtön.Haluaisin kuulla muiden kokemuksia asiasta.Teen varmasti jonkun mielestä väärin mutta kun työt alkaa paikka on nyt valmiina.Työt muuten alkaa Kesäkuussa.
 
Kunnollinen äiti ei arvostele muiden tekemisiä :D
Miksi ihmeessä jotkut katsovat asiakseen arvostella toisten tekemisiä. Saahan sitä olla mitä mieltä tahansa, mutta kaikkea ei tarvitse tai pidäkään sanoa ääneen.

Minä olen kyllä vienyt hoitoon ja tälläkin hetkellä odottelen tietoa milloinkos sitä saa lapsen hoitoon. Niin ja olen työtön.
 
en ihmettele
Työtön on velvollinen ottamaan vastaan tarjotun työn silloin kun se työ alkaa. Se, ettei lapselle järjesty samaan tahtiin hoitopaikkaa, ei ole pätevä syy kieltäytyä vastaanottamasta työtä joten edesä on karenssi - montako viikkoa?

Tämän takia, työhön meno valmiuden takia, työttömät vie lapsiaan päivähoitoon. Että lapselle on se työpaikka, jos ja kun työtä tarjotaan.

Lisäksi työhaastatteluissa käyminen ei ihan noin vaan onnistu, jos lapsen joutuu ottamaan haastatteuihin mukaan..
:LOL:

Kaikki eivät ole tästä tietoisia. Siksi he arvostelevat. Ja siksi he kokevat, että työtön käyttää yhteiskunnan etuja hyväkseen ja "vaan makaa kotona mitään tekemättä ja vie lapsen päiväkotiin kun ei viisti itse hoitaa lastaan"-

Tietyt asiat on parasta jättää kertomatta ihmisille..
 
kunnan tai kaupungin on kahdessa viikossa järjestettävä hoito paikka!! ja tämä on ihan fakta!!! ja eiköhän se työn antaja sen odota!!! sillä niin ikävää kun meillä on viennyt ns. työttömän lapsi hoitopaikan, ja itse olin siis töihin menossa!!! että tuo on huuhata että on sit paikka valmiina!! se kun järjestyy äkkiä, ja #&%?$!* siitä mitään karenssia tuu, kyllä on sit ihme työkkäri teillä, kyllä meil on aina ihan rauhassa hoidon saanu järjestettyä. mut puolustelua tuokin!!!
on monelaisia kerhoja ym... mihin voipi lapsen viedä että saa seuraa virikkeitä ym... se että viet hoitopaikan sitä todella tarvitsevalta ei ole oikein.......
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:04 vieras kirjoitti:
kunnan tai kaupungin on kahdessa viikossa järjestettävä hoito paikka!! ja tämä on ihan fakta!!! ja eiköhän se työn antaja sen odota!!! sillä niin ikävää kun meillä on viennyt ns. työttömän lapsi hoitopaikan, ja itse olin siis töihin menossa!!! että tuo on huuhata että on sit paikka valmiina!! se kun järjestyy äkkiä, ja #&%?$!* siitä mitään karenssia tuu, kyllä on sit ihme työkkäri teillä, kyllä meil on aina ihan rauhassa hoidon saanu järjestettyä. mut puolustelua tuokin!!!
on monelaisia kerhoja ym... mihin voipi lapsen viedä että saa seuraa virikkeitä ym... se että viet hoitopaikan sitä todella tarvitsevalta ei ole oikein.......
Blaa blaa
Minulla on kokemusta siitä miten äkkiä sitä paikka järjestyy. Ja todellakaan työnantaja ei odota, tai kun pääsin yliopiston ja ravintolakoulun järjestämälle kurssille niin se ei odottanut.

Kyllähän sitä varmaan jokin paikka lapselle järjestyy.. esim huonolle pph:lle toiselta puolelta kaupunkia.

Tuo on niin täyttä pascaa että työttömän lapsi vienyt hoitopaikan, miten niin vienyt? Etkö saanut kahden viikon sisällä hoitoa? Mitä sitten valitat? Mistä sinä tiedät kuka mitenkin hoitopaikkaa tarvitse. Miksi ruikutat palstalla jos olet kerran rauhassa saanut asioitasi järjestettyä?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:16 Peppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:04 vieras kirjoitti:
kunnan tai kaupungin on kahdessa viikossa järjestettävä hoito paikka!! ja tämä on ihan fakta!!! ja eiköhän se työn antaja sen odota!!! sillä niin ikävää kun meillä on viennyt ns. työttömän lapsi hoitopaikan, ja itse olin siis töihin menossa!!! että tuo on huuhata että on sit paikka valmiina!! se kun järjestyy äkkiä, ja #&%?$!* siitä mitään karenssia tuu, kyllä on sit ihme työkkäri teillä, kyllä meil on aina ihan rauhassa hoidon saanu järjestettyä. mut puolustelua tuokin!!!
on monelaisia kerhoja ym... mihin voipi lapsen viedä että saa seuraa virikkeitä ym... se että viet hoitopaikan sitä todella tarvitsevalta ei ole oikein.......
Blaa blaa
Minulla on kokemusta siitä miten äkkiä sitä paikka järjestyy. Ja todellakaan työnantaja ei odota, tai kun pääsin yliopiston ja ravintolakoulun järjestämälle kurssille niin se ei odottanut.

Kyllähän sitä varmaan jokin paikka lapselle järjestyy.. esim huonolle pph:lle toiselta puolelta kaupunkia.

Tuo on niin täyttä pascaa että työttömän lapsi vienyt hoitopaikan, miten niin vienyt? Etkö saanut kahden viikon sisällä hoitoa? Mitä sitten valitat? Mistä sinä tiedät kuka mitenkin hoitopaikkaa tarvitse. Miksi ruikutat palstalla jos olet kerran rauhassa saanut asioitasi järjestettyä?
#&%?$!* vaan kun yhteiskunna rahat menee tuollaiseen!!! miksi teet laspia jos et niitä viitsi pitää!!!! ja tuskin huonoja hoitajia on!!!! ja on selvä että voit joutua viemään lapsesi kauemmas!!ja juu olisin saanut lapsen lähelle hoitoon ,mutta kun oli tämän työttömän lapsi niin, vietiin sitten, kauemmas, ja järjestyi tosiaan ihan hetkessä... että turha tulla sössöttään mitään muuta et paikat menee hoito ei järjsety, kyllä tasan aina jostain paikka irtoaa vaikka päivässä!!! hoito on tarkoitettu työtä tekevien ihmisten lapsille!!!! :LOL: :LOL:
ei tulis ees mieleen viedä lapsia hoitoon jos oon kotona!!! lasten paikka on aina kotona, jos vaan on mahdollista pitää!!! en todellakaan käsitä että millainen äiti vie lapsensa hoitoon ja lojuaa itse kotona!!!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:27 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:16 Peppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:04 vieras kirjoitti:
kunnan tai kaupungin on kahdessa viikossa järjestettävä hoito paikka!! ja tämä on ihan fakta!!! ja eiköhän se työn antaja sen odota!!! sillä niin ikävää kun meillä on viennyt ns. työttömän lapsi hoitopaikan, ja itse olin siis töihin menossa!!! että tuo on huuhata että on sit paikka valmiina!! se kun järjestyy äkkiä, ja #&%?$!* siitä mitään karenssia tuu, kyllä on sit ihme työkkäri teillä, kyllä meil on aina ihan rauhassa hoidon saanu järjestettyä. mut puolustelua tuokin!!!
on monelaisia kerhoja ym... mihin voipi lapsen viedä että saa seuraa virikkeitä ym... se että viet hoitopaikan sitä todella tarvitsevalta ei ole oikein.......
Blaa blaa
Minulla on kokemusta siitä miten äkkiä sitä paikka järjestyy. Ja todellakaan työnantaja ei odota, tai kun pääsin yliopiston ja ravintolakoulun järjestämälle kurssille niin se ei odottanut.

Kyllähän sitä varmaan jokin paikka lapselle järjestyy.. esim huonolle pph:lle toiselta puolelta kaupunkia.

Tuo on niin täyttä pascaa että työttömän lapsi vienyt hoitopaikan, miten niin vienyt? Etkö saanut kahden viikon sisällä hoitoa? Mitä sitten valitat? Mistä sinä tiedät kuka mitenkin hoitopaikkaa tarvitse. Miksi ruikutat palstalla jos olet kerran rauhassa saanut asioitasi järjestettyä?
#&%?$!* vaan kun yhteiskunna rahat menee tuollaiseen!!! miksi teet laspia jos et niitä viitsi pitää!!!! ja tuskin huonoja hoitajia on!!!! ja on selvä että voit joutua viemään lapsesi kauemmas!!ja juu olisin saanut lapsen lähelle hoitoon ,mutta kun oli tämän työttömän lapsi niin, vietiin sitten, kauemmas, ja järjestyi tosiaan ihan hetkessä... että turha tulla sössöttään mitään muuta et paikat menee hoito ei järjsety, kyllä tasan aina jostain paikka irtoaa vaikka päivässä!!! hoito on tarkoitettu työtä tekevien ihmisten lapsille!!!! :LOL: :LOL:
ei tulis ees mieleen viedä lapsia hoitoon jos oon kotona!!! lasten paikka on aina kotona, jos vaan on mahdollista pitää!!! en todellakaan käsitä että millainen äiti vie lapsensa hoitoon ja lojuaa itse kotona!!!
Oleppa sitten hyvä äiti äläkä vie lapsia hoitoon vaan hoida kotona.
 
Elviira harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:27 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:16 Peppari kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.03.2007 klo 11:04 vieras kirjoitti:
kunnan tai kaupungin on kahdessa viikossa järjestettävä hoito paikka!! ja tämä on ihan fakta!!! ja eiköhän se työn antaja sen odota!!! sillä niin ikävää kun meillä on viennyt ns. työttömän lapsi hoitopaikan, ja itse olin siis töihin menossa!!! että tuo on huuhata että on sit paikka valmiina!! se kun järjestyy äkkiä, ja #&%?$!* siitä mitään karenssia tuu, kyllä on sit ihme työkkäri teillä, kyllä meil on aina ihan rauhassa hoidon saanu järjestettyä. mut puolustelua tuokin!!!
on monelaisia kerhoja ym... mihin voipi lapsen viedä että saa seuraa virikkeitä ym... se että viet hoitopaikan sitä todella tarvitsevalta ei ole oikein.......
Blaa blaa
Minulla on kokemusta siitä miten äkkiä sitä paikka järjestyy. Ja todellakaan työnantaja ei odota, tai kun pääsin yliopiston ja ravintolakoulun järjestämälle kurssille niin se ei odottanut.

Kyllähän sitä varmaan jokin paikka lapselle järjestyy.. esim huonolle pph:lle toiselta puolelta kaupunkia.

Tuo on niin täyttä pascaa että työttömän lapsi vienyt hoitopaikan, miten niin vienyt? Etkö saanut kahden viikon sisällä hoitoa? Mitä sitten valitat? Mistä sinä tiedät kuka mitenkin hoitopaikkaa tarvitse. Miksi ruikutat palstalla jos olet kerran rauhassa saanut asioitasi järjestettyä?
#&%?$!* vaan kun yhteiskunna rahat menee tuollaiseen!!! miksi teet laspia jos et niitä viitsi pitää!!!! ja tuskin huonoja hoitajia on!!!! ja on selvä että voit joutua viemään lapsesi kauemmas!!ja juu olisin saanut lapsen lähelle hoitoon ,mutta kun oli tämän työttömän lapsi niin, vietiin sitten, kauemmas, ja järjestyi tosiaan ihan hetkessä... että turha tulla sössöttään mitään muuta et paikat menee hoito ei järjsety, kyllä tasan aina jostain paikka irtoaa vaikka päivässä!!! hoito on tarkoitettu työtä tekevien ihmisten lapsille!!!! :LOL: :LOL:
ei tulis ees mieleen viedä lapsia hoitoon jos oon kotona!!! lasten paikka on aina kotona, jos vaan on mahdollista pitää!!! en todellakaan käsitä että millainen äiti vie lapsensa hoitoon ja lojuaa itse kotona!!!
Koitappa saatko sen hernemaissipaprikapussin pois sieltä nenästäs, vois olla että pystyis katselemaan elämääkin hiukan valosemmin :)
 
Lapseni hoitopäivät velotetaan minulta ei yhteiskunnalta!!!
Meidän kylällä ei ole kun seurakunnan kerhoja ja ne on täysiä.
Muihin kerhoihin ei ole kiinnostusta kun niihin pitäisi lähteä autolla ja lapsi on isällään aika usein.
Kaikilla on muistaakseni oikeus päivähoitoon vai muistanko väärin?

 
Ihan varmastikin hoitopaikka järjestetään kahdessa viikossa. Sehän on ihan näpsää että pätkätyöläisen lapsi voi vaihtaa hoitopaikkaa sitä mukaa kun vanhemmankin paikka vaihtuu. Ei sinne entiseen tuttuun päiväkotiin olekaan mitään järkeä palata. Jatkuva muutos on hyväksi.

Olethan tosi itsekäs äiti kun raahaat lapsirukkasi hoitoon 10 päivänä kuussa; tokihan hän on siellä seitsemästä viiteen?

Ajattele kuinka mukavaa lapsellasi olisikaan kun raahaisit häntä mukana työkkärissä ja työhaastatteluissa? Oppisi siinä sitten itsekin kuinka töitä haetaan.

Lapsesi vie jonkun todella tärkeän ihmisen paikan. Jonkun joka on paljon parempi ihminen kuin sinä eikä taatusti ole ikinä ollut työttömänä. Köyhemmän väestöluokan lapsille on toisaalta ihan turha uhratakaan hoitopaikkoja, eihän niistä kuitenkaan tule kuin samanlaisia luusereita kuin vanhempansa. Sidotaan muksut vaan pöydän jalkaan jos joskus joutuu töissä käymään. Säästetään hoitopaikat kunnollisten työssäkäyvien lapsille.
 
Edelliselle vastaisin ja tietysti kaikille muillekkin että lapseni on hoidossa 9.30-15 tai 8-15,riippuen kumman vanhemman luota lapsi tulee.
Omani on sen verran vilkas luonteinen että en pysty asioimaan työkkärissä saati muissa virastoissa hänen kanssaan,hyvä jos jollain on sellainen mukula joka pysyy hetken paikallaan.
 
ihmettelen kyllä, että miksi pitää tehdä lapsia kun ne kuitenki viedään heti päivähoitoon?? koko ajan hoetaan että lapsen paras paikka on kotona!! ja miten lapsi oppii käyttäytymään missää, jos ei mihinkään pääse, taitaa olla vikaa ittessä!! en tiedä... mut kyllä multa ainakin onnistuu vallan mainiosti kahden pienen kanssa asiointi!
en käsitä tota hel.. uusavuttomuutta mikä, nyt oikeen tuntuu rehottavan!! kaikki on niin raskasta että....
taitaa olla parempi jättää ne lapset tekemäti, jos ne pitää heti hoitoon raahata!!! jonkun muun kasvatetavaksi!! :kieh:
 
no niin ois tietty pitäny tajuna täähän yh palsta!! juupa juu enpä yhtään ihmettele että ootte yhta!! ja sit ihmettelette että kun ei äijät huoli, no empä ottas minäkään, kyllä mä ainakin haluan että mun lapset on kotona jos siellä äitikin on!! tai se että patalaiska akka roudaa muksut hoitoon että saa itte maata #&%?$!* homeessa himassa!! ei kiitos !!
 
No en minäkään kyllä oikeen ymmärrä tota, että lapset hoitoon ja itse ollaan kotona. nyt kun itse kotona olen niin en kyllä todellekaan veisi lapsiani hoitoon, on hienoa että saan olla heidän kanssaan kotona, kyllä ihan varmasti saavat riittämiin olla sitten joskus hoidossa, kun töihin menen!! minä otan tuon kamalaksi että ei viitsi pitää omia lapsiaan! tai ei kykyne asioimaan omienlapsiensa kanssa, jos totta puhutaan, niin ehkä kannataisi jo katsoa hiukan peiliin!! ja useasti ja pitkiä sessioita sinä sitten työkkärissä vietät!! itse josku asioineena on todellakin mennyt vain hetki!! jonka varmasti jaksaa villimpikin lapsi!! ja meillä ainakin lapsista on hauskaa kun pääse joka paikkaan mukaan!!
on mennyt liian löyhäski tuo hoitojärjestelmä ja mikä pahinta tuo oma mukavuuden halu!!! ehkä kannattaisi jättää se lapsien teko siihen että todella haluaa olla lastensa kanssa ja viettää heidän kanssaa aikaa!!!
en ole vielä tähän päivään mennessä kuullut että ei ole ketään hoitopaikkaa vaille jäänyt ja nopsaa on järjestynyt, ainakin aina meillä!! ja samoin kavereilla ja ovatpa pätkätöitäkin tehneet!! ja ei ole kukaan työtänsä sen tähden menettäneet että ei ole heti seuraavapäivänä työhön pystynyt menemään!!!! ja työkkärin kurrsseista ym ilmoitetaan aina hyvissä ajoin. mutta täytyy tietenkin sitä jollain puolustella!!!kun täytyy omaa lstaan hoidossa pitää että saa itse olla rauhassa kotona!!
 
Pyysin kokemuksia äideiltä joiden lapset ovat hoidossa.
Kaikki eivät ymmärrä tätä mutta minulle,lapselle ja lapsen isälle tämä järjestely on toiminut loistavasti.Isän kanssa kun emme voi nähdä toisiamme mutta sitäkään ei varmaan ymmärrä nämä supertätit jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen.Kumpi on huononpi äiti: Lapsen kanssa jaksava vai masentunut ja väsynyt äiti? Olenko huono äiti kun annan laseni isälleen ja muille hoitoon kun en häntä silloin hoida itse??????
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 18:16 eräs äiti kirjoitti:
Pyysin kokemuksia äideiltä joiden lapset ovat hoidossa.
Kaikki eivät ymmärrä tätä mutta minulle,lapselle ja lapsen isälle tämä järjestely on toiminut loistavasti.Isän kanssa kun emme voi nähdä toisiamme mutta sitäkään ei varmaan ymmärrä nämä supertätit jotka tulevat kaikkien kanssa toimeen.Kumpi on huononpi äiti: Lapsen kanssa jaksava vai masentunut ja väsynyt äiti? Olenko huono äiti kun annan laseni isälleen ja muille hoitoon kun en häntä silloin hoida itse??????
Et ole huono vaan hyvä äiti joka pitää huolta itsestään eikä hampaat irvessä yritä miellyttää kaikkia ja tehdä kaikkea itse. Minulla on vain hyvää sanottavaa hoidosta ja jos lapsi viihtyy, niin mikä siinä sitten ketään haittaa? Olen ollut nyt kotona lapsen kanssa helmikuusta ja kyllä sitä hoitopaikkaa jo kovasti odotellaan.
 
joopajoo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 15:20 vieras kirjoitti:
no niin ois tietty pitäny tajuna täähän yh palsta!! juupa juu enpä yhtään ihmettele että ootte yhta!! ja sit ihmettelette että kun ei äijät huoli, no empä ottas minäkään, kyllä mä ainakin haluan että mun lapset on kotona jos siellä äitikin on!! tai se että patalaiska akka roudaa muksut hoitoon että saa itte maata #&%?$!* homeessa himassa!! ei kiitos !!
Just näin, yh:t tässä teille: you are the looser!! :kieh:
 
yh sä mies kato peil
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 23:37 joopajoo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 15:20 vieras kirjoitti:
no niin ois tietty pitäny tajuna täähän yh palsta!! juupa juu enpä yhtään ihmettele että ootte yhta!! ja sit ihmettelette että kun ei äijät huoli, no empä ottas minäkään, kyllä mä ainakin haluan että mun lapset on kotona jos siellä äitikin on!! tai se että patalaiska akka roudaa muksut hoitoon että saa itte maata #&%?$!* homeessa himassa!! ei kiitos !!
Just näin, yh:t tässä teille: you are the looser!! :kieh:
iiin!!!!!!
 
Ihan noin ilman kiihkoiluja, niin mun mielestä lapsi kaipaa jo ton ikäisenä leikkikavereita ja jos on ainut lapsi, niin ilman muuta hoitopaikkaan oppimaan sosiaalisia tapoja. Ihan kaikilla niitä ei oikein näytä olevan, ku seuraa noita aiempia tekstejä.....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 15:15 minä vaan kirjoitti:
ihmettelen kyllä, että miksi pitää tehdä lapsia kun ne kuitenki viedään heti päivähoitoon?? koko ajan hoetaan että lapsen paras paikka on kotona!! ja miten lapsi oppii käyttäytymään missää, jos ei mihinkään pääse, taitaa olla vikaa ittessä!! en tiedä... mut kyllä multa ainakin onnistuu vallan mainiosti kahden pienen kanssa asiointi!
en käsitä tota hel.. uusavuttomuutta mikä, nyt oikeen tuntuu rehottavan!! kaikki on niin raskasta että....
taitaa olla parempi jättää ne lapset tekemäti, jos ne pitää heti hoitoon raahata!!! jonkun muun kasvatetavaksi!! :kieh:
Tää se on tasapainoisen aikuisen ihmisen tekstiä.
 
besserwisser
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 23:37 joopajoo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.03.2007 klo 15:20 vieras kirjoitti:
no niin ois tietty pitäny tajuna täähän yh palsta!! juupa juu enpä yhtään ihmettele että ootte yhta!! ja sit ihmettelette että kun ei äijät huoli, no empä ottas minäkään, kyllä mä ainakin haluan että mun lapset on kotona jos siellä äitikin on!! tai se että patalaiska akka roudaa muksut hoitoon että saa itte maata #&%?$!* homeessa himassa!! ei kiitos !!
Just näin, yh:t tässä teille: you are the looser!! :kieh:
Opettele ensin englantia (ja suomen kieltä myös) ennen kuin alat esittää, että olet kaikkia muita fiksumpi. Sillä lailla nuo sun viisaat, kypsät mielipiteet pääsevät paremmin oikeuksiinsa.
 

Yhteistyössä