IKÄ

Onkos teidän kaverit katsoneet teitä kieroon, kun olette ilmoittaneet perheenlisäyksestä? Tämä kaiketi koskettaa vain lähempänä 20 vuotta olevia...
Minä olen porukan eka äiti ja 22-vuotias. On heillä ollut paljon puheenaiheita... =)
 
rouva-79
ensimmäistä aloin odottamaan 20v ja ehdin täyttää 21v kun neiti syntyi :heart:
kyllä moni ihmetteli lapsen tekoa ja kauhisteli miten pärjätään...
toisen tein 23v ja ihmettely jatkui...
nyt kolmas tulossa syksyllä ja ikää "jo" 26v,mut silti...ihmettelyä ilmassa :/

meillä kyllä isukki on minua nuorempi eli ekan syntyessä 19v ja toisen 21v ja nyt kolmannen aikaan "jo" 24v... eli ihmetystä kerrakseen...
 
jotkut katsoivat Enemmän kuin kieroon :LOL:
toiset taas eivät...
nyt jotkut kaverimme ovat jopa"kateellisia" kun heillä ei vielä lapsia ole :saint:
olin 20 kun aloin odottamaan kaksostyttöjämme, neidit ovat nyt 1v9kk
 

Mä olen nyt vähän "etuajassa" syksyllä täytän vasta 20 :p

Olin pari kuukautta vaille 19, kun tein positiivisen testin ja kaverit ja vanhemmat on ollut ihan innoissaan alusta asti. Jotkut puolitutut ja baarikaverit arvostelivat ikäni takia mutta se meni toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jätkä on nyt viisi viikkoa ja kaikki on nyt vielä enemmän innoissaan :)
 
Mulla kohta ikää tulee pyöreet 30 ja lapsia neljä.Ekan sain 23v.Enemmän ihmetellään meidän isukkia,joka tuntuu olevan kummajainen ainakin omassa duuniporukassaan ison lapsikatraansa kanssa.Monet tutut vast suunnittelee perheenlisäystä ja on ihmeissään,kun haikaraa ei kuulukaan.Nuorena ne kannattaa alulle laittaa...
 
alannah
Mun ikää on muutenki jo ihmetelty. Monen mielestä en ollu yhtää sen ikäsen näköinen. Sillo ku en ollu vielä raskaanakkaan... 20v ku aloin oottaan esikoista ja 21v ku sain esikois tytön, toisen tytön sain 23v ja pojan sain 25v. Sitte ku olin raskaana, sillo ei monikaan ihmetelly mun ikää.
 
ilonpisara
Ei tainnut kukaan kieroon katsoa mut muutama oli ehkä hieman harmissaan, ajattelivat kai että mun elämä pysähtyy täysin kun vauva syntyy.. :) Niinhän se pikkumies hurmasi sitten kaikki mutta eipä tarttunut vauvakuume kavereihin.. :whistle: Niin ja siis 21 ehdin täyttää ennen pojan syntymää. :)

 
MuM-82
Meillä ei kaverit ihmetelleet kun kerroimme odottavamme perheenlisäystä, yllättyneitä, mutta kaiketi iloisesti. Ei kukaan ainakaan ole muuta sanonut eikä arvostellut ratkaisuamme. Meillä on mieheni kanssa yhteiset kaverit, ja ollaan enismmäisiä perheellisiä. Ja ovat kaverit vielä lapsen syntymän jälkeenkin kylässä käyneet... =)

Mun vanhemmat olivat jo odottaneet kauan kuulevansa vauva-uutisia ennen kuin edes odotin, sillä äitini on ollut 19 kun on ensimmäisen lapsensa saanut ja siskoni oli 22, ja mä olin "jo" 23 kun esikoinen syntyi. Tunnen itseni "vanhaksi" ensisynnyttäjäksi, koska perheessä ja muusakin suvussa on nuorempia äitejä... ;)
 
Itse oin 18 v. kun sain esikoiseni. Lähipiiri suhtautu yllättävän positiivisesti, tiedä sitten mitä mielessään ajatelleet. Tosin osa kavereista kyä kaikkosi. Nyt odotan neljättä (27 v.), nyt vasta tunnen olevani suht samaa ikäluokkaa kun muut odottajat
 
Kyllä raskauteni "kauhistusta" on herättäneet!
Ekan sain ku olin 19v, toisen sain 22v, kolmannen 24v ja nyt neljännen saan 25v.
Kommentteja tuli ja tulee esim. "miten te jaksatte niin monen pienen kanssa", "kuinka pärjäätte rahallisesti", "ei ole yhden työ tehdä kaikkia maailman lapsia" ja tää on tosi paha loukkaus minusta. En minä ketään ulkopuolista varten lapsia tee, vaan itsellemme!

 
tiia84
kieltämättä on katsottu monya kertaa kieroon. sain esikoiseni 18 vuotiaana. nyt on pikkusen helpottanu se kieroon kattominen kun ikää on tullu pikkasen ja kauheet silmäpussit peittää nuoruuden. olen tällä hetkellä 21 ja nuorimmainen 6kk. sisäpiireis pouhutaan paljon paskaa. mut antaa niitten puhuu jos tukkää. :LOL: ei niist kannata välittää, vaikka ei se kivalle tunnukkaan. :flower: :x
 
Annikki82
Molemmat ollaan 23v. ja esikoinen syntyy syyskuussa. Monet odottivat meiltä vauvauutisia. Vanhemmat ja isovanhemmat ovat tokaisseet että ihan luonnollinen aika saada lapsia ja ovat alusta asti olleet innoissaan ensimmäisestä lapsenlapsesta. Oltiin tosin 19v. kun alettiin yrittämään lasta mutta 3 vuoden yrityksen jälkeen vasta tärppäsi.
Luulen et jos ois sillon onnistanu niin jotku ois voinu enemmän ihmetellä.
Yhden kaverin (23v.) kanssa aloitettiin yrittäminen samaan aikaan. Hänellä jo 3 lasta ja meillä tulos ensimmäinen. Ei kai se ikä mitään merkitse jos muuten on valmis vanhemmaksi ja tietää sen itse.
 
Joo ei kaverit ääneen mitään pahaa kommenttia sanonu, mutta muutaman kohalla huomas pienen järkytyksen poikasen. Oon 21 vuotias ja mies 28. Ehittiin seurustella "virallisesti" oikeestaan vaan kuukausi ennen ku meidän pikku-tyttö ilmotti tulostaan. Oltiin tosin tunnettu jo kolmisen vuotta ja tiedettiin toisemme raadollisetkin puolet joten ns. ikäviä yllätyksiä ei oo tullu. Koulut on mulla viä edessä, mutta tuleva ei pelota, kun on maailman ihanin mies ja aivan upeat isovanhemmat meidän ja lapsemme tukena! Voimahaleja kaikille äideille, ikään katsomatta!!!!!!!!!!
 
Heips!!
Mä oon 19 ja esikoinen tulossa marraskuussa.. Yllättävän hyvin on suhtauduttu.. Ensin pelkäsin että mitähän oma äiti sanoo, mut se vaan ihmetteli että ei ehtiny 40 täyttää ku mummoksi joutuu (on nyt 36). No se vaan meinas et pääsee ainaki vauvoja hoitamaan ku mun tätilläki on la marraskuussa.. Villen (mieheni) äiti taas sano että tätä on odottanutkin.
 
Mä olin varmaan niin ylpeä vauvastani etten huomannut, jos joku on kieroon katsonutkin. Varmasti on seläntakana kaikennäköistä puhuttu, mutta mitäs siitä. Ikää mulla oli silloin myös 20v ja lapsen isän kanssa meillä ei pitkää seurustelua ollut takana.
 
muumimamma81
Mä olin ekaa oottaessa 18vuotias...kaverit piti hulluna ja niin nähtävästi luontoäitikin koska raskaus päätty keskenmenoon.21vuotiaana tulin sitten äidiks ja kaverit katos...mutta ystävät isolla Y:llä säilyivät! :) :)
 
nainen -78
olin yksin ja 18 juuri täyttänyt, onnesta soikeana, alkaessani esikoista odottamaan. se kai katsottiin sormien läpi, kun en pahemmin kohdannut saarnoja tai sääliä. tapasin vuotta vanhemman miehen likan ollessa reilun vuoden. jonkin ajan kuluttua aloimme odottamaan kaksosia. ehkä pahin kritiikki tuli tuolloin.. emmehän itse voineet tilanteelle mitään. kolme lasta, vanhemmat 21 ja 22. aliarviointia, lässytystä ja sääliä. inhottavaa, esikoista ylipuettiin tarhassa talvella, sosiaalitäti soitteli kotiin viikoittain tyrkyttäen kodinhoitajaa ja arvosteli miehen jatko-opintoaikeet moraalisesti epäilyttäväksi jne.. onneksi en muista enää kaikkea, mutta paha maku jäi suuhun. 22 synnytin neljännen, ihmiset uskoivat jo että lapsia tulee omasta halusta, ja nyt 26v meidän uskotaan tuntevan jo ehkäisynkin, kun neljännen ja viidennen ikäeroksi tuli lähes neljä vuotta. arvostelu hiipunut, johtuuko iän karttumisesta? vaan huomaanpa esikoisen koulutovereiden vanhempien katsovan meitä 15 vuotta nuorempia epäillen: liekö meillä edes telkkaria. koska molemmat opiskelemme, ratsastamme toki veronmaksajien kustannuksella. onneksi itseluottamus on keksitty, eikä tarvitse välittää muiden mielipiteistä! lykkyä nuorille vanhemmille, kyllä tekin vielä vanhenette :)
 
Pampiino
Sain lapsen 22-vuotiaana eikä minua tietääkseni katsottu kieroon, no jotkut mummelit tietysti sitten kun vatsa alkoi näkymään, mutta kaverit oli tosi iloisia :heart:
 
Taivaansini
Olin 23 kun sain ekani. Nyt hän menee syksyllä kouluun - samaan aikaan ystäväni saavat esikoisiaan. Tunsin seitsemän vuotta sitten olevani kummajainen, nyt taas tuntuu ihan hassulta että ystävät saavat vasta nyt lapsia =)
 

Yhteistyössä