Ikävöikö kukaan muu joulua...? (Lue teksti, ehkä viimeistään sitten) ;)

  • Viestiketjun aloittaja Magical Christmas
  • Ensimmäinen viesti
Magical Christmas
Kuusen tuoksua.. lämpöisiä valoja.. koristeiden hiljaista kimmellystä.. Appelsiinin ja neilikan tuoksua.. lämmintä mausteista glögiä.. Jännittävää odotusta.. puhtaan joulusaunan harrasta tunnelmaa.. lahjakääreiden rapinaa... Herkkien tiukujen helinää.. kauneimpia lapsuuden joululauluja.. yön yli paistuvaa mehevää kinkkua.. suklaakonvehteja kristallimaljassa.. Tallilyhtyä pakkasyössä.. sinistä hetkeä.. jouluyön taikaa.. tähtikirkasta talviyötä..
 
"Leena"
Kyllä todellakin! Kaipaan aina joulua ja sitä kaikkea ihanaa mitä siihen liittyy. Ja joka vuosi näihin aikoihin tulen aina hyvälle tuulelle, kun voin ajatella että kohta kesä on jo ohi ja jo syksyllä meillä alkaa aina jouluaskareet hiljalleen...ihanaa :)
 
"jojo"
En. Jouluja on muutenkin kolme kertaa vuodessa, tai siltä ainakin tuntuu. Eikä ihaniin lapsuuden jouluihin ole enää paluuta, joulu pitää tehdä itse. Työleiri se on ennemmin kuin varsinainen ihanuus. Iloa saa toki siitä, että nyt on mun vuoroni tehdä lapsilleni taianomaiset joulut, toivottavasti onnistun.
 
kkoi
Aina on niin haikea olo, kun joulu on ohi, mutta kun kevät alkaa kuikoistaa, niin sitten on taas siitä niin innoissaan. Varsinkin kun me ostettiin talvella omakotitalo, jossa on ihana pihasauna, niin nyt odotan innolla kesää! Mutta alkusyksyllä kun illat alkavat taas pimentymään, niin alan odottamaan jo joulukuvastoja ja etsimään sitä joulufiilistä :) Joulu on ihanaa aikaa, mutta on se kesäkin.
 
"Kenguru"
Ja vielä sellainen kommentti, että olen opetellut elämään hetkessä, eli mielestäin on tämän hetken tuhlausta haaveilla jostain muusta kuin siitä mitä on.

Vähän sama kun söisi ravintolassa todella hyvää pihviä, ja haaveilisi samalla shusista:D
 
Mep
En tykkää joulusta, lakkasin tykkäämästä kun isäni nukkui edellisenä kesänä pois. Asiaa ei ole auttanut oman lapsen jouluinnostuskaan.

Kesää rakastan kaikesta huolimatta. Kehoni tankkaa virtaa lämmöstä ja mökkielämästä, saunasta, grillauksesta jne jne. Vihaan talvea muutenkin.
 
Vielä sen verran, että pidän kyllä joulusta, mutta en jaksa joulua laittaa vain itseäni varten, jotain tule kuitenkin joulun eteen tehtyä, syötyä edes suklaata ja muuta vastaavaa. Joulutunnelma on kyllä kiva ja se, että joulusta tulee valoa pimeyden keskelle. Mutta näin kesän alussa en osaa kaivata joulua tai edes sen tunnelmaa. Lokakuun lopussa alkaa taas varmaan kuitenkin joulu tulla jo mieleen.
 
------------------
[QUOTE="juu";23777038]ei nyt joulua,mut syksyn väriloistoa,sitä,kun juuri satanut ja sit aurinko rupee paistaa.Ilma on raikas[/QUOTE]

Ja sit tulee pimeä ja synkkä ajanjakso, joka kestää monta kuukautta ja ihmiset masentuu ja tappaa itsensä. Tuo syksyn kiva aika on niin lyhyt, että ei siitä ole mitään iloa. Nyt tulee kesä. <3
 
en juurikaan (realisti)
Kuusen tuoksua.. - miljoona kärpästä/öttiäistä/hämähäkkiä sisällä kun ne herää talven jäljiltä rungosta

koristeiden hiljaista kimmellystä.. - ja nuokin on siivottava joulun jälkeen, kimalletta rapisseena niin että löytyy pääsiäisenäkin

Appelsiinin ja neilikan tuoksua.. - pikkukärpäset aplareissa ja allergia

lämmintä mausteista glögiä.. - liian kuumaa/kylmää/terästettyä/väärää makua

Jännittävää odotusta.. - äitimitämänytteen, joko-on-joulu

puhtaan joulusaunan harrasta tunnelmaa.. - kukahan sen joulusaunan pesee ja tunnelman virittää siivotakseen sen pois viikon päästä

lahjakääreiden rapinaa... - kukahan ne paketoi salaa illalla myöhään

Herkkien tiukujen helinää.. - muutenkin korkeita ääniä talo pullollaan

yön yli paistuvaa mehevää kinkkua.. - joku heräilee välillä lappamassa nesteet pois ettei valu uuniin

suklaakonvehteja kristallimaljassa.. +3kg kahdessa viikossa tai sitä halpissuklaata jota ei viitsi syödä

Tallilyhtyä pakkasyössä.. - kynttilät vahtimatta, tulipalovaara...
 
Magical Christmas
Kuusen tuoksua.. - miljoona kärpästä/öttiäistä/hämähäkkiä sisällä kun ne herää talven jäljiltä rungosta

/ Ikinä en ole ainuttakaan nähnyt sisällä!

koristeiden hiljaista kimmellystä.. - ja nuokin on siivottava joulun jälkeen, kimalletta rapisseena niin että löytyy pääsiäisenäkin

/ Kimalletta nenän päässä, kyllä imuri hoitaa tehtävänsä :)

Appelsiinin ja neilikan tuoksua.. - pikkukärpäset aplareissa ja allergia

/ Entä piparkakkujen tuoksu...?

lämmintä mausteista glögiä.. - liian kuumaa/kylmää/terästettyä/väärää makua

/ Kirjoita ylös suosikkimakusi ja osta aina vain sitä - tai vielä parempaa: tee itse!

Jännittävää odotusta.. - äitimitämänytteen, joko-on-joulu

/ Kutkuttavaa ja ihanaa.. käypä katsomassa ikkunan taakse... kurkistiko sieltä tonttu... :)

puhtaan joulusaunan harrasta tunnelmaa.. - kukahan sen joulusaunan pesee ja tunnelman virittää siivotakseen sen pois viikon päästä

/ Koko perheen voimin kuurataan koti raikkaaksi. (Meillä mies yleensä pesee saunan.)

lahjakääreiden rapinaa... - kukahan ne paketoi salaa illalla myöhään

/ Onko ihanampaa tunnelmaa kuin talon hiljentyessa lämmittää itselleen lasillinen glögiä ja hiljalleen nautiskella hämärästä illasta, kynttilän valosta ja loihtia kauniita paketteja...

Herkkien tiukujen helinää.. - muutenkin korkeita ääniä talo pullollaan

/ Tiukujen ääni ei ole korkea, se on heleä ja vaimea..

yön yli paistuvaa mehevää kinkkua.. - joku heräilee välillä lappamassa nesteet pois ettei valu uuniin

/ ja ottaa samalla maistiaiset... :)

suklaakonvehteja kristallimaljassa.. +3kg kahdessa viikossa tai sitä halpissuklaata jota ei viitsi syödä

/ Kohtuus kaikessa ;) Ja ehtiihän sitä taas laihdutella pitkin talvea kevättä kohti.

Tallilyhtyä pakkasyössä.. - kynttilät vahtimatta, tulipalovaara...
/ Lumihangessa tulipalovaara? Nyt äkkiä lääkitys päälle, suosittelen jotain vahvaa pakkoneuroosiin ;)
 
raksamiehen muija
RM kyllä odottaa jo joulua :) Lahjat ja ruuat on jo suunnittelun alla :D
Syyskuun puolella alan sit jo fiilistellä tosissaan. Mulle joulu ei ole materialistinen juhla vaan ihanaa rauhoittumisen aikaa perheen ja isovanhempien kesken.
Ja ens jouluna me vietetään sitä porukalla meidän omassa pirtissä ja minä saan olla kerrankin emäntänä.
Voe jotta minä niin outan!!
 
"vieras"
Ehkä ikävöisin, jos mulla joskus olisi ollut tuollainen joulu (ilman että itse täytyisi käyttää yöt sen järjestämiseen kun päivät menee vuoden kiireisimpään aikaan töissä).

Lapsena joulut oli pelkoa, väsyneen äidin huutoa, vanhempien riitoja, sukulaisille kyräilyä ja pahaa mieltä.

Nyt joulu on kiirettä, stressiä ja itse aattokin enimmäkseen autossa istumista sukulaiselta toiselle, pakastelaukussa kuljetettuja ruokia mikrossa lämmitettynä (mulla tiukka erityisruokavalio, joten omat eväät joka paikkaan mukaan kun sukulaiset tekevät kaiken "tavallisena"), väkinäistä kahvittelua ja sentyylisiä lahjoja, joita en olisi kaivannut ja jotka jäävät vaan turhaksi kaapintäytteeksi.
 
En todellakaan. Ennen joulua stressi siitä missä ollaan, kuka tuo ja mitäkin, joudutaanko taas juokseen sukulaiselta toiselle. Ensi jouluna ole vielä töissä joten kaikki pitää tehdä kiireellä. Huono omatunto kun ei jaksa eikä nappaa koristella koko kämppää vaikka lapset varmaan tykkäisi. Jaa niin, ja sitten ne kortitkin piti lähettää, vieläkö ehtii, kenelle laittaa, valokuvakortit olisi pitänyt tilata jo elokuussa...

Krääh, en todellakaan kaipaa. Ainoa mistä joulussa ihan tosissaan pidän on lahjojen paketointi :D
 
Magical Christmas
[QUOTE="vieras";23778505]Ehkä ikävöisin, jos mulla joskus olisi ollut tuollainen joulu (ilman että itse täytyisi käyttää yöt sen järjestämiseen kun päivät menee vuoden kiireisimpään aikaan töissä).

Lapsena joulut oli pelkoa, väsyneen äidin huutoa, vanhempien riitoja, sukulaisille kyräilyä ja pahaa mieltä.

Nyt joulu on kiirettä, stressiä ja itse aattokin enimmäkseen autossa istumista sukulaiselta toiselle, pakastelaukussa kuljetettuja ruokia mikrossa lämmitettynä (mulla tiukka erityisruokavalio, joten omat eväät joka paikkaan mukaan kun sukulaiset tekevät kaiken "tavallisena"), väkinäistä kahvittelua ja sentyylisiä lahjoja, joita en olisi kaivannut ja jotka jäävät vaan turhaksi kaapintäytteeksi.[/QUOTE]

Voi sinua <3

Mutta tiedätkö mitä! Sinä voit luoda itsellesi ja perheellesi sen lapsuuden joulun josta et koskaan päässyt osalliseksi. Saat kieltäytyä vierailusta ja autossa istumisesta, sanot että tänä jouluna me vietämme pyhät perheen kesken, Kotona <3

Suo itsellesi se, ettet ehdi kaikkea. Tee vain tärkein, valjasta rakkaidesi voimat ja tehkää yhdessä Joulu. Nautittehan myös yhdessä :) Sitä paitsi Joulun tunnelma tulee yhdessä tekemällä.

Olen tosi pahoillani, ettet ole lapsuudessa saanut kokea taianomaisia jouluja, mutta se on vieläkin mahdollista. Aloita ajoissa, siivoa ennen kiireisimpää aikaa, hanki lahjoja pitkin vuotta, jääkään kotiin viettämään joulua ja tee ruuat omaan ruokavalioosi sopivaksi. Ihanaa joulunodotusta ja Joulua, sitten kun se taas on täällä <3 Tiukujen herkkää helinää Sinulle.
 

Yhteistyössä