Imettävät / Imettäneet maitoallergikkojen äidit!

Vauvallamme (5kk) epäillään maitoallergiaa. Verikokeet otettu, vastauksia odotellaan. Tässä jo etukäteen mietin, mitä tuleman pitää jos / kun siirryn maidottomalle dieetille.

1. Miten turvasitte kalsiumin saantinne imetysaikana (kun olitte maidottomalla dieetillä) ? Olen kuullut että kalkkitabletit saattaa aiheuttaa mahanpuruja vauvalle, ovatko ne maitoproteiinittomia?

2. Mitä "maitoa" käytitte itse (soijamaitoa, kauramaitoa..)? Mietin vain, kun en kertakaikkiaan voi juoda kahvia ilman maitoa..

kiitos jos jaksatte vastata noihin kysymyksiin! :flower:
 
Otin itse kalsium-tabuja nimeä en nyt muista ja lisäksi D-vitskua, mahavaivoja ei mulla ainakaan ollut .
Maitoa en käytä kahvissa joten siihen en voi vastata :( kokeilemalla melkein parhaiten selviää mikä maistuu parhaimmalle.
 
Mä vältin muutaman kuukauden maitoa kokonaan, kun vauvalle tuli muuten aamuyön masuvaivaa... Maitoon laitoin kauramaitoa, samoin kuin ruoanlaittoon, ja joskus soijamaitoa. Noissa maidoissa on eroja siinä, että osa juoksettuu helposti kahvissa, mulla vieläkin kahvikäytössä Oatlyn kauramaito, ja se ei juoksetu. Kalkit popsin muistaessani purkista, meillä ei niistä tullut vaivaa pienelle...

Tsemppiä sinne :)
 
s
meidän keskimmäinen alkoi oireilla kun alkoi saamaan kiinteitä. pric:it ja veritestit näyttivät maidosta negaa, vasta altistus antoi maitoallergia vahvistuksen ( olisko ollut 5 ml maitoa ) .
aluksi olin imetysdieetillä n. 2-3 viikkoa, maidoton, munaton, viljoista vain kaura. Ei auttanut, allergia vaan paheni. Jätin imetyksen sitten vallan pois.
 

Yhteistyössä