Iltatähden odottajat?

Onko täällä muita iltatähteä vartoavia?

Meillä on ennestään 10-14-vuotias poikatrio, ja nyt odottelemme elokuulle iltatähteä. Olisi mukava kuulla muiden vastaavien perheiden tunnelmia.

Meillä puhuin vauvakuumeesta jo pitkään lapsille, ja kun sitten kerroin hänen olevan elokuussa syntymässä, pojilla on jo selvät suunnitelmat: keskimmäinen vie hänet oitis sairaalasta tultua yläkertaan ja sanoo "Vauva, tässä on rummut!" ja soittaa muutaman tahdin. Pienin näyttää vauvalle miekan ja opettaa kuulema vauvan miekkailemaan ennen kuin hän on vuoden. Esikoinen, joka aloittelee rippikoulua, tarjoutui kummiksi... Keskimmäinen keksi nimen Mirla Klaudia, jos hän olisi tyttö.

Eli näin aluksi ainakin tunnelmat ovat tosi hyvät.

Piika-äiti 7+3

 
Joo meilläkin kolme vesseliä ennestään,kaksoset kohta 9v ja nuorimmainen 7v.nyt sitten hieman yllätyksenä onkin tulossa iltatähti elokuun alussa!meillä ku kaikki muut ovat saaneet alkunsa pitkillä hormoonihoidoilla ja periaatteessa ei pitåisi olla mahdollista edes tulla rakaaks,niin nyt sit kävikin näin...
Tässä lähinnä miettinyt onko asiasta edes onnellinen ja mitä tekee... :\|
 
Meillä innostuttiin ja tulossa on jo kolmas iltatähti :heart:

Isot pojat olivat melkein 9v ja 11v kun ensimmäinen iltatähti syntyi, kovin olivat innoissaan ja avuksi.
Kolmosen, eli ensimmäisen iltatähden piti olla viimeinen, mutta ajatus "yksin kasvamisesta" ei meistä tuntunutkaan kivalta. Onneksemme saimme vielä neljännen lapsen.
Neljäs sulatti iskän lopullisesti jo odotusaikana ja 1.5v tarmokkaan yrityksen jälkeen meille on siis tulossa viides lapsi elokuun lopulla.

Isot pojat ovat nyt 12v ja 14v eivätkä vielä tiedä että meille tulee vielä yksi vauva :)
Uskon että ovat asiasta yhtä iloisia kuin aiemminkin, pojat osaavat vaihtaa vaippoja, yleensä ottavat nuoremmat mukaan yläkertaan huoneisiinsa, ulkoilevat yhdessä koulun jälkeen. Ensimmäinen kysymys on aina koulun jälkeen molemmilla "missä pikkuveli? missä sisko?".
Kun vielä malttaisivat ottaa kenkät pois jalasta ennen kuin ryntäävät nuorempia sisaruksia etsimään =)

(tänä aamuna esikoinen, eli 14v tuli herättelemään mua kun oli lähdössä kouluun, kertoi antaneensa siskolle maitoa ja laittaneensa mulle kahvin tippumaan :heart: )
 
Meillä odotetaan jo toista iltatähteä :)
Vanhemmat lapset on 11v,8v ja 7v ja tämänhetkinen tähtönen 10kk.
Mun mielestä on ollu ihana huomata kuinka rakas tää pieni sisko on vanhemmille muksuille ja kuinka he kaikki hoivaa ja hoitaa oikein kilpaa :heart: Minkäänlaista mustasukkaisuutta ei oo ollu kenenkään kohdalla.
Joku oli 8v tytölle sanonut että eihän se ole kun sun siskopuoli kun sillä on eri isä, niin tyttö oli oikein suuttunut ja sanonut että mun sisko ei varmasti ole mikään puolikas, vaan ihan kokonainen ja maailman ihanin sisko! =)
Vanhin poikakin on ihanan hellyyttävä kun muuten yrittää olla jo niin isoa ja "kovista", mutta pikkusiskon kanssa kontataan ja leikitään oikein antaumuksella :heart:
 
En ole odottaja vaan meidän iltatähti on jo 6kk ikäinen.Meidän poika 14-v sanoi kun kuuli tulevasta vaavista,että miten te nyt tuon ikäset...Nyt tämä pieni sisko on veljelle kaikki kaikessa.Poika oli joululomalla 4pvä:n leirityksessä (urheilu) ja ikävä oli vain tätä pienintä.Myös 11-v tyttö pitää tärkeenä pikkusiskoa.Mutta tosiaankin on ihanaa sivusta katsoa sitä hellyden määrää mitä nuo isommat antaa pienelle. :heart: :saint: =)
 
En minäkään enää odottaja, vaan iltatähti 10 kk ja isot veljet 8v, 10v ja 12v. Kuopus on sulostuttanut meidän kaikkien elämää ! Isot veljet olivat jo raskausaikana aivan innoissaan, eikä tuo into ole päiväksikkään tauonnut. Aivan valtavan rakas on isoveljille tuo pieni mussukka ja aina kotiin tullessa häntä ekana haetaan.
Yhtä yksinkasvavaa en ollut kyllä ennen koskaan suunnitellut, mutta taitaa jäädä ainoaksi iltatähtöseksi meidän perheeseen.
 
ihan tuli semmonen mieleen, että mikä on mielestänne vanhempien lasten ja nuorimman välinen ikäero tai äidin ikä noin suunnilleen(tai onko iällä väliä) että puhutte iltatähdistä?

Itse muistan kun olin 15v ja vanhempani ilmoitti että olis vauva tulossa...tokasin vaan tyyliin että eikö tässä mökissä ole jo tarpeeksi meteliä ilman vauvaa??! :eek: :ashamed: ja että minä en sit hoida sitä
No, olihan se pikkuveli sit IHANA ja melkeinpä heti lupauduin lenkkeilyn ajaksi vauvan hoitajaksi :) itse-asiassa äitini oli sillon vasta 33 eli nuorempi kuin minä nyt, mutta meidät sisarukset (3) sai 8 vuoden välein
 
Ei kai tuolle liene mitään ihmeellisiä asetuksia eikä direktiivejä. Itse ajattelen, että jos pienimmälle ihmisellä perheessä on reilusti ikäeroa isompiin sisaruksiin, niin hänestä puhutaan kauniisti iltatähtenä.

Itse voisin ihan hyvin olla nykyajan mittapuun mukaan vaikka ensisynnyttäjä 35 vuotiaana eikä siinä olisi mitään ihmeellistä.

Piika-äiti 7+4
 
Menee hyvin samoihin vuosiin. Meillä ajateltiin jotenkin käytännöllisesti, että kun mies on minua melkein 20 vuotta vanhempi, niin hankimme lapset pikaisesti, ja se sitten siitä. Melko tottuneitahan tässä oltiin jo helppoon elämään ja taitaviin jätkiin, mutta vauvaa teki kuitenkin mieli.

Vauvakuumeessa käytännöllinen ajattelu jaksamisesta ja iästä unohtui, ja ollaan koko perhe onnesta sekaisin. Eniten jännäsin miten esikoinen ottaa asian, 14-vuotias rippikoulupoika ei välttämättä ole innostunut kun kauhean vanhat vanhemmat saavat lapsia, mikä häpeä kavereille kerrottavaksi.

Mutta turhaan jännäsin, ihan on ollut mukana iloisissa tunnelmissa hänkin.

Piika-äiti 7+4
 
Pupu Tupuna
Ihana lukea näitä... meillä on neljä lasta, nuorin tulee 6kk, vanhin reilut 10v. Tavallaan kuopus on kuitenkin meidän iltatähti, koska ikäeroa seuraavaan tuli yli 4vuotta. Mies oli tätä viimeistä vastaan, mutta myöntyi lopulta.

Jossakin vaiheessa hän hieman jo varovasti lupaili viidettä, että saisi tämäkin vielä seuraa,mutta perui nopeasti puheensa :( Olen kyllä ollut itsekin tosi väsynyt,kun kuopus valvottaa todella, aivan kuin meidän isommatkin tekivät. Olemme miehen kanssa kumpikin 30v ja toisaalta tuntuu,että miksei hyvin voisi vielä 35-vuotiaana yhden.... Mutta en usko,että mies enää heltyy ja onhan se helpompi jo silloin,jaksaisiko sitä taas aloittaa taas kaikkea alusta?

Paljon onnea kuitenkin ap.lle , ihailen kovasti päätöstänne :flower:
 

Meillekin on tulossa iltatähti. Tytöt 11 ja 13 v.
Tämä oli todellinen yllätys meille, oltiin jo ajateltu että lapset on tehty
(tai saatu). Tunteet vaihtelee vieläkin laidasta laitaan, ja kuten joku jo aiemmin kirjoitti, vielä en minäkään tiedä onko asia pelkästään onnellinen.
Tulevaisuus näyttää nyt niin kovin erilaiselta kuin vielä viikko sitten...

Onko muilla vastaavanlaisia ristiriitaisia tuntemuksia?
 
Meillekin odotellaan iltatähteä saapuvaksi toukokuussa :heart:
Pojat ennestään 13, 11 ja 10v. ja onneksi varsin positiivisesti ottivat kaikki vauvauutisen. Halusivat mukaan ultraankin katsomaan vauvaa ja olivat silminnähden ihastuneita, kun ultraaja sanoi, että katsokaas pojat, siellä se pikkusisko tai -veli teille vilkuttaa! Toivottavasti heidän suhtautuminen on samanlaista kuin usea tänne kirjoitteli, että vauveli on tärkeä juttu ja häntä yhdessä hoidellaan.
 

Yhteistyössä