Ihmisistä tulee pikaruokaloissa sikoja!!

  • Viestiketjun aloittaja Tarjoilijaksi joutunut
  • Ensimmäinen viesti
Tarjoilijaksi joutunut
Tein aiemmin töitä asiantuntijafirmassa jossa oli paljon asiakkaita. Vaihdoin paikkakuntaa ja jouduin ottamaan lyhyeksi aikaa tarjoilijan pestin vastaan, vaikka koulutus riittäisi paljon paremaankin. Palaan onneksi omiin työtehtäviin vuodenvaihteessa uudessa firmassa.

Mutta...! Olen töissä pikaruokalassa, ja olen aivan hämmästynyt miten veemäisiä ja itaroita ihmiset osaa olla. Esim. erikoistarjouksessa oleva hamppariateria oli käytännössä ilmainen, niin ihmiset tuli naukumaan lisää etuja ja erikoispyyntöjä parin euron hintaan. Ateria sisälsi ilmasen limpparin, niin esim. yksi akka tuli valittamaan miksei saa olutta siihen parin euron ateriaan ilmaiseksi. Joka päivä nään ihan karmeita ihmisiä valittamassa muutaman euron ruuasta! Kylkiäiseksi yritetään saada millon vettä, millon mausteita, ranskiksia, jne. Ketsuppiakin otetaan viiteen kuppiin ja yritetään sujauttaa laukkuun mukaan loput mitä jää!!! Hyvä ettei vessasta lähde hanatkin mukaan!

Siis ootteko te ihmiset oikeesti noin sikoja!!?? En koskaan aiemmassa asiakaspalvelutyössä nähnyt vastaavaa, asiakkaat oli siistejä ja arvosti saamaansa palvelua. Mutta pikaruokalassa, hyi hitto, miten ihmisistä tulee itsekkäitä sikoja, valittajia, varkaita, jne.

Onneksi palaan työhöni pian, mutta tää kokemus ns. matalapalkka-alalta on pilannut mun käsityksen ihmisistä, siis miten kehtaa naamallaan tulla ostamaan alennusruokaa puoli-ilmaiseksi ja sitten vielä vaatia siihen päälle ekstraa?? Mä saan tästä duunista n. 9 € tunti, eikä tulis mieleenkään mennä ravintoloihin/mäkkäreihin/huoltsikoille valittamaan miksei mulle anneta ilmasta ruokaa/juomaa, tarjous on mikä on enkä ikuna vaatisi siihen päälle jotain erikoismausteita, kaljaa, ilmaset kylkiäiset kakaroilleni, jne.
 
I feel you. En tosin ole ollut pikaruokalassa töissä, mutta matalapalkka-alalla aspan hommissa. Tuntuu, että meilläkin asiakas päättää mitä maksaa, joku aikoja sitten ollut tarjous on tietty aina voimassa asiakkaan mielestä, kaikista ostoksista pitäisi aina antaa alennusta jne.

Musta tuntuu niin hullulta lukea kommentteja siitä, miten Suomessa ei saa palvelua, vaikka itse tekee kaikki maailman temput asiakasta miellyttääkseen. Kiitosta siitä ei juurikaan tipu, joten ehkäpä syy aspojen palveluhaluttomuuteen onkin siinä leipääntymisessä; kun asiakaskaan ei tunnu arvostavan sun työtä niin joskus on vaikeaa arvostaa sitä enää itsekään. :(
 
IhQ
Hmm..itelleni tulee mieleen niin pikaruokalassa kuin hienommassakin ravintolassa yrittää käyttäytyä mahd. hyvin kun ne ihmiset siellä kuitenkin tekee sen ruuan ja kuljettaa ihan nenän eteen valmiiks...liikaa kai katellu "komedia"leffoja joissa niihin ruokiin syljetään tai niille tehdään jotain muuta ällöä ennen ku tarjoillaaan sikamaisesti käyttäytyvälle asiakkaalle.
Mutta joo, onneksi en oo ikinä ollu tarjoilijana..en varmaan kestäis tommosta.
 
vieras*
Erittäin monet pikaruokapaikat ovat todella siivottomassa kunnossa, ilmeisesti henkilökunnan määrässä säästetään tai siivousvälit on mitoitettu liian pitkiksi.
En mielelläni niissä ruokaile.

Alottajan viestissä suorastaan uhkui asiakkaiden arvostus :)
 
Ken guru
Itse olen ollut nuorena pikaruokalassa töissä, ja samaa voin sanoa, erityisesti parempituloisen näköiset ja siististi pukeutuvat ihmiset muuttuvat? pikaruokalassa vittumaisiksi sioiksi. Sotketaan, ja sitten valitetaan kun on sotkusta, myyjiä ja muita työntekijöitä pidetään alempiarvoisina.

Sitten esim. hoitotyössä asiakkaat/potilaat käyttäytyvätkin ihan toisella tavalla, eli hyvin.

Tämä ei tietenkään koske kaikkia, mutta samaa olen huomannut. JOKU IHME saa ihmiset käyttäytymään tietyissä paikoissa huonosti.
 
Ken guru
Erittäin monet pikaruokapaikat ovat todella siivottomassa kunnossa, ilmeisesti henkilökunnan määrässä säästetään tai siivousvälit on mitoitettu liian pitkiksi.
En mielelläni niissä ruokaile.

Alottajan viestissä suorastaan uhkui asiakkaiden arvostus :)
Tämä totta, mutta kannattaa muistaa että ne sotkijat on kuitenkin niitä asiakkaita, ja monissa paikoissa on ruokasalissa joku KOKO ajan siivoamassa, eikä silti ehdi siivota kaikkia sotkuja. Jotkut lappaa paskaa seniinkin jne...että..
 
vieras*
Tämä totta, mutta kannattaa muistaa että ne sotkijat on kuitenkin niitä asiakkaita, ja monissa paikoissa on ruokasalissa joku KOKO ajan siivoamassa, eikä silti ehdi siivota kaikkia sotkuja. Jotkut lappaa paskaa seniinkin jne...että..
Pikaruokapaikoissa ruokailee usein pienten lasten perheitä ja pienille voi sattua vahinkoja. Tarkoituksellista sotkemista en itse nähnyt. Enkä myöskään kokoaikaista siivoamista.
 
"Ken guru"
Pikaruokapaikoissa ruokailee usein pienten lasten perheitä ja pienille voi sattua vahinkoja. Tarkoituksellista sotkemista en itse nähnyt. Enkä myöskään kokoaikaista siivoamista.
Oletko ollut töissä pikaruokapaikassa? Minä olen, ja olen nähnyt tarkoituksellista sotkemista. Paljonkin.

Pikaruokaloiden parkkipaikatkin on aamuisin viiden sentin roskakasan peitossa. Ei niitä roskia sinne tarkoituksettomasti heitetä. Ja isot roskikset on vieressä joihin voisi roskat heittää, mutta viikonpäivästä huolimatta (ettei siis vaan viikonloppuna) ne sinne parkkipaikan maahan tiensä löytää. (Eikä ole lintujen tekosia). Sisällä sitten on ne omat jutut.
 
Pikaruokapaikoissa ruokailee usein pienten lasten perheitä ja pienille voi sattua vahinkoja. Tarkoituksellista sotkemista en itse nähnyt. Enkä myöskään kokoaikaista siivoamista.
Kyllä nimenomaan tahallaan sotketaan. Roskat ja ruoat pitkinpoikin. Syötyä tarjottimet jätetään lojumaan pöydille jne...vessat oma lukunsa. Nyt kesän aikana seurasin kuukauden erään matkailualueen touhua ja kuuntelin isäntäpariskunnan juttuja asiakkaista... En ikinä kehtaisi käyttäytyä kun possu, käyttää salaa palveluja ilmaiseksi ja vaatia ja valittaa sitä ja tätä ja tota. Ohi hinnaston. ihmisiä on moneen junaan ja osalle ei tapoja oo jaettu. Bussikuski kertoi mitä on siivota autoa suomalaisporukan jäljiltä, vessapaperit oli pöllitty jälleen joten niitä hakivat muista autoista jne...
Kaikki rikotaan sotketaan ja varastetaan sieltä missä ihmisiä liikkuu.
 
tarjoilija ap
Viime viikolla tuli syömään mm.5 henkinen perhe, vessat oli just siivottu. Se mamma käytti kaikki kakaransa veskissä. Kun ne lähti oli vaipat hoitopöydillä, käsipapereita joka paikassa ja veski vetämättä. Lisäksi ne varasti kakaroilleen limua automaatista vaikka tarjoukseen kuului vain YKSi juoma per ateria. Ei se aina mene niin että me asiakaspalvelijat taivutaan, jos asiakas kunnioittaa mua niin kyllä annan parasta palvelua, mutta jos joku ämmä tulee kinuamaan ilmasia juomia 4 euron ateriaan jossa jo hamppari ja juoma niin ei mun tartte sellasta ihmistä kunnioittaa. Vai meenkö mä hänen työpaikalleen ja alan vaatimaan ilmaista palvelua. Saati nämä jotka hamstraa mausteita taskuun ihankuin eläsivät jossain Somaliassa nälässä ja hädässä kun joutuu 4 euroo maksamaan ruuastaan.
 
HippuTAR
Mä enn oo ollu pikaruokalas töis mutta tohon samaan sotkemiseen törmäsin ku olin nuorisoseuralla töis.

Huutokauppojen, teatteriesitysten yms. jälkeen salin alttialla oli makkarapaperit ja kertakäyttökupit yms. pitkin poikin vaikka salissa oli useita isoja tynnyreitä roskiksina. Tuolinalustat sielä oli täynnä purkkaa. Tupakantumpit nakeltiin pitkin pihaa. Miesten vessas kuseskeltiin ympäriinsä. Jne. jne.

Ja nuo tapahtumat oli pääosin aikuisille suunnattuja joiden jälkeen oli kova sotku.
 

Yhteistyössä