Imettävät äidit

  • Viestiketjun aloittaja Pullukka23
  • Ensimmäinen viesti
Pullukka23
Mie oisin eilen saanu sen reseptin piikkiä varten, mutta itse päädyin tällä hetkellä kuitenkin vielä minipillereihin. Koska minun tuurilla piikin kanssa vuotaisin sen 3kk ja se ei houkuttele kun eivät ole muutenkaan vilä edes alkaneet :whistle:
 
Hennuska04 harmaana
No sainhan mä sen reseptin nyt sitte, kun soitin ja purnasin :kieh: Maanantaina olis tarkotus mennä eka ottamaan. Toivotaan nyt peukut pystyssä, että olis mulle sopiva ehkäsy. Olis vaan niin helppoo... =)
 
Minulle sanottiin vain että imetys toimii ehkäisynä niin kauan kun imetän, tai ainakin 6 kk. Jälkitarkastuksessa lääkäri kirjoitti minulle yasmine e-pilleri reseptin ja sanoi että voin käyttää sitten kun kuukautiset alkavat. En kuitenkaan uskonut että imetys on hyvä ehkäisy joten kävin toisessa lääkärissä. Hän sanoi ett 6kk on melko varma, mutta kirjoitti minulle microluton minipilleri-reseptin. E-pillereitä ei saa syödä kun imettää, vaikka kuukautiset olisikin alkanut. Rupesin syömään microluton kun vauva oli 4kk. Kun olin syönyt niitä 10 päivää alkoi kuukautiset...(tai ainakin veristä vuotoa)
 
Hormonikierukka on myös mahdollinen, kestää 3-5 vuotta ja täytyy kerran vuodessa tarkistuttaa. En oo ainakaan kuullu vahingoista keneltäkään, itse ajattelin laitattaa sellaisen, kortsut ei meille sovi kun tulis niin pirun kalliiksi.. :D
 
äiti-75
MOI...TOSTA EHKÄISYPIIKISTÄ VOISIN SANOO SEN ,ETTÄ PAREMPAA EHKÄISYÄ EI OLE... =)
PARISUHDEKKI TOIMII PAREMMIN , KUN EI AINA TARVI AJATELLA SITÄ EHKÄISYÄ.OLEN ITSE KÄYTTÄNY SITÄ JO 6V..MENKATHAN SIINÄ LOPPUU,MUTTA EIPÄ NIITÄ TARVIKKA. MUTTA JOS SITTE HALUAA LISÄÄ LAPSIA,KANNATTAA SEN KÄYTTÖ LOPETTAA AJOISSA,KOSKA SIINÄ VOI KESTÄÄ ENNEN KUN MENKAT TAAS ALKAA JNE. MUT SUOSITTELEN KYLLÄ .. :heart:
 

Yhteistyössä