Ihmisen kokemusmaailma voi olla välillä ihan pielessä

Usein ihmisen kokemusmaailma toimii oikein, mut ei aina.

- Yksi kokee olevansa joku androgyyni-bigender-trans-femakko-mikälie, vaikka on syntyjään ihan tavallinen nainen.

- Joku Niuvanniemessä kokee olevansa Napoleon tai vähintään Mannerheim, vaikka on putkimies Jorma Mutikainen Varpaisjärveltä.

-Joku anorektinen teinityttö luulee olevansa läski, vaikka painaa 40 kg.

-Joku saattaa näin isänpäivänä uskotella että ei ole isä 10 vuotta sitten baaripanon seurauksena syntyneelle Jesperille, jota ei ole koskaan nähnyt. Kyllä hän silti on se varsinainen isä, vaikka Jesperillä olisi elämässään häntä korvaavia isähahmoja.

-Joku vaatii että häntä pidetään 45-vuotiaana vaikka on 69-vuotias (Pistepirkon ketju tässä viikolla).

-Joku Idols-kokelas luulee että on uusi Whitney Houston, vaikka kuulostaa lähinnä ruosteiselta saranalta.

- Joku toinen nainen luulee olevansa miesten tärkeä olkapää ja paineiden helpottaja, oikea äiti Teresa, vaikka on osallisena monissa aviorikoksissa ja viemässä miesten mielenkiintoa vaimosta poispäin.

-Joku mies luulee olevansa taivaan lahja maailman naisille, vaikka on vaan kaikkien naisten inhoama rehvakas öykkäri.

Ok, jotkut noista on diagnosoitu, toiset on vapautettu diagnoosista (mä antaisin useimmista diagnoosin), mutta yhtä kaikki:

Nuo kaikki on valetta. Valehtelua itselleen ja muille, kun ei kestetä kipeää totuutta.
Toki semmoista ei-tietoista valetta eli ihminen ei tiedä elävänsä valheessa.
 
Viimeksi muokattu:
-Joku saattaa näin isänpäivänä uskotella että ei ole isä 10 vuotta sitten baaripanon seurauksena syntyneelle Jesperille, jota ei ole koskaan nähnyt. Kyllä hän silti on se varsinainen isä, vaikka Jesperillä olisi elämässään häntä korvaavia isähahmoja.
Ei mun mielestä ole, sellanen pelkuri joka juoksee pakoon vastuutaan ei ole mitään muuta kuin siittänyt isättömän lapsen tähän maailmaan ja hyljännyt tämän, että voisi jatkaa oman huvinsa jatkamista.
Sellaset miehet nyt on sitten asia täysin erikseen ketkä eivät edes tiedä olevansa jonkun isiä.
Juu ja toki tiedän sanan: biologinen isä...mutta eikös isänä oleminen ole paljon enemmän kuin vain se siittiö millä on geeniperimäänsä jatkanut?

Muuten olen kyllä aika pitkälle samaa mieltä noista sun diagnooseista.
 
vierailija
Sipilät kuvittelevat toimivansa maan parhaaksi tehdessään rikkaita suosivia lakeja ja kurittaessaan köyhiä.
Haavisto varmastikin kuvittelee puolustavansa vähemmistöjen oikeuksia vielä siinäkin vaiheessa kun lentää slummien mijonäärinsä kanssa alas kerrostalon katolta, vähemmistön muututtua enemmistöksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777 ja Echo
No mutta androgyyni-cis-nainenhan kuulostaa periaatteessa just siltä, mitä iso osa suomalaisista naisista on, eli ihan tavallinen nainen.

(Jos kuvittelet, että suurin osa heteronaisista on jotenkin erityisen naisellisia, niin katso uudestaan.)
No mä kokosin vaan jonkun hässäkän transihmisten tms.kokoamista sukupuolista.

Mutta miksei tuon hässäkän nainen voi sanoa vaan olevansa nainen ja menevänsä huoletta naisten vessaan?
 
No mä kokosin vaan jonkun hässäkän transihmisten tms.kokoamista sukupuolista.

Mutta miksei tuon hässäkän nainen voi sanoa vaan olevansa nainen ja menevänsä huoletta naisten vessaan?
No siis cis-nainenhan tarkoittaa just naista, joka on syntymästään lähtien tulkittu ja määritetty naiseksi. Eivät transihmiset ole cis-ihmisiä. Veikkaan, että androgyyni cisnainen menee naistenvessaan aika huoletta. Tosin aika moni cisnainen - androgyyni tai ei - saattaa mennä miestenvessaan ihan vaan siksi, että sinne ei ole jonoa. Tästä kirjoitinkin toiseen viestiin.
 
No siis cis-nainenhan tarkoittaa just naista, joka on syntymästään lähtien tulkittu ja määritetty naiseksi. Eivät transihmiset ole cis-ihmisiä. Veikkaan, että androgyyni cisnainen menee naistenvessaan aika huoletta. Tosin aika moni cisnainen - androgyyni tai ei - saattaa mennä miestenvessaan ihan vaan siksi, että sinne ei ole jonoa. Tästä kirjoitinkin toiseen viestiin.
No heitetään vaikka bigender tai transseksuaali.

Kokekoot itsensä vaikka tunturisopuliksi, mutta ne on miehiä ja naisia, eikä niitä tartte leikellä miksikään muuksi.
 
Voinhan mä (jos olisi kykyä) murtautua vaikka Suomen pankin tiedostoihin ja raastuvassa sanoa että "en ole rikollinen hakkeri vaan syvästi tunteva ja herkän lapsuuden läpikäynyt perheenäiti, jota kaikkien tulee ymmärtää".
Mut kakkua tulisi silti.
 
Entinen mitäsnyttiläinen
No heitetään vaikka bigender tai transseksuaali.

Kokekoot itsensä vaikka tunturisopuliksi, mutta ne on miehiä ja naisia, eikä niitä tartte leikellä miksikään muuksi.
Eli kyse aloituksessasi onkin siis siitä, että sinun mielipiteesi on Se Oikea, ja muiden väärä. Eli vaikka ihminen kokee olevansa jotain, niin ei sitä oikeasti ole, jos Echo ei niin koe. You go girl!!
 
Eli kyse aloituksessasi onkin siis siitä, että sinun mielipiteesi on Se Oikea, ja muiden väärä. Eli vaikka ihminen kokee olevansa jotain, niin ei sitä oikeasti ole, jos Echo ei niin koe. You go girl!!
On olemassa tunnusmerkkejä jollekin:

-vien naapurin perheenisä-Pertsan: olen toinen nainen. Vaikken haluaisi myöntää.
-vien kaupasta Pirkka-kahvipaketin maksamatta: oen varas, vaikka en haluaisi myöntää.
-pellolla menee kettu. Se näyttää ketulta ja biologi vahvistaa että kuuluu kettuihin. Se on kettu.
-mies on syntynyt poikien killuttimilla ja nainen on syntymästään saakka ollut varustettuna naisten vehkeillä:ne on mies ja nainen.
 
Siis eihän yksittäinen määre määritä koko ihmistä.
Olen suomalainen, olen puoliso, äiti, tytär, naapuri, laiska jne.
Mutta ne ei myöskään kumoa toisiaan.

Se että joku miehekäs nainen Pauliina sanoo tuntevansa olevansa Pertti, ei kumoa sitä että hän on nainen.
 

Yhteistyössä