Ilmaisesta päivähoidosta

  • Viestiketjun aloittaja Naukuja
  • Ensimmäinen viesti
Pitäisikö hoitajien hoitaa ilmaiseksi?
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
kerropa ap lyhyesti mitä tuo juttu pitää sisällään ja mitä mieltä itse olet asiasta. Niin se keskustelu aukeaa paremmin kuin pelkällä linkillä jonka moni jo lukenut ihan paperilehdestäkin.
Jokainen saa käydä lukemassa sen jutun ja muodostaa oman mielipiteensä ihan vapaasti!

Mutta ilmaisesta päivähoidosta: mielestäni ilmainen päivähoito pitäisi kuulua vain niille, joilla ei ole kertakaikkiaan millä maksaa. On paljon perheitä, jotka työssä olostaan huolimatta elävät minimitoimeentulon rajoilla.

Yksi mielenkiintoinen seikka: millä hoitajien palkat maksetaan, jos lapset ovat ilmaisessa päivähoidossa? Pitäsikö hoitajien ilmaiseksi hoitaa lapset.



 
Kyllä valtio on laittanut rahojaan paljon pahempiin rahareikiin kuin lastenhoito, miksi siitä pitäisi olla ensimmäisenä säästämässä?

Lisäys: Parantamisen varaa kyllä tuossa maksujen määräytymisen suhteen on paljon. Osalla maksut vievät kohtuuttoman suuren osan tuloista ja myös nämä pitäisi ottaa huomioon.
 
joopajoo
mun mielestä kaikkien täytyisi maksaa hoidosta jotakin, näin saataisiin ehkä sitä korkeimman maksuluokan summaa alaspäin, jokainen joka tekee töitä kokopäiväisesti saa varmasti ihan hyvän tilin, ja vaikka olisi velkoja ja vuokria niin aina sitä jää käteen jonkun verran kuitenkin, pitää vain suhteuttaa menonsa tuloihin. ja mielestäni varsinkaan niiden ihmisten ei kuulu saada päivähoitomaksuja ilmaiseksi, jotka ovatitse kotona esimerkiksi pienen vauvan kanssa ja isommat lapset tuodaan hoitoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
mun mielestä kaikkien täytyisi maksaa hoidosta jotakin, näin saataisiin ehkä sitä korkeimman maksuluokan summaa alaspäin, jokainen joka tekee töitä kokopäiväisesti saa varmasti ihan hyvän tilin, ja vaikka olisi velkoja ja vuokria niin aina sitä jää käteen jonkun verran kuitenkin, pitää vain suhteuttaa menonsa tuloihin. ja mielestäni varsinkaan niiden ihmisten ei kuulu saada päivähoitomaksuja ilmaiseksi, jotka ovatitse kotona esimerkiksi pienen vauvan kanssa ja isommat lapset tuodaan hoitoon.
Peesi...
Ja kotihoidon tukea ei pitäisi nostaa, sillä jos ei ole vara hoitaa lapsia ei niitä pitäisi kai tehdäkkään :ashamed: .
 
Naukuja
Alkuperäinen kirjoittaja maria78:
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
mun mielestä kaikkien täytyisi maksaa hoidosta jotakin, näin saataisiin ehkä sitä korkeimman maksuluokan summaa alaspäin, jokainen joka tekee töitä kokopäiväisesti saa varmasti ihan hyvän tilin, ja vaikka olisi velkoja ja vuokria niin aina sitä jää käteen jonkun verran kuitenkin, pitää vain suhteuttaa menonsa tuloihin. ja mielestäni varsinkaan niiden ihmisten ei kuulu saada päivähoitomaksuja ilmaiseksi, jotka ovatitse kotona esimerkiksi pienen vauvan kanssa ja isommat lapset tuodaan hoitoon.
Peesi...
Ja kotihoidon tukea ei pitäisi nostaa, sillä jos ei ole vara hoitaa lapsia ei niitä pitäisi kai tehdäkkään :ashamed: .
Tiedätkö sinä etukäteen, onko sinulla varaa hoitaa lapsia?

 
sockervadd
Alkuperäinen kirjoittaja Naukuja:
Alkuperäinen kirjoittaja maria78:
Alkuperäinen kirjoittaja joopajoo:
mun mielestä kaikkien täytyisi maksaa hoidosta jotakin, näin saataisiin ehkä sitä korkeimman maksuluokan summaa alaspäin, jokainen joka tekee töitä kokopäiväisesti saa varmasti ihan hyvän tilin, ja vaikka olisi velkoja ja vuokria niin aina sitä jää käteen jonkun verran kuitenkin, pitää vain suhteuttaa menonsa tuloihin. ja mielestäni varsinkaan niiden ihmisten ei kuulu saada päivähoitomaksuja ilmaiseksi, jotka ovatitse kotona esimerkiksi pienen vauvan kanssa ja isommat lapset tuodaan hoitoon.
Peesi...
Ja kotihoidon tukea ei pitäisi nostaa, sillä jos ei ole vara hoitaa lapsia ei niitä pitäisi kai tehdäkkään :ashamed: .
Tiedätkö sinä etukäteen, onko sinulla varaa hoitaa lapsia?
Sitten, kun minulla on lapsia niin tiedän 110% hoitavani heidät kotona ainakin kouluikään asti. En tiedä onko siihen ns "varaa" muiden mielestä. Mutta omasta mielestäni on, tingin kaikesta muusta ja pärjään kyllä pienelläkin rahalla. Valitsen mielummin lapset kuin rahan. Jokainen tekee omat ratkaisunsa mitä pitää tärkeänä, minulle lasten kotihoito on tärkeä.

 
sockervadd
Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
no sen näkee sitten miten sulla on varaa... elämä muuttuu... :headwall:
Kyllä mä tiedän. On joitakin asioita joista voi olla kyllä aivan varma ja se on varmaa etten ikinä laita lapsia hoitoon. Ja mitä järkeä siinä olisikaan, että laittaisin omat lapset hoitoon, että voisin mennä hoitamaan muiden lapsia. Hoidan lapsia siis työkseni.
 

Yhteistyössä