ikänne ja lastenne iät?

juu 14(melkein15) olin kun raskaaksi tulin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.03.2005 klo 19:31 33v kirjoitti:
Olitko 14v kun tulit raskaaksi?\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2005 klo 18:05 tytön-äiti harmaana kirjoitti:
minä nyt 16v tyttö 1v3kk
neidin isä oli ihan haltioissaan ensimmäiset n2kk ja muuttikin mielensä ihan yht´äkkii, eli ei enää niinkään mielissään joten päätin ihan yksin mitä teen jne. ja neiti siis oli vahinko mutta rakastettu :heart:
 
Vanukas
Minä olen 18 vuotias 3kk pojan äiti. Lapsi ei ollut harkittu mutta tervetullut elämääni.
On ollut aivan mahtavaa lapseni kanssa ja iästä ei ole ollut haittaa sukukin tykkää pikkuisesta.
Yksin kyllä asun pojan kanssa koska mies ei ollut vielä valmis.
Kaikkea hyvää sinun raskaudellesi ja uudelle elämälle ;)
 
Migaro
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2005 klo 12:08 milla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.04.2005 klo 09:05 ihanko totta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2005 klo 22:03 ariadne kirjoitti:
juu minä nyt 15,5v vanha ja tyttöni 2,5v vanha.yritettiin mun miehen kanssa melkein vuosi tosi oli raskasta aikaa.mun mies on libanonista ja se tulee 42vuotta ens viikolla meil on isot juhlat mitähän tyttö pitää?onko teillä juhlia kesälä joisa lapsi mukana?

vai että 13 sait lapsen ja 12 v raskaaksi??! Oisit keksinyt parempaa. Ja libanonilainen,.... joo joo....
ei tätä usko

joo ei kyllä oikeen tiedä uskoakko vai eikö....Kun vielä vuoden yrititte, eli joskus 11 vuotiaana aloit yrittää lasta 38 vuotiaan miehen kanssa?? Voisi olla että isäsi oli saman ikäinen..
Etköhän tuohon aikaan vielä asunut vanhempiesi luona, ja olikohan edes kuukautiset alkaneet!!
Kyllähän tohon jo olis vanhempasi puuttuneet jos tosiaan olisit tullut raskaaksi 12 vuotiaana näin vanhalle miehelle... :headwall:

tiesittekö et jossain maissa tyttö naitetaan heti kun sukukypsäksi on tullut!!! minä tulin sukukypsäksi 10.v et hyvin paljon mahdollista... tässä pieni pätkä eräältä sivulta joka kertoo islamilaisesta kulttuurista jne... Miettikää ennen kuin kommentoitte! Nykyään on niin monenlaisia ihmisiä täällä...

Muhammedin sunna eli elämäntyyli on johtanut lailliseen lasten hyväksikäyttöön islamilaisessa maailmassa. Monet lapsista on pakotettu, joko isiensä, perheidensä tai perheidensä taloudellisen tilanteen vuoksi hyväksymään avioliitto miehen kanssa, joka on kyllin vanha olemaan heidän isoisänsä. Muut tytöt eivät luultavasti edes tiedä, mihin ryhtyvät, kun heille ehdotetaan avioliittoa.
 
SAMIRA81
migaro hyvä..kuule jospa viittisit ilmottaa et mistä oot mukamas lukenu semmosesta!!!sunna on islamin toinen suunta. asia mitä tarkoitit on hadith eli perimätieto jota voidaan rinnastaa koraanin jakeeseen. ja edistyksellisimmissä islamin uskoisissa maissa EI naiteta 11v ikäisiä tyttöjä. Ei iranissa, ei marokossa, ei libyassa tai libanonissa. sillä nämä maat ovat hyvin sivistyneitä. tapana on että yleensä vasta täysi ikäisenä. poikkeuksena voidaan pitää 16vuoden ikää. toki on olemana poikkeuksena nämä afganistanin pikkukylät tai vastaavat. joten ei pidä yleistää asiaa josta ei tiedä.
ai joo poika on 3v11k ite nyt 23v olin vähän vajaa 19 kun sain pojan muslimin kanssa.
 
SAMIRA81
migaro.. voivat olla voivat olla..mutta kovin moneen tommoseen ei kannata uskoa. sillä aika moni saattaa tommoset sivut olla provotarkoituksessa kirjoitettua. tästä antamastasi sivusta en tiiä.
tosin myönnettäköön että hypoteettisesti toi on totta toi juttu profeetta mohammedista(asas). tosin nyt eletään nyt.
Suurin osa artikkeleista on suomennoksia muualla julkaistuista artikkeleista.

eli ei hirveen luotettaa. www.islamopas.com on huomattavasti luotettavampi! sori jos kohahdin. vain kun on paljon p:tä saanut niskaan.niin ...
:ashamed: ymmärräthän.. kuitenkin, hyvin harvinaista lapsimorsian juttu..toisin kuin intiassa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
teinimammako
Itse olen vuosimallia 87,lapsen isä on vuosimallia 78 ja lapsi 9½kuukautta. Tytärtämme ei "suunniteltu",mutta puhuttuamme ja pohdiskeltuamme asiaa halusimme pitää lapsen emmekä ole sitä päätöstä katunut. Mieheni oli todella ihana rauskauden ajan :)
 
anteeksi minä en tietänny että jokin voi suuttua kun kirjotin.minä en ole naimisiin mennyt mutta minun mies halusi kovasti lapsi saada onneksi rakasti vaikka on tyttö pojan halusi sada.Minä olen kovin onellnen ja rakastaa tyttöö ja miestä mutta en enempiä tahtosi saada.minä olen koulua käymässä ja tytöni on tarhassa mies on busiaajamassa.ei meillä ole pula rahasta kaiki on ihan hyvin.itse ostame kaikki taravat mitä tarvitse.toivosin että kaikki sopusia olisi tääläkin.kaikki äitiä olemme. =)
 
Hei!

Marraskuussa täytän 20 ja ensimmäistä odottelen. tänään rv 35 tasan, joten ei enää pitkä aika h-hetkeen :) Mies kesällä 26 ja ihan innoissaan odottaa isiksi tuloa :) Lapsi oli meille "iloinen yllätys" Eli ei suunniteltu, mutta emme lasta yrittäneetkään.
 
MARI-85
Meillä on suloinen, kohta 9kk ikäinen kauan haluttu ja toivottu tyttö. Itse olen kohta 20v. ja mieheni on 25v. Odotusaikana vain pyynnöstä(tai käskystä)kokeili miten vauva liikkuu ja potkii..loppu raskausajasta kun mies oli päiviä poissa työn takia hän tiedusteli miten on menny ja käski olla rehkimättä. Toivon että mies osallistuisi enemmän tytön hoitamiseen ym. eikä pitäisi itsestäänselvyytenä, että esim. iltapesut,syötöt,leikkipuistossa käynti ei ole pelkästtän äidin vastuulla. Välillä on niin väsynyt olo että toisen apu on enemmän kuin tarpeen! Neiti on (onneksi!) aina ollut iloinen ja hyvätuulinen eikä ole tarvinnut öitä enempää valvoa kuin kerran yössä antaa maitoa.. Nyt kun hampaita tuli taas pari lisää niin koko viikon neiti oli kräntty ei syönyt eikä nukkunut kunnolla! Minun voimia se koetteli kun en ole hirveän vahva..noin henkisesti! sitten kun vielä saisi miehenkin sen ymmärtämään!! Noin muuten vauva-arki on sujunut hyvin ja miten ihanaa on seurata pientä(9975g) kun hän oppii joka päivä uusia juttuja! =)

 
Lapseton80
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.04.2005 klo 22:03 ariadne kirjoitti:
juu minä nyt 15,5v vanha ja tyttöni 2,5v vanha.yritettiin mun miehen kanssa melkein vuosi tosi oli raskasta aikaa.mun mies on libanonista ja se tulee 42vuotta ens viikolla meil on isot juhlat mitähän tyttö pitää?onko teillä juhlia kesälä joisa lapsi mukana?
ANTEEKSI, nyt mutta oletko ihan tosissasi?!
Sait siis lapsesi 13 vuotiaana ja lapsen isä oli 39v...?!
 

Yhteistyössä