Ikäviä kokemuksia opettajista?

Aina ei lapsi ole syyllinen huonoon koulu menestykseen..
Minulla on reilusti ikäviä kokemuksia opettajista, onko muilla?

tässä kaksi pahinta, nämä siis tapahtui ylä-asteella:

1. Unohdin ekan kerran kirjat kotiin (matematiikan kirjat) , no sanoin opettajalle että "anteeksi mutta minä olen unohtanut kirjani kotiin" .. Noo tähän opettaja sitten "Mikä HELVETTI siinä on että aina ne kirjat jää sinne kotiin, etkö voi illalla persettäsi sen verran nostaa että pakkaat koulurepun edellisenä iltana valmiiksi"

2. Oli terveystiedon tunti , puhuimme sukupuoli taudeista ja seksistä, juttelin luokkatoverin kanssa (joka oli poika) kunnes opettaja hiljensi luokan sanomalla minulle "sun on hyvä tietää nää asiat kun 16-vuotiaana makaat haarat levällään festarialueen puistossa jonkun kivan pojan seurassa" ... Minä ainakin loukkaannuin tästä suuresti koska tämä kommentti kohdistui juuri minuun.. Noo en enään jaksanut kuunnella opettajalta pitkään jatkunutta nälvimistä ja tokaisin opettajalle että "kaikenlaisia hulluja nykyään päästetään opettajaks, et säkään kovin täysillä käy" ! No opettaja siihen "Nyt sitten ulos luokasta eikä tarvitse tulla hetkeen mun tunneille"... Kului pari viikkoa enkä niiden viikkojen aikana mennyt kyseisen opettajan tunneille koska niin oli pyydetty.. Rehtori sitten soitti isälleni että terveystiedon opettaja ilmoitti että en ole ollut hänen tunneillaan pitkään aikaan ja että olin aiheettomasti haukkunut häntä ... Kerroin vanhemmilleni tapahtuneen mutta eihän minua uskottu koska olinhan teini-ikäinen ja hän oli kuitenkin opettaja, tästä sitten seurasi se että sain 2 tuntia jälki-istuntoa , jouduin pyytämään anteeksi opettajalta, jouduin korvaamaan kesällä kaikki terveystiedon tunnit joilla en ollut ja kaikenlisäksi sain todistukseeni aineesta viitosen vaikka kokeista sain kasia ja ysiä!!

3. Lähes aina luokanvalvojan tunneilla jouduin ulos luokasta siksi että vieressäni istunut erittäin puhelias tyttö aina häiritsi opiskeluani höpöttämällä jatkuvasti , tästä opettajani päätteli että minä olin aloittanut keskustelun ja olin jatkuvasti äänessä, vaikka en olisi mitään puhunutkaan... Näin jäin myös matikasta jälkeen reilusti .. Jouduin kokoajan käytävälle "koska puhuin liikaa" ja näin ollen sain myös tästä todistukseeni viitosen ja myös käyttäytymiseni oli kuusi
:mad:

näitä siis on todella paljon enemmän, eri opettajilta.. Jostain syystä nälviminen kohdistui aina minuun.. Miettikää ennen kuin syytätte lapsianne.. Pelottaa ajatella että lapseni joutuvat myöhemmin kouluun jossa opettajat on arvottu hullujenhuoneelta
 
..
Olin ymmärtänyt tehtävän eri tavalla kuin oli tarkoitettu ja sain sen vuoksi merkinnän tekemättömästä tehtävästä. Ei ollut tekemättä, vaan eri tavalla tehty. Vaikutti huolellisuusnumeroon.

Koulussa ei ollut pyörätelinettä. Olin jättänyt pyöräni pihan sivulle. Koululle tuli kuorma-auto, joka osui siihen ja pyörä meni mutkalle. Opettaja haukkui pyörän jättämisestä väärään paikkaan. (Muittenkin pyöriä oli samassa paikassa ja niihinkin osui.) Ei puhettakaan, että kuorma-autonkuljettaja olisi ollut sentinkään edestä korvausvelvollinen pyörien vahingoittamisesta.
 
"vieras"
Kyllä mun mielestä jotain on vialla oppilaassakin, jos eri opettajat ottavat hampaisiinsa "syyttä". Tuskin se mikään opejen salaliitto yhtä oppilasta vastaan on...
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";24062452]Kyllä mun mielestä jotain on vialla oppilaassakin, jos eri opettajat ottavat hampaisiinsa "syyttä". Tuskin se mikään opejen salaliitto yhtä oppilasta vastaan on...[/QUOTE]

Minulla olisi vaikka mitä esimerkkejä opettajista, jotka syyttävät oppilasta perusteetta, mutta en aio niitä tähän kirjoittaa, etten ole tunnistettavissa.
 
"jep jep"
Lapselle on selvästi koti paras paikka. Suomessa ei ole koulupakkoa, joten jokainen mamma voi ensin kasvatta itse kullannuppunsa, etteivät nämä traumatisoidu pph:lla tai päiväkodissa ja opettaa sitten ylioppilaaksi ymmärtävällä ja lapsen kasvua tukevalla tavalla.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24062452]Kyllä mun mielestä jotain on vialla oppilaassakin, jos eri opettajat ottavat hampaisiinsa "syyttä". Tuskin se mikään opejen salaliitto yhtä oppilasta vastaan on...[/QUOTE]

Ei ole aina opettajan vika vaan kyllä se pärstäkerroin vaikuttaa jopa amk:issa tai yliopistossa. Olin vuosia sitten korkea-asteella opettajana ja näin, miten ilkeästi opettajat saattoivat puhua opiskelijoista.
 
  • Tykkää
Reactions: susssu
"vieras"
[QUOTE="vieras";24062598]Ei ole aina opettajan vika vaan kyllä se pärstäkerroin vaikuttaa jopa amk:issa tai yliopistossa. Olin vuosia sitten korkea-asteella opettajana ja näin, miten ilkeästi opettajat saattoivat puhua opiskelijoista.[/QUOTE]

Ja piti siis kirjoittaa:
Ei ole aina oppilaan tai opiskelijan vika...
 
"vieras"
Suosittelen lukemaan kirjan
Broady, Donald: Piilo-opetussuunnitelma: Mihin koulussa opitaan.

Muistaakseni Broadyn kirjan keskeinen ajatus on, että koulun tarkoitus ei ole välttämättä opettaa vaan valikoida sopivalta tuntuvia oppilaita sopiviin paikkoihin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Piilo-opetussuunnitelma
Opetuskäytäntöjen ja menettelytapojen avulla oppilaille voidaan opettaa heidän paikkansa yhteiskunnan hierarkiassa.
 
"vesimeloni"
Kyllä mä ainakin uskon, että ap:n kertoman kaltaisia opettajia todellakin on olemassa! Kyllä näitä välillä kuulee. Ja joo, mä uskon, että teini-ikäinen saattaa joskus liioitella opettajan juttuja, mutta tuskin aikuinen ihminen enää keksii päästään tuollaisia juttuja opettajista.
Itselläni ei onneki tuollaisia kokemuksia ole, mutta meillä oli ala-asteella aivan kamala liikunnanopettaja, jolle oli ihan käsittämätöntä, että joku ei esim. haaraistunnassa istuessaan saanut otsaa lattiaan. Muistan, miten hän yhden tytön päätä väkisin painoi lattiaan ja huusi tälle tytölle, ettet sä voi olla noin hemmetin kankea. Yläasteellakin meillä oli kamala liikunnanopettaja, vanha nainen, joka rakasti yli kaiken pesäpalloa ja hiihtoa. Ja jokaisen olisi tarvinnut olla niissä huippu, muuten tuli kauheaa huutoa ja valitusta. Tästä syystä en tänä päivänä (35 vuotiaana) voi sietää pesistä, enkä hiihtoa. :(

Oma poikani menee nyt 8. luokalle ja hänellä on eräs opettaja, josta tein ihan virallisen valituksen rehtorille, joka meni eteenpäin myös koulutoimenjohtajalle asti. Kyseinen (mies)opettaja haukkuu lapsia pikkupaskiaisiksi ja laiskoiksi paskoiksi yms. Joo, tiedän (myös oman lapseni kohdalla), että tuollaiset murkkuikäiset todella saattaa olla velttoja ja ärsyttäviä, mutta jonkinlaista ammattimaisuutta toivoisin opettajaltakin. Kyseinen opettaja myös pisti lapseni ja hänen kaverinsa tekemään sellaisia juttuja, joita ei oppilaan tarvi/kuulu tehdä. Otin sitten yhteyttä rehtoriin ja asiat tosiaan käsiteltiin ihan virallisesti. Tämä kyseinen miesope on saanut LUKUISIA valituksia aiemminkin, en vaan käsitä miten/miksi hän saa aina vaan jatkaa työssään?
 
"joo"
[QUOTE="vesimeloni";24062699]

Oma poikani menee nyt 8. luokalle ja hänellä on eräs opettaja, josta tein ihan virallisen valituksen rehtorille, joka meni eteenpäin myös koulutoimenjohtajalle asti. Kyseinen (mies)opettaja haukkuu lapsia pikkupaskiaisiksi ja laiskoiksi paskoiksi yms. Joo, tiedän (myös oman lapseni kohdalla), että tuollaiset murkkuikäiset todella saattaa olla velttoja ja ärsyttäviä, mutta jonkinlaista ammattimaisuutta toivoisin opettajaltakin. Kyseinen opettaja myös pisti lapseni ja hänen kaverinsa tekemään sellaisia juttuja, joita ei oppilaan tarvi/kuulu tehdä. Otin sitten yhteyttä rehtoriin ja asiat tosiaan käsiteltiin ihan virallisesti. Tämä kyseinen miesope on saanut LUKUISIA valituksia aiemminkin, en vaan käsitä miten/miksi hän saa aina vaan jatkaa työssään?[/QUOTE]

Luultavasti tuo miesope on kuriauktoriteetti siellä koulussa, johon esim. nuoret naisopettajat voivat vedota rauhoittaessaan luokkaa ja jonka kanssa rehtori voi pelata hyvä poliisi-paha poliisi -peliä.
 
"totta"
[QUOTE="vieras";24062642]Suosittelen lukemaan kirjan
Broady, Donald: Piilo-opetussuunnitelma: Mihin koulussa opitaan.

Muistaakseni Broadyn kirjan keskeinen ajatus on, että koulun tarkoitus ei ole välttämättä opettaa vaan valikoida sopivalta tuntuvia oppilaita sopiviin paikkoihin.

Piilo-opetussuunnitelma – Wikipedia
Opetuskäytäntöjen ja menettelytapojen avulla oppilaille voidaan opettaa heidän paikkansa yhteiskunnan hierarkiassa.[/QUOTE]

Noinhan tuo menee viimeistään yläasteella. Opinto-ohjaaja ja opettajat antavat oppilaiden ymmärtää, millaisille aloille heidän rahkeensa riittävät.
 

Yhteistyössä