ikävintä/ilkeintä, mitä joku mies on sinulle sanonut?

  • Viestiketjun aloittaja meri
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kertokaa arvon naiset, jotka olette joutuneet miesten törkeyksien kohteeksi, mitä ikävää ja ilkeätä olette itse miehille sanoneet.
sepä se kun en ole voinnut sanoa mitään takaisin,,pahinta mitä itse olen sanonut miehelle on "suksi vittuun" "älä tule koskaan takaisin" yksin kertaisesti en ole voinnut sanoa mitään pahempaan kun minä rakastan sitä!!!mutta näyttää siltä että mies ei rakasta mua koska pystyy laukoo suustaan kaikkea pahaa.
Puhun yleisellä tasolla. Miten olet kenties loukannut sanallisesti miehiä? Tällä palstalla miehistä puhutaan usein erittäin loukkaavaan sävyyn.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jaska ole kiltti ja mene vaikka pois, jooko?
Sirkka ei halua nähdä kolikon toista puolta?
Ei vaan ottaa päähän, että toiset tulee kertomaan tosi kauheita ja vaikeita juttuja esimerkiksi elämästään niin että teidän on pakko tulla aukomaan päätä. tilannetaju ois hyvä.
Kuka täällä on aukonut päätä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Luulisin olevani, vaikea sitä on itsestään sanoa.
En muista sanoneeni "vitun huora" kommenttia koskaan, vaikka aihetta olisi saattanut ollakkin.
"vitun tyhmä lehmä" taitaa olla pahimpia mitä olen sanonut, noin pari kolme kertaa elämäni aikana (jos muistini palvelee minua oikein)
Minusta tuo on yhtä paha kuin vitun huora. Emme siis puhu samaa kieltä, koska sinusta tuo on ihan eri tasolla? Toisen ihmisen mollaaminen ja haukkuminen on aina typerää. En edelleenkään käsitä, miten kukaan voi puolisollee tuollaisia ladella. En vaan käsitä. Pahimmalle vihamiehelle ehkä... Joillekin se on sitten ex. Mutta siis jos jo suhteen aikana kuulee/sanoo tuollaisia, niin :eek: En vaan tajua.

Toiseen kommenttiisi vitun huora vs. vitun mulkku. Kyllä ovat vastaavia haukkumasanoja, enkä ikinä käyttäisi tuollaista liittyen omaan puolisooni/kumppaniini/läheiseeni. Tai never say never, mutten ole ainakaan koskaan käyttänyt. En ole ikinä haukkunut puolisoani.

Ja mun koko päivittelyt lähti siitä, miten jotkut saa puolisoiltaa tappouhkauksia/huoritteluja ym. Ihan kamalaa. Ja tosi surullista. Ja toki, sitähän elämä joskus on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
"Kyllä _kunnon_ mies tekisi asian näin ja näin" menee selvästi jo samalle tasolle. Tietenkään osa naisista, jotka tälläistä vittuilua ja loukkaamista harrastaa eivät halua myöntää että se olisi "yhtä paha", koska menettäisivät yhden eniten käyttämistään aseista.
Tästä vielä. Jos mies on paha (lyö, pettää jne) niin minusta on ihan oikeutettua sanoa, että kunnon mies ei löisi ja pettäisi. Tai jos mies joisi kaikki rahat, niin vaimo saisi sanoa, että kunnon mies kyllä toisi rahan kotiin. Sama: jos vaimo jakaa reikäänsä rahasta, niin miehellä on oikeus kutsua huoraksi. GET IT?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Luulisin olevani, vaikea sitä on itsestään sanoa.
En muista sanoneeni "vitun huora" kommenttia koskaan, vaikka aihetta olisi saattanut ollakkin.
"vitun tyhmä lehmä" taitaa olla pahimpia mitä olen sanonut, noin pari kolme kertaa elämäni aikana (jos muistini palvelee minua oikein)
Minusta tuo on yhtä paha kuin vitun huora. Emme siis puhu samaa kieltä, koska sinusta tuo on ihan eri tasolla? Toisen ihmisen mollaaminen ja haukkuminen on aina typerää. En edelleenkään käsitä, miten kukaan voi puolisollee tuollaisia ladella. En vaan käsitä. Pahimmalle vihamiehelle ehkä... Joillekin se on sitten ex. Mutta siis jos jo suhteen aikana kuulee/sanoo tuollaisia, niin :eek: En vaan tajua.

Toiseen kommenttiisi vitun huora vs, vitun mulkku. Kyllä ovat vastaavia haukkumasanoja, enkä ikinä käyttäisi tuollaista liittyen omaan puolisooni/kumppaniini/läheiseeni. Tai never say never, mutten ole ainakaan koskaan käyttänyt. En ole ikinä haukkunut puolisoani.

Ja mun koko päivittelyt lähti siitä, miten jotkut saa puolisoiltaa tappouhkauksia/huoritteluja ym. Ihan kamalaa. Ja tosi surullista. Ja toki, sitähän elämä joskus on.
Tuo ei ollut puolisolle, vaan asiana yleisti pahimpia mitä olen sanonut (näin siis muistini mukaan)

Olet siis samaa mieltä siitä että myös seuraavat haukkumiset ja henkinen väkivalta ovat yhtä pahoja.

"Kunnon mies tekisi näin ja näin...bal bla"
"Naapurin pekka se osaa edes tuon ja tuon tehdä"
"helvetti kun sinä et osaa edes tälläistä tehdä"

Siis tuon sanoja voi olla mies tai nainen, useimmiten nainen.
Minä haluan että tunnustamme henkisen väkivallan ja vittuiluin siellä missä me näemme sen, emmekä keksi vain "omia sääntöjä" jonka mukaan jokin asiaa lasketaan vittuiluksi ja jotain taas ei

 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
...

Tietysti se on syvältä, etenkin naisen näkökulmasta.

Tämä esimerikki tuo esille sen että teille se henkinen väkivalta on ollut sallittua kokoajan ja edelleen. Kunhan sitä verhotaan hiukan.

"vitun huora " oli esimerkki , ehkäpä huono sellainen, mutta yleisesti ottaen ihmiset minun kokemukseni mukaan tarkoittaavat sillä samaa kuin "vitun mulkku".

"tuo naapurin pekka se osaa hoitaa nuo asiansa hyvin ja vaimoakin muistaa aina" menee ihan samalle tasolle minun mielestäni.

"Kyllä _kunnon_ mies tekisi asian näin ja näin" menee selvästi jo samalle tasolle. Tietenkään osa naisista, jotka tälläistä vittuilua ja loukkaamista harrastaa eivät halua myöntää että se olisi "yhtä paha", koska menettäisivät yhden eniten käyttämistään aseista.

Kukaan ei tietysti toivo että tämmöistä käytöstä kukaan harrastaisi mutta aika siniset silmät saa olla jos kuvittelee että "ihan ok" tyypeiltäkin palaa hermot ja se että "it takes two to tango".

Kyllä sitä ärsytetääkin, harvemmin ihmiset polttaa totaalisesti päreitä ilman syytä.
Vaikka moni tälläisen kohtelun "uhri" jälkikäteen näyttää viattomalta kuin enkeli, ei se tarkoita etteivätkö he olleet osalliena tapahtumaan.
Ai se on hirveä loukkaus miehelle,jos nainen toteaa esim. että kyllä tuo naapurin mies osaakin kivasti yllättää vaimonsa tuomalla kukkia??
Vai käsitinkö ihan väärin?
 
Eräs entinen työkaverimies listasi kauan sitten suu vaahdossa (kun oli kahvipöytäkeskustelua parisuhdeasioista), että valehtelen itselleni ja muille, ainoa hyvä puoleni on kahvinkeittotaitoni ja muutoin olen täysi p*rkele ja epärealistisia kuvitelmia viljelevä prinsessa, joka etsii unelmiensa prinssiä eikä osaa katsoa itseään peilistä. Saattoi siitä suusta tulla muutakin, mutta en tähän hätään pysty muistamaan enempää. Olin listauskohtauksen hetkellä sinkku ja ilmeisesti olin kyseisen miehen mielestä ollut sinkkuna jo niin pitkään, että minussa oli varmasti Erittäin Suurta Vikaa, koska olin aina vaan sinkku... Jouduin myös pieneen liikenneonnettomuuteen ja siinä yhteydessä naamani meni vähäksi aikaa varsin pahan näköiseksi (mutta tuli myöhemmin kuitenkin täysin entiselleen). Mainitsemani mies iloitsi naamani 'pilallemenosta' erittäin avoimesti ja sanoi suoraan minulle kuinka pitää näkemästään!

Merkillepantavaa on se, ettei kumpikaan pitkäaikaisista miehistäni (entinen tai nykyinen) ole kertaakaan ottanut esille niitä seikkoja, joita kyseinen työkaveri minussa näki. Muita vikoja minussa toki on, mutta sellaisia vikoja, jotka itsekin olisin tunnistanut (ns. "osui ja upposi" -tilanne) ei kyseinen mies koskaan onnistunut nimeämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
"Kunnon mies tekisi näin ja näin...bal bla"
"Naapurin pekka se osaa edes tuon ja tuon tehdä"
"helvetti kun sinä et osaa edes tälläistä tehdä"

Siis tuon sanoja voi olla mies tai nainen, useimmiten nainen.
Minä haluan että tunnustamme henkisen väkivallan ja vittuiluin siellä missä me näemme sen, emmekä keksi vain "omia sääntöjä" jonka mukaan jokin asiaa lasketaan vittuiluksi ja jotain taas ei
Ensinnäkään, en tiedä tiesitkö, mutta kaikki naiset ei kommentoi noin.

Toisekseen, mikä sen naisen kommentin "kunnon mies tekisi toisin" aiheuttaa? Ja miksi siitä
pitää raivostua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
...

Tietysti se on syvältä, etenkin naisen näkökulmasta.

Tämä esimerikki tuo esille sen että teille se henkinen väkivalta on ollut sallittua kokoajan ja edelleen. Kunhan sitä verhotaan hiukan.

"vitun huora " oli esimerkki , ehkäpä huono sellainen, mutta yleisesti ottaen ihmiset minun kokemukseni mukaan tarkoittaavat sillä samaa kuin "vitun mulkku".

"tuo naapurin pekka se osaa hoitaa nuo asiansa hyvin ja vaimoakin muistaa aina" menee ihan samalle tasolle minun mielestäni.

"Kyllä _kunnon_ mies tekisi asian näin ja näin" menee selvästi jo samalle tasolle. Tietenkään osa naisista, jotka tälläistä vittuilua ja loukkaamista harrastaa eivät halua myöntää että se olisi "yhtä paha", koska menettäisivät yhden eniten käyttämistään aseista.

Kukaan ei tietysti toivo että tämmöistä käytöstä kukaan harrastaisi mutta aika siniset silmät saa olla jos kuvittelee että "ihan ok" tyypeiltäkin palaa hermot ja se että "it takes two to tango".

Kyllä sitä ärsytetääkin, harvemmin ihmiset polttaa totaalisesti päreitä ilman syytä.
Vaikka moni tälläisen kohtelun "uhri" jälkikäteen näyttää viattomalta kuin enkeli, ei se tarkoita etteivätkö he olleet osalliena tapahtumaan.
Ai se on hirveä loukkaus miehelle,jos nainen toteaa esim. että kyllä tuo naapurin mies osaakin kivasti yllättää vaimonsa tuomalla kukkia??
Vai käsitinkö ihan väärin?

Ehkä käsitit väärin.

Jos nyt sanoisin tai sanoisimme että "ei tuo on ihan ok, tietysti" niin sen voisi tulkita miten päin tahansa.

Sen saman tulkinnan perusteella voisi sanoa vaikkapa '" tuo naapurin pekka se osaa pitää perheestä niin hyvää huolta"

Näitä kahta esimerkkiä, minun ja sinun, on vaikea erottaa toisistaan noin käytännön tasolla monta kertaa.

Siinä missä mies sanoo vaikkapa "vitun huora" voi tarkoittaa miehelle (kuten sanoin) samaa kuin "vitun mulkku"
Mutta naiselle se voi tarkoittaa jotain muuta.

Se voi loukata mitä syvimmällä tavalla naista, siinä kyysenalaistetaan hänen rehellisyys, hänen kykynsä sitoutua suhteeseen, hänen moraaliset arvot.
Siis näin äkkiseltään ajateltuna, heitin nuo. En ole nainen joten en voi sitä tietysti tietää. Korjatkaa toki jos olen hakoteillä tai väärässä muuten vaan.

Mitä se "kylläpäs naapurin pekka ainakin osaa huolehtia vaimostaan /perheestään/tai jotain " kommenttina tekee on samankaltainen kuin tuo "vitun huora"

Siinä kyseenalaistetaan miehen kyky huolehtia perheestään, hänen kyky kantaa vastuuta.
Ja tämä ei ole mikään pieni asia miehelle, koska miehet näkevät itsensä tämänkaltaisten asioiden läpi ja punnitseevat itseään näiden asioiden kautta.

Siinä periaatteessa ainakin kyseenalaistaan koko ihminen.


Tästä minun mielestä pitäisi voida keskustella ja tuoda erinäkökantoja asiana.

Sitä vaan kuulee niin usein naistenkin sanovan tuon kaltaisia kommentteja, ihan ohimennen vain..ilman että silmä räpsähtää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
"Kunnon mies tekisi näin ja näin...bal bla"
"Naapurin pekka se osaa edes tuon ja tuon tehdä"
"helvetti kun sinä et osaa edes tälläistä tehdä"

Siis tuon sanoja voi olla mies tai nainen, useimmiten nainen.
Minä haluan että tunnustamme henkisen väkivallan ja vittuiluin siellä missä me näemme sen, emmekä keksi vain "omia sääntöjä" jonka mukaan jokin asiaa lasketaan vittuiluksi ja jotain taas ei
Ensinnäkään, en tiedä tiesitkö, mutta kaikki naiset ei kommentoi noin.

Toisekseen, mikä sen naisen kommentin "kunnon mies tekisi toisin" aiheuttaa? Ja miksi siitä
pitää raivostua?
Tiesin ja sanoinkin sen...tietenkin keskustelussa yleistetään mutta ei se koskaan tarkoita että _kaikki_ naiset tekevät niin, ehkä se pitäis erikseen joka keskustelussa mainita mutta itse en tule tod näk koskaan tekemään niin.

en siis tule laittamaan disclaimeria jossa sanotaan "huom: tämä ei välttämättä koske jokaista ihmistä maapallolla" se on itsestään selvyys.

Mikä sen kommentin aiheuttaa?
Mikä sen "vitun huora" kommentin aiheuttaa?

Näistä on hyvä keskustella.

Ja siihen mikä siinä ärsyttää ja loukkaa , vastasin siihen tätä edeltävässä viestissäni, tai ainakin yritin vastata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
"Kyllä _kunnon_ mies tekisi asian näin ja näin" menee selvästi jo samalle tasolle. Tietenkään osa naisista, jotka tälläistä vittuilua ja loukkaamista harrastaa eivät halua myöntää että se olisi "yhtä paha", koska menettäisivät yhden eniten käyttämistään aseista.
Tästä vielä. Jos mies on paha (lyö, pettää jne) niin minusta on ihan oikeutettua sanoa, että kunnon mies ei löisi ja pettäisi. Tai jos mies joisi kaikki rahat, niin vaimo saisi sanoa, että kunnon mies kyllä toisi rahan kotiin. Sama: jos vaimo jakaa reikäänsä rahasta, niin miehellä on oikeus kutsua huoraksi. GET IT?
Jaska. Huomasitko tämän? Huomaatko mun ponttini?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Alkuperäinen kirjoittaja Ainomieli:
Ensinnäkään, en tiedä tiesitkö, mutta kaikki naiset ei kommentoi noin.

Toisekseen, mikä sen naisen kommentin "kunnon mies tekisi toisin" aiheuttaa? Ja miksi siitä
pitää raivostua?
Tiesin ja sanoinkin sen...tietenkin keskustelussa yleistetään mutta ei se koskaan tarkoita että _kaikki_ naiset tekevät niin, ehkä se pitäis erikseen joka keskustelussa mainita mutta itse en tule tod näk koskaan tekemään niin.

en siis tule laittamaan disclaimeria jossa sanotaan "huom: tämä ei välttämättä koske jokaista ihmistä maapallolla" se on itsestään selvyys.

Mikä sen kommentin aiheuttaa?
Mikä sen "vitun huora" kommentin aiheuttaa?

Näistä on hyvä keskustella.

Ja siihen mikä siinä ärsyttää ja loukkaa , vastasin siihen tätä edeltävässä viestissäni, tai ainakin yritin vastata.
Jaa, no mä käsitin että oot tässä luonut kuvaa että se "vitun huora" on miehen pinnan katkeaminen naisen "kunnon mies on erilainen" -kommentteihin.

On noissa eroa, toinen on vihjaus, mutta liittyy asiaan. Huorittelu, tappouhkaukset ym. on todella asiattomia. Jos ei miellytä eikä asiat puhumalla ratkea, ainahan voi lähteä.

 
IhanaValo
No enpä ole ajatellutkaan että esim. tuo naapurikommentti vois olla noin vakava paikka miehelle. Että se vois loukata, kun ite ajattelisin että jos "naapurin Pekkakin ilahduttaa vaimoaan kukilla/pitää huolta perheestään" niin mies vois pitää sitä vihjeenä, että se omakin vaimo voisi jotain piristystä kaivata/mitä voisi itse tehdä/huomioida,että vaimolla olis kehumista naapurin Maijalle jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
No enpä ole ajatellutkaan että esim. tuo naapurikommentti vois olla noin vakava paikka miehelle. Että se vois loukata, kun ite ajattelisin että jos "naapurin Pekkakin ilahduttaa vaimoaan kukilla/pitää huolta perheestään" niin mies vois pitää sitä vihjeenä, että se omakin vaimo voisi jotain piristystä kaivata/mitä voisi itse tehdä/huomioida,että vaimolla olis kehumista naapurin Maijalle jne..
Näin juuri minäkin ajattelin. Mutta että jos sen jaskalle sanoo, niin on sama kuin sanoisi että olet vitun mulkku!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
"Kyllä _kunnon_ mies tekisi asian näin ja näin" menee selvästi jo samalle tasolle. Tietenkään osa naisista, jotka tälläistä vittuilua ja loukkaamista harrastaa eivät halua myöntää että se olisi "yhtä paha", koska menettäisivät yhden eniten käyttämistään aseista.
Tästä vielä. Jos mies on paha (lyö, pettää jne) niin minusta on ihan oikeutettua sanoa, että kunnon mies ei löisi ja pettäisi. Tai jos mies joisi kaikki rahat, niin vaimo saisi sanoa, että kunnon mies kyllä toisi rahan kotiin. Sama: jos vaimo jakaa reikäänsä rahasta, niin miehellä on oikeus kutsua huoraksi. GET IT?
:attn: Haluan että kommentoit.
 
Minulle sanotut....
"olet alkoholisti"
"huono äiti"

Raskaana ollessani
"mitä vitun väliä sillä on ootko raskaana, saatanan huora"
Ja potkimista ja lyömistä.
Kesken meni kaksi raskautta tuohon.

 
IhanaValo
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
No enpä ole ajatellutkaan että esim. tuo naapurikommentti vois olla noin vakava paikka miehelle. Että se vois loukata, kun ite ajattelisin että jos "naapurin Pekkakin ilahduttaa vaimoaan kukilla/pitää huolta perheestään" niin mies vois pitää sitä vihjeenä, että se omakin vaimo voisi jotain piristystä kaivata/mitä voisi itse tehdä/huomioida,että vaimolla olis kehumista naapurin Maijalle jne..
Näin juuri minäkin ajattelin. Mutta että jos sen jaskalle sanoo, niin on sama kuin sanoisi että olet vitun mulkku!
Kiitos,en olekaan sit ainut omituinen.. :D
 

Yhteistyössä