ilman valvontaa

alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:18 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:11 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:09 Arkadian Ulla kirjoitti:
Sä olet ulkona aina kun poikakin, mutta kuitenkaan koiraa ei voi jättää yksin sisälle? Miten tämä siis käytännössä onnistuu?
no siten ku omalla pihalla koiran voi pitää irti.
Mutta kun sä laitoit että koiraa EI VOI PITÄÄ IRTI kun menee lasten luo ja lapset pelästyy. EIKÄ VOI pitää montaa tuntia hihnankaan päässä.

Sun menee pikkuisen jutut ristiin!!!
Koiraa pidetään irti OMALLA PIHALLA valvotusti. Ei ole aitaa vielä. Toisten pihalla sitä EI VOI PITÄÄ IRTI.
 
Jos tää naapuri ei vaan halua lastas pihalleen ja ei sitä tule sanomaan päin naamaa.
Näin minä ymmärtäisin ja en sinne lastani sillon päästäis edes.
tai kysyt tältä naapurilta saako poikas tulla sinne, että onko jotain vastaan tai jotain.

En oikeen ymmärtäny koko juttua mutta näin nyt tuumailin asian.<br><br>
 
Ap:lle lohdutukseksi se, että nää menee aina haukkumiseksi!!!
Anna lasten leikkiä, mutta pidä itse silmällä. Juttele naapurin rouvan kanssa, että voisiko hän pitää lasta sen aikaa silmällä, kunnes saatte koiralle aitauksen.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:23 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:18 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:11 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:09 Arkadian Ulla kirjoitti:
Sä olet ulkona aina kun poikakin, mutta kuitenkaan koiraa ei voi jättää yksin sisälle? Miten tämä siis käytännössä onnistuu?
no siten ku omalla pihalla koiran voi pitää irti.
Mutta kun sä laitoit että koiraa EI VOI PITÄÄ IRTI kun menee lasten luo ja lapset pelästyy. EIKÄ VOI pitää montaa tuntia hihnankaan päässä.

Sun menee pikkuisen jutut ristiin!!!
Koiraa pidetään irti OMALLA PIHALLA valvotusti. Ei ole aitaa vielä. Toisten pihalla sitä EI VOI PITÄÄ IRTI.

no toisten pihalla sitten pidetään kiinni. Mä en ymmärrä miksi tämä asia on niin vaikea. On maailman sivut ihmisillä, jopa lapsiperheilläkin
:eek: :LOL: ollut koiria ja siltikin lapset on vahdittu. Teille ei siiten vaan sovi koira jollei hommaa saa toimimaan niin että on turvallista. Turhaa vääntöä asiasta. Minun mielestäni koira ei ole riittävä syy sille että rutiinit sekoaa.
 
Minusta 3v. eikä vielä 4v. ole valmiita yksin ulkoiluun vaan valvontaa tarviivat. Ja tiedän, että se on raivostuttavaa kun joutuu pakosta pitämään toistenkin lasta silmällä.

Mutta nythän täälläkin palstalla on edistytty. Ennen palstailijat olivat sitä mieltä, että lapsia voi vahtia sisältäkin käsin. Kunhan ikkuna on auki ja siitä näkyvyys pihalle. Jopa 2v:n yksin, omalla pihalla ulkoilu oli mielestänne ok. taitaa asiaan vaikuttaa asiaan se kenestä on kyse, palstatuttu vai vieras harmaa....
 
Koiran omistaja myös
Jos koira nyt on se joka tästä ongelman tekee niin nyt mars ostamaan aitavehkeet! Ei siinä kauaa mene kun aidan laittaa ja sitten voit pistää piskin pihalle ja mennä itse vahtimaan lasta. That´s it.
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:25 hsi80 kirjoitti:
Ap:lle lohdutukseksi se, että nää menee aina haukkumiseksi!!!
Anna lasten leikkiä, mutta pidä itse silmällä. Juttele naapurin rouvan kanssa, että voisiko hän pitää lasta sen aikaa silmällä, kunnes saatte koiralle aitauksen.
joo, niin näköjään menee! Joka asiaan kyllä löydetään AINA sitä negatiivista sanomista.
Nyt kun selailin tämän ketjun, nii ihmiset ei edes luo mun tekstejä kokonaan, vaan tartutaan joihinkin rippeisiin, jotta päästään kivittämään.
Samoin käy monessa muussa ketjussa mitä täältä lukenu.
Toivottavasti ihmiset ei ole IRL noin kohtuuttomia ja ilkeitä.
Niille, jotka kantansa ilmoitti ystävällisesti nii :flower:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:34 riina kirjoitti:
Ennen palstailijat olivat sitä mieltä, että lapsia voi vahtia sisältäkin käsin. Kunhan ikkuna on auki ja siitä näkyvyys pihalle. Jopa 2v:n yksin, omalla pihalla ulkoilu oli mielestänne ok. taitaa asiaan vaikuttaa asiaan se kenestä on kyse, palstatuttu vai vieras harmaa....
Tässä taitaa olla enemmänkin nyt kysymys siitä, MISSÄ ap:n lapsi ulkoilee.
Mie pidän mein pikkulapsia omassa pihassa isompien lasten valvottavana välillä, mutta naapurin pihoille meiltä ei ole mitään asiaa, enenkuin asiasta on sovittu naapurin aikuisen kanssa ;)
 
huomasin saman
[
Mutta nythän täälläkin palstalla on edistytty. Ennen palstailijat olivat sitä mieltä, että lapsia voi vahtia sisältäkin käsin. Kunhan ikkuna on auki ja siitä näkyvyys pihalle. Jopa 2v:n yksin, omalla pihalla ulkoilu oli mielestänne ok. taitaa asiaan vaikuttaa asiaan se kenestä on kyse, palstatuttu vai vieras harmaa....
[/quote]
 
no mut jos naapuri on sitä mieltä, ett ap:n poika ei saa tulla hein pihalle leikkiin (oli se tod. syy sit mikä hyvään) niin eikse ole ihan selvää matematiikkaa? poika ei voi mennä hein pihalle vaik olis 50-vuotias. kyl naapurin rouval on oikeus päättää. ett kenen kullannuput hänen pihallaan ilman valvontaa hilluu! :kieh:
 
Harmaa pieni
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:25 hsi80 kirjoitti:
Ap:lle lohdutukseksi se, että nää menee aina haukkumiseksi!!!
Anna lasten leikkiä, mutta pidä itse silmällä. Juttele naapurin rouvan kanssa, että voisiko hän pitää lasta sen aikaa silmällä, kunnes saatte koiralle aitauksen.
Ammus se koira. Ilmeisesti se on tämän asian ongelma ja se että ap: ei erota onko hän ulkona vai sisällä ja onko koira pihalla vai ulkona. Liekö kuuro ja sokea ja tunnoton kun ei erota ulkoilmaa sisäilmasta tämä rouva. Ja voit vide, naapurin rouvan ei tarvii vahtia sitä lasta niin kauan että saamattomat lapamadot saa aidan pihalle. Ei tyhmäkään viittine sellaista mennä edes kysymään.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:18 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:11 alkuperäinen kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:09 Arkadian Ulla kirjoitti:
Sä olet ulkona aina kun poikakin, mutta kuitenkaan koiraa ei voi jättää yksin sisälle? Miten tämä siis käytännössä onnistuu?
no siten ku omalla pihalla koiran voi pitää irti.
Mutta kun sä laitoit että koiraa EI VOI PITÄÄ IRTI kun menee lasten luo ja lapset pelästyy. EIKÄ VOI pitää montaa tuntia hihnankaan päässä.

Sun menee pikkuisen jutut ristiin!!!
Tai sitten sinun äo:si on aika alhainen.. :LOL:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 10:45 anneli kirjoitti:
no mut jos naapuri on sitä mieltä, ett ap:n poika ei saa tulla hein pihalle leikkiin (oli se tod. syy sit mikä hyvään) niin eikse ole ihan selvää matematiikkaa? poika ei voi mennä hein pihalle vaik olis 50-vuotias. kyl naapurin rouval on oikeus päättää. ett kenen kullannuput hänen pihallaan ilman valvontaa hilluu! :kieh:
50-vuotias vois olla jo pahempi juttu :LOL: :LOL:
 
alkuperäinen
Teillä menee vissiin monessa kirjoittamassani asiassa joku huti.
Edelliselle harmaana kirjoittajalle: LUE KETJU AJATUKSELLA UUDESTAAN!

Mun mielestä ulkona ja pihalla on SAMA ASIA, ja siellähän minäkin olen, kera koiran ku lapsiki on!
 
et näin taas!
sori nyt ap mut sun teksis on pikkasen sekavaa ja vaihtuvaa!! :kieh:
mutta ei jum.. 3 vuotista jätetä hetkeksikään ilman valvontaa eikä kauas!! ei tosiankan oo naapurin tädin velvollisuus kattoa sopimatta kenenkään tenavia.. alkais muakin vit....
ja on kyl karmeeta joku piski menee lasten edelle ei hyvä päivä!
eikä täällä ketään kivitetä ym.. on ihan oma asia jos ei kestä toisten mielipiteitä..
mut jos oot sitä mieltä että täällä on kaikki väärässä niin me kysyyn vaikka lastensuojelusta et mitä mieltä on asiasta..
meille kun on sanottu kun tehtiin ilmotus äidistä kun alle 5 vee lapset kirmas pihalla ilman valvontaa niin että niin pienet tarvii valvontaa ja lähietäisyydeltä...
ja lapset tulee hakee omasi ulos, etkä voi kieltää, ei voi olla totta, siis lapsesi sanelee sulle että mitä tekee, että osaa kieletää!! huh huh vaan
 
Pajahauki
Onpahan taas..mulla on 5 ja 3 vuotiaat lapset enkä todellakaan päästä edes keskenään ulos.. vaikka asunkin omakotitalossa suojaisalla paikalla..
en mä pystyis elämään itteni kans jos jotain sattuisi silloin kun lapset olisivat
ilman valvontaa..mitä ei tuu kyllä mun elinaikanani tapahtumaan..
luultavasti juoksen perässä vielä silloinkin kun nuo ovat aikuisia..

Kyllä, elämä on!
 
Chi
Luin ajatuksella ketjun. Koiralle aitaus nyt eikä viikon päästä, tekee varmaan sillekin hyvää päästä oleskelemaan ilmojen lämmetessä nurmikolle :) . Vaikka lapsen näkisi koko ajan ikkunasta/pihalta, muille vanhemmille voi syntyä käsitys ettei välitä lapsestaan jossei liiku hänen kanssaan kun tämä menee esim. muiden pihoille. Eli katsovat että lapsi käytännössä ulkoilee yksin eivätkä tykkää ajatuksesta (eivätkä ehkä usko jos sanot että näet lapsen koko ajan). Tässä on nyt vielä sekin, että kuka pelastaa lapsesi vaaratilanteen uhatessa? Ainainen pelko takaraivossa äidillä kuin äidillä, vaikka lapsi leikkisi pehmustetussa huoneessa. ;)
 
alkuperäinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 11:07 Chi kirjoitti:
Luin ajatuksella ketjun. Koiralle aitaus nyt eikä viikon päästä, tekee varmaan sillekin hyvää päästä oleskelemaan ilmojen lämmetessä nurmikolle :) . Vaikka lapsen näkisi koko ajan ikkunasta/pihalta, muille vanhemmille voi syntyä käsitys ettei välitä lapsestaan jossei liiku hänen kanssaan kun tämä menee esim. muiden pihoille. Eli katsovat että lapsi käytännössä ulkoilee yksin eivätkä tykkää ajatuksesta (eivätkä ehkä usko jos sanot että näet lapsen koko ajan). Tässä on nyt vielä sekin, että kuka pelastaa lapsesi vaaratilanteen uhatessa? Ainainen pelko takaraivossa äidillä kuin äidillä, vaikka lapsi leikkisi pehmustetussa huoneessa. ;)
Tasi olla ensimmäinen asiallinen teksti pitkään aikaan.
Aitaus on koko ajan työn alla koiralle.
Eiköhän tuo pointti ja ihmisten mielipide asiasta ole tullu harvinaisen selväksi tässä vaiheessa.
Mukavaa päiväjatkoa itse kellekkin.
 
Siis meneekö lapsesi toisen perheen OMALLE pihalle leikkimään vaikkeivat he niin tahdo? Vai onko kyse taloyhtiön yhteisestä tai naapuri taloyhtiön pihasta?

Jos on toisten OMA piha ei sinne ole asiaa minkään ikäisellä edes vanhempiensa kanssa ellei heitä sinne ole kutsuttu, mutta taloyhtiön pihaan saa kuka vaan mennä. Tosin silloinkin saa huomauttaa asiasta jos lapset toisten hoidettavaksi sinne jää...

Mutta ei 3-4 vuotias yksin voi ulkoilla...
 
Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.05.2007 klo 09:51 alkuperäinen kirjoitti:
Onko nykyaikana tosiaan niin, että aikuiset puuttuu jokaiseen lapsen riitaan? Että lapset eivät koskaan saa mitään selvittää itse?
On. Monet lapset eivät osaa vielä kouluiässäkään ratkaista kaverisuhteissaan syntyneitä ongelmia vaan aikuinen tarvitaan avuksi.

Mulla on aikoinaan ollut 3 v yksinkin ulkona leikkimässä. Itse puuhailin keittiössä ja koko piha näkyi keittiön ikkunasta. Piha-alue oli myös turvallinen, autoteitä tai muuta vaarallista ei ollut lähimaillakaan. Ja 3 v oli rauhallinen lapsi. Nuorempaa ei olisi tullut mieleenikään laskea 3 veenä yksin ulos, mutta silloin asuttiinkin jo paikassa, josta en nähnyt ikkunasta kuin oman pihani, lähellä oli autotie sekä lampi ja tämä lapsi oli kaikkea muuta kuin rauhallinen.
 
Viitsiskös joku kertoa mulle että mitä eroa on siinä kun lapset leikkii pihalla ja aikuinen on samalla pihalla, mutta ei vieressä, kuitenkin näkee ja kuulee.
TAI
Siihen että äiti palstailee tai tekee kotihommia ja lapset leikkivät vaikka yläkerrassa, sisällä varmaan myös kuulee, mutta näköyhteys??

 

Yhteistyössä