ilman valvontaa

Naapurin emäntä oli ollu ilmeisesti sitä mieltä että poikani on liian pieni olemaan ilman valvontaa ulkona toisten kanssa. :headwall:
Poika täyttää syksyllä 4.

Naapurin poika tämän minulle eilen ilmaisi, kun kysyin että miksi lapset eivät voi yhdessä leikkiä.. Enhän minä tosipuheessa tiedä, että mitä se pojan äiti on sanonu, mutta jos on jotain sanomista nii eikö voisi sanoa minulle suoraan?
Alkoi kyllä kyrsimään! \|O

Siis, onhan poika pieni, mutta olen kuitenkin omalla pihalla ulkona samaan aikaan. Kuulostelen koko ajan, ja käyn useasti katsomassakin että mitä lapset puuhaa! :headwall: \|O
Ja tottakai tiedän että jos pojalle jotain sattuu, esim. ajaa pyörällä nurin tai vaikka jää auton alle (mikä on hyvin epätodennäköistä) nii eihän se kenenkään muun vika ole!

Mitä, pitääkö mun nyt väen vängällä koittaa pitää poika omalla pihalla, kun on kauhee hinku toisten lasten kanssa leikkimään?
 
villapilla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:33 vieras kirjoitti:
Naapurin emäntä oli ollu ilmeisesti sitä mieltä että poikani on liian pieni olemaan ilman valvontaa ulkona toisten kanssa. :headwall:
Poika täyttää syksyllä 4.

Naapurin poika tämän minulle eilen ilmaisi, kun kysyin että miksi lapset eivät voi yhdessä leikkiä.. Enhän minä tosipuheessa tiedä, että mitä se pojan äiti on sanonu, mutta jos on jotain sanomista nii eikö voisi sanoa minulle suoraan?
Alkoi kyllä kyrsimään! \|O

Siis, onhan poika pieni, mutta olen kuitenkin omalla pihalla ulkona samaan aikaan. Kuulostelen koko ajan, ja käyn useasti katsomassakin että mitä lapset puuhaa! :headwall: \|O
Ja tottakai tiedän että jos pojalle jotain sattuu, esim. ajaa pyörällä nurin tai vaikka jää auton alle (mikä on hyvin epätodennäköistä) nii eihän se kenenkään muun vika ole!

Mitä, pitääkö mun nyt väen vängällä koittaa pitää poika omalla pihalla, kun on kauhee hinku toisten lasten kanssa leikkimään?
[/


Pitää poika on vasta 3v...
 
tykkäys
jos poikasi ei ole toivottua seuraa, käyttäytyy huonosti tms. silloin on kivempi sanoa että on liian pieni. joskus toisten lapset hermostuttaa/ottaa päähän enemmän, koska minä en ainakaan muiden lapsille osaa olla "kova" ja komentaa niinkuin omilleni. jotkut pienet tavat voi ärsyttää, esim hiekan kaivaminen niin että se lentää monen metrin päähän. eikä tätäkään varmaan tee tahallaan, mutta ei lopetakkaan vaikka pyydän. tässä yksi esimerkki. mutta annan silti lasten leikkiä meidän pihassa, joskus vaan hatuttaa..
 
vieras1234
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:33 vieras kirjoitti:
Naapurin emäntä oli ollu ilmeisesti sitä mieltä että poikani on liian pieni olemaan ilman valvontaa ulkona toisten kanssa. :headwall:
Poika täyttää syksyllä 4.

Naapurin poika tämän minulle eilen ilmaisi, kun kysyin että miksi lapset eivät voi yhdessä leikkiä.. Enhän minä tosipuheessa tiedä, että mitä se pojan äiti on sanonu, mutta jos on jotain sanomista nii eikö voisi sanoa minulle suoraan?
Alkoi kyllä kyrsimään! \|O

Siis, onhan poika pieni, mutta olen kuitenkin omalla pihalla ulkona samaan aikaan. Kuulostelen koko ajan, ja käyn useasti katsomassakin että mitä lapset puuhaa! :headwall: \|O
Ja tottakai tiedän että jos pojalle jotain sattuu, esim. ajaa pyörällä nurin tai vaikka jää auton alle (mikä on hyvin epätodennäköistä) nii eihän se kenenkään muun vika ole!

Mitä, pitääkö mun nyt väen vängällä koittaa pitää poika omalla pihalla, kun on kauhee hinku toisten lasten kanssa leikkimään?

Minun mielestä 3v. on liian pieni olemaan ulkona ilman AIKUISEN valvontaa.
 
3-vuotias on kyllä hurjan pieni olemaan yksin pihalla. Mulla on sellainen heinäkuussa 4 täyttävä, ja kyllä se niin menee, että jos hän olisi yksin pihalla, niin muut ihmiset katsovat hänen peräänsä. Ei hän vielä itsestään osaa olla vastuussa.
 
Ja mikä velvollisuus sillä naapurin emännällä on vahtia sun pentuasi??? Totta kai kolmevuotias pysyy oman vanhemman seurassa, ei kukaan täyspäinen päästä sen ikäistä silmistään pihalla!!!
 
noo
Itse en päästä tuon ikäistä yksin. En pidä häntä omalla pihalla vaan menen itsekkin sinne missä lapset leikkivät. Eli tuonne yhteisille pihoille, puistoon jne. muut paikat eivät ole edes leikkipaikkoja. Tiet, parkkipaikat jne.
 
Olen myös samaa mieltä, että täytyy ainakin olla itse vahtimassa. Itseäni nimittäin henkilökohtaisesti ärsyttää se, kun naapuri päästää omat pienet lapsensa meidän pihaan vahdittaviksi. Totuushan on se, että noin pientä täytyy vahtia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:43 vieras kirjoitti:
Tuola on kyllä muitakin lapsia jotka ovat samankokoisia. Mun mielestä ovat kyllä ihan sievästi leikkineet, ja olen toki käynyt komentamassa jos olen jotain ilkeyksiä nähnyt.
3- vuotias on vielä niin pieni että ei voi olla ilman aikuisen seuraa ulkona. Siellähän voi sattua vaikka mitä mistä poika ei ymmärrä hölkäsenpöläystä. Meidän 3v. tekee kyllä kaikki mitä toinen pyytää. Mitäs kun sattuu joku "vahinko", vaikka että muut yllyttää tekemään jotain vaarallista?? 3-vuotias voi saada päähänsä mitä tahansa.. ei isommat lapset ole vahtimassa sionun pientäsi.

Ei toiset lapset voi olla vastuussa toisistaan,on sitten pihalla niitä kuinka monta tahansa!!!
 
alkuperäinen
ja muut lapset kyllä käyvät pyytämässä omaani leikkimään. Että pitää vissiin kieltää koko homma.
Mutta kertokaas nyt sitte viisaat, että miten minä tämän selitän pojalle?
 
ohhohhoijakkaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
 
voi älyhoi
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:47 alkuperäinen kirjoitti:
ja muut lapset kyllä käyvät pyytämässä omaani leikkimään. Että pitää vissiin kieltää koko homma.
Mutta kertokaas nyt sitte viisaat, että miten minä tämän selitän pojalle?
No menet pihalle itse seuraamaan tilannetta, niinkuin muutkin pienten äidit. Mikä siinä voi olla niin vaikeaa??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
Minä ainakin saatan hyvinkin puuhastella jotain samalla kun olen lasten kanssa ulkona, en todellakaan istua tönötä siinä hiekkiksen ja keinun vieressä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:47 alkuperäinen kirjoitti:
ja muut lapset kyllä käyvät pyytämässä omaani leikkimään. Että pitää vissiin kieltää koko homma.
Mutta kertokaas nyt sitte viisaat, että miten minä tämän selitän pojalle?
Minkä takia teet sen noin vaikeeksi itsellesi?

Lähde pihalle ja seuraa taka-alalta lasten leikkejä.
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:47 alkuperäinen kirjoitti:
ja muut lapset kyllä käyvät pyytämässä omaani leikkimään. Että pitää vissiin kieltää koko homma.
Mutta kertokaas nyt sitte viisaat, että miten minä tämän selitän pojalle?
Ymmärsinkö mie nyt jotenkin väärin, kun ap tekstissä luki, että naapurinlapsi oli ilmaissut, etteivät he voi enää leikkiä yhdessä... Tai näin mie sen tulkitsin.
Miksi sitten tulevat hakemaan leikkimään, jos se ei ole "sallittua" / sopivaa?

Voisiko ne naapurit tulla sit siihen teidän pihaan leikkimään poikasi kanssa?
Näin olisi kavereita omalla pojallasikin ja hän ehkä viihtyisi sit omassa pihassa paremmin?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..

:LOL: niin että lasta ei vahdita mutta koira tarvitsee kokoajan seuraa :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..
Meillä ei ainakaan toimi systeemi, että "lapset kasvattavat" toisiaan, kylla vielä 3,5 vuotiaalle AIKUISET opettavat ja kertaavat sääntöjä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:48 ohhohhoijakkaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:45 alkuperäinen kirjoitti:
no kyllähän minä näen sen koko ajan!
No jos sä kuitenkin näet lapsesi kokoajan, ja pidät kokoajan silmällä niin mikset voi olla vieressä???? eipä mene läpi ihan täysillä
no a) meillä on myös koira joka ei ala olemaan yksin siällä enkä voi jättää sitä yksin uloskaan.
b) enkä viitsi sitä seisottaa tuntitolkulla hihnan päässä
C) näen lapset koko ajan omalta pihaltani

Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse? No niistäkin lapsista mahtaa vastuuntuntoisia tulla..
sun menee vähän jutut ristiin. Ensin sanot että olet omalla pihallasi seuraamassa tilannetta. nyt laitat että koita ei ala olemaan yksin sisällä = sä siis oletkin sisällä?
 

Yhteistyössä