Ihonpuhdistus varhaismurkulla?

Mun tokaluokkalaisella on murrosikä aluillaan ja jonkin verran ennenaikaisesti. Nyt on myös kasvojen iho alkanut näyttää murrosikämerkkejä, mustapäitä on ilmestynyt ja muutama pieni näppykin. Millä sitä pesis näin nuoren kasvoja? Tähän saakka on käyttänyt Lacto Linea, kun olen ajatellut että suihkusaippuat ehkä kuivattaa kasvojen ihoa liikaa. Mutta onko tuo Lacto Line pidemmän päälle hyvä ratkaisu vai oisko antaa muita vinkkejä?
 
"vvieras"
Mahdollisimman hajusteettomat ja luonnolliset parhaat ihan jokaisellw iholle. Pelkkä vesi myös kuivattaa, jos tekee sitä usein. Varsinkin turhan kuuma vesi. Aknet on sitten eri asia kun on oikeasti tulehduksia joita pitää hoitaa.
 
viera.s
Sun kannattaisi varmaan viedä tokaluokkalainen murrosikäinen lääkäriä tapaamaan. Joo, murrosikä on aikaistunut keskimäärin kaikilla, mutta tuo on nyt jo vähän turhan aikaista. Lapsi voi jäädä kovin lyhyeksi ja todennäköisesti kärsii noin paljon ennenaikaisesti alkaneesta murrosiästä. Eli ehkä olisi syytä puuttua tilanteeseen ennen kuin liian myöhäistä ja koittaa murrosikää lääkkeellisesti hiukan lykätä.
 
Sun kannattaisi varmaan viedä tokaluokkalainen murrosikäinen lääkäriä tapaamaan. Joo, murrosikä on aikaistunut keskimäärin kaikilla, mutta tuo on nyt jo vähän turhan aikaista. Lapsi voi jäädä kovin lyhyeksi ja todennäköisesti kärsii noin paljon ennenaikaisesti alkaneesta murrosiästä. Eli ehkä olisi syytä puuttua tilanteeseen ennen kuin liian myöhäistä ja koittaa murrosikää lääkkeellisesti hiukan lykätä.
Mä kysyin vain ja ainoastaan siitä ihonhoidosta, en sen kummemmin aikaisesta puberteetista. Mutta selvennykseksi nyt kerrottakoon, että lasta on kyllä käytetty lääkärissä ja on otettu verikokeita ja röntgeniä ja kasvua seurataan. Mutta koska mitään merkkejä kuukautiskierron alkamisesta ei ole, eikä verikokeissa ole mitään hälyttävää, ei tilanteeseen puututa mitenkään. Eli kyllä, tässä tapauksessa tokaluokkalainen on varhaismurkku.

Mutta siis, oisko lisää niitä vinkkejä? Lähinnä ihan tuotemerkkinä, että mikä vois sopia. Perusrasvaa (Aqualan L) on käyttänyt ja sitten tosiaan tuota Lacto Linea.
 

Yhteistyössä