Ikäero 2v8kk, tarviiko tuplarattaita?

  • Viestiketjun aloittaja vieras 17
  • Ensimmäinen viesti
vieras 17
Meillä on kahdella isommalla ikäeroa 1v7kk, ja mietin nyt tuplarattaiden myymistä. MUtta pitäisikö ne silti säästää, kun kakkosen ja kolmosen ikäeroa tulee 2v8kk? Onko teillä ollut vvielä tommosella ikäerolla tuplat käytössä?
Nyt kyllä tuntuu että tuo pikkukakkonen (2v3kk) ei jaksa paljoa kävellä, ja tällä hetkellä tuntuu, että niille tuplille saattaisi ollakin käyttöä ensi talvena. Mutta mites muut?
 
Kyllä ne parivuotiaat jaksavat kävellä, mutta se on eri asia, mitä vauhtia ja mihin suuntaan ja haluavatko kävellä... kyllä mä pitäisin mieluummin tuplat varalla/käytössä vaikka lapsi ei niissä paljon istuisikaan kun kannan raivoavaa kolmevuotiasta kainalossa ja tuuppaan toisella kädellä rattaita joissa on seisomalauta jossa se lapsi ei suostu seisomaan :whistle:

Mutta mä olenkin laiska ja mukavuudenhaluinen :saint:
 
Verokarhu laiskana
Meillä oli vähän vajaa 3v ikäeroa ja pulkassa kulki talvella isompi, jos ei jaksanut kävellä. Joskus minulla oli kantoliina mukana pienempää varten niin isompi matkusti sitten rattaissa.
 
vieras 18
jeps, eipä niillä kiirettä kyllä ole, mutta ei ole kovin aktiivisesti käytetty kahden edellisenkään kanssa.
Mullahan on sitten 4v3kk pulkassa, jos päättää ettei jaksa kävellä..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hä? Et kai noin isoa rattaissa lykkää??
No kuinkas siellä käydään 3v kanssa lenkillä, ilmeisesti ei mitenkään? Meille tulee lähes sama ikäero ja on rattaat myös etsinnässä, mutta isäntä ihastui kantorikkaan mutta mua ei kyllä kliinnosta kantaa toista selässä kun ei kunto ole järin hyvä muutenkaan. No kaippa se sittä nousis.
 
mulla syntyy pikkukakkonen niin että tää ykkönen on n. 2v 6kk ja en tosiaan oo edes miettinyt tota asiaa. Nykyään jos mulla on rattaat missään mukana, niin tyttö joko haluaa kävellä koko sen ajan tai sit ite työntää niitä rattaita. kamala huuto ja tappelu tulee kärryihin menemisestä ja reippaasti kävelee pidempiäkin matkoja jo, nyt ikää 2v 1kk
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
mulla syntyy pikkukakkonen niin että tää ykkönen on n. 2v 6kk ja en tosiaan oo edes miettinyt tota asiaa. Nykyään jos mulla on rattaat missään mukana, niin tyttö joko haluaa kävellä koko sen ajan tai sit ite työntää niitä rattaita. kamala huuto ja tappelu tulee kärryihin menemisestä ja reippaasti kävelee pidempiäkin matkoja jo, nyt ikää 2v 1kk
Onnea odotukseen!!! terveisin eräs tuolta marraskuisista

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
mulla syntyy pikkukakkonen niin että tää ykkönen on n. 2v 6kk ja en tosiaan oo edes miettinyt tota asiaa. Nykyään jos mulla on rattaat missään mukana, niin tyttö joko haluaa kävellä koko sen ajan tai sit ite työntää niitä rattaita. kamala huuto ja tappelu tulee kärryihin menemisestä ja reippaasti kävelee pidempiäkin matkoja jo, nyt ikää 2v 1kk
Onnea odotukseen!!! terveisin eräs tuolta marraskuisista
Aijaa, kiitos! :flower: =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ikäeroa n 2 v 6 kk ja oli seisontalauta. Näppärä kun isompi kävelikin, kapusi siihen laudalle seisomaan sitten tarvittaessa.
ainoa miinuspuoli siinä on että, ei välttämättä talvella lumessa kulje, jos vauva syntyy talvella

meillä kyllä kulki riittävän hyvin (toki ei nyt ihan umpihangessa menty mutta tuskin rattaillakaan) ja vauva syntyi tammikuussa
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja PrincessOfAcco:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
ikäeroa n 2 v 6 kk ja oli seisontalauta. Näppärä kun isompi kävelikin, kapusi siihen laudalle seisomaan sitten tarvittaessa.
ainoa miinuspuoli siinä on että, ei välttämättä talvella lumessa kulje, jos vauva syntyy talvella

meillä kyllä kulki riittävän hyvin (toki ei nyt ihan umpihangessa menty mutta tuskin rattaillakaan) ja vauva syntyi tammikuussa
ai, eli voisin sittekin harkita sen hankkimista varmuudenvuoksi... Mulla LA tammikuun alussa ja mietin vaan et mahtaako kulkea.. vaikka toi neiti kävelee hyvin, mutta vois olla kätevä jos kuitenkin väsyy tai keksii että tulee kateelliseksi vauvalle :whistle:
 
Mulla pojilla on ikäeroa kaks vuotta ja muutama päivä päälle, ja aluksi tulia tuplia käytettyä usein mutta talvella se oli raskasta ja päätin oottaa tavalliset rattaat käyttöön ja esikko pulkkaan. Eli puolisen vuotta käytettiin tuplia ja sit niistä tuli tilaavievät kapistukset ja myytiin pois. Eli sen puolivuottakin olisin pärjännyt ilman ja ostoa pidin turhana sillä pari vuotias jaksaa hyvin kävellä jos äidillä ei ole kiire.
 
vieras
Vähän siinä ja siinä tilanne. Meillä ikäerot ovat olleet tuota luokkaa niin esikoisen ja kakkosen välillä kuin myös kakkosen ja kolmosen väli. Kakkosen synnyttyä en rattaita tarvinut sillä esikoinen käveli jo hyvin. Lisäksi meillä oli auto käytössä eli pidemmät ja hankalammat matkat päästiin niin. Kolmosen synnyttyä olivatkin rattaat tarpeen, sillä kakkonen oppi kävelemään varsin myöhään ja kävely heikkoa vielä tuolloin (pieni fyysinen vika jaloissa). Lisäksi auto oli miehen käytössä eli sain pärjätä päivät yksin lasten kanssa kävellen ja bussin avulla. Meillä oli tuolloin myös koira joka vaati pitkiä lenkkejä päivittäin. Rattaat olivat todella hyödylliset, onneksi saatiin ne kaverilta käytettyinä sillä uutena ostaminen tuolla ikäerolla olisi ollut melko juttu.

Sinuna pitäisin rattaat varastossa kun kerran oelmassa ovat. Katsoisin sitten tilanteenmyötä onko tarvetta ja voi sitten laittaa tarpeettomina myyntiin.
 
vierasvain
Meillä ikäeroa 2v2kk ja tuplat ovat olleet 8kk käytöttä. Nyt hankittiin rattaat joihin saa seisomalaudan, mutta aion pitää tuplat vielä ensi talven yli. Tässä syitä miksi me hankimme tuplat:
* käytettynä saa helposti ja edullisemmin kuin kaupassa
* esikoinen on kävellyt vasta vuoden eikä vielä jaksa pitkiä matkoja
* on tilanteita, jolloin on kiire ja tahdon molemmat rattaisiin ja matkaan
* seisomalauta ei toimi talvella
* pitkiä kävelylenkkejä en tykkäisi tehdä seisomalaudan kanssa.
* en jaksaisi vetää esikoista pulkassa tai työntää pyörällä
* rattaissa saa esikoinenkin tarvittaessa ottaa nokoset
 
ei ihan noinkaan
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Yksinkertaistettuna koko juttu, jos käyt lasten kanssa kävelylenkillä tarvitset rattaita mutta jos kuljet autolla et tarvitse!
Kyllä 2v8kk jo kävelee melkoisia lenkkejä jos vaan annetaan siihen mahdollisuus. Jos on kysymys terveestä lapsesta en näe yhtään syytä rattaiden hankkimiseen.
 

Yhteistyössä