imettävät vauvakuumeilijat, ei menkkoja vielä näy vol2

Pistin uuden pinon , ku toi edellinen on aloiteltu jo viime kesänä, niin ilmeisesti siitä on porukkaakin jo tippunut pois..

Meillä siis 3kk vauva ja ei ole ehkäisyä käytössä. Menkat ei ole alkaneet, mutta lähes täysimetyksellä edelleen, joten raskaaksi tulokaan ei välttämättä ole ihan tämän hetken asia. Mutta jos se raskaus alkais, niin ei olis ollenkaan huono juttu :D
Kerran olen jo testannut ja negaa näytti. Jotain alavatsakipuja on ollut, mutten ole niitä kovin vakavasti uskaltanut ottaa. Toivoisin, että menkatkin pian alkaisi, niin pääsisi kierrosta kärryille! ;)

Muita samassa tilanteessa olevia?
 
Meillä vauva on jo kohta 6kk. Ja kovasti olisi kuume saada jo uusi vauva. Mieskin on onneksi samaa mieltä, että uutta tulokasta vain alulle.

Menkatkin alkoivat juuri viikko sitten, katsotaan nyt miten kierto tasaantuu.

Toivotaan vain, että noi petipuuhatkin vähän helpottavat / onnistuvat paremmin. Eppari haavaa ja pahat repeämät eivät ole petipuuhista mitään nautittavaa tehneet :') Mutta eiköhän tässä kohta olla jo kunnossa.
:'(
 
Täällä yksi ilmoittautuu :wave:
Meillä neiti tasan 4kk ja täysimetyksellä mennään. Toiveissa olisi et saatais kakkossarjan pikkukakkonen alulle mahd. pian vaik eipä taida niin vaan onnistua :ashamed:
Menkkoja ei vielä näkyny, kuulunut.
Mulla kk päivät ollu pahanolontunnetta, mahakipuja jne. mut joka kerta negaa (viim. eilen) ja tänään lääkäri sano et voipi johtuu vaan hormoonitasapainon palautumisest :/
Ahkeraa peittojen heiluttamist ;)
 
Ajattelin tältä kysyä kun minulla on 3 kk oleva poika ja en imetä enää kun ei maito riitä. Minulla on synnytyksen jälkeen ollu yhet menkat ja nyt pitäs kohta alkaa eikä ole ollu minkäänlaisia kipuja. Mieheni haluaisi pojalle kaverin jo. Mutta en ole itse ihan varma. Meillä ei ole nyt ehkäisyä ollut käytössa mutta aloitan pillerit jos ne menkat vain alkaa. Mulla on ihan turvonnut olo ja iltapahoinvointia. Onko kukaan ollu samassa jamassa.
 
Meillä poika 4½v ja tyttö 7kk ja mies on alkanut puhua kolmannesta lapsesta. Itekin haluan kolmannen lapsen ja ehkä neljännenkin mut olen puhunut että ei ihan vielä. Suurin syy siihen etten haluais ihan vielä vauvaa tai raskaaksi kun mulla ollu molemmista lapsista kauhee pahoinvointi niin mietin että kuin jaksaisin kun tyttö kuitenkin vielä näin pieni. Toisaalta alan lämmetä ajatukselle kun myös kokemuksesta tiedän että aina kaikki ei mene niinkun on suunnitellut. Imetän vielä ja menkkoja ei ole tullut, ehkäisynä on ollu kortsut mut ajateltiin jos jätettäis ne kortsut pois ja mentäis niin et tulee jos on tullakseen mut ei tarkoituksella vielä aleta ihan yrittämään. Haluaisin imettää tyttöä vuoden ikään asti. Jos tulen raskaaksi niin vaikuttaako se maitoon eli väheneekö maito ja voinko jatkaa imetystä?
 
Moi,

Mites muilla on gyne suositellut / neuvonut uutta raskautta. Itse kun kävin yksityisellä jälkitarkastuksessa niin lääkäri suositteli 1 vuotta väliä synnytyksen jälkeen. Tosin tämä oli lääkärin oma henkilökohtainen mielipide. Olen kyllä ajatellut, että nyt kun vauva on jo kohta sen 6kk ja jos kävisikin niin, että tulisi raskaaksi samantien niin onhan noiden synnytysten välissä kuitenkin riittävästi aikaa. Ja vastahan se maha rupeaa 6kk jälkeen painamaan ja kasvamaan, joka voisi sitten rasittaa noita lantionseudun lihaksia.

Meillä haaveissa olisi kolme lasta, mutta esikoisen synnytys oli sen verran rankka, että seuraavat ovat sitten sektiolla ja sektioiden väliksi on varmaan hyvä jättää vähän pidempi aika. Ikää kun on jo reilu 30v. niin ei tässä ole montaa vuotta aikaa odotella. Tässä jo tehdään suunnitellaan pitkälle ajalle =)
 
Mä olen sen edellisen ketjun perustaja mutta kuume meni jäihin...

Nyt kuitenkin toista odotan lokakuulle että ihan alussa mennään. Kolmet menkat ehti olla imetyksen lopettamisen jälkeen (poika lopetti itse :( ) ja heti ekasta kumittomasta kierrosta sitten tärppäs

Onnea ja plussatuulia :saint:
 
Minäkin kirjoittelin siihen viime pinoon ja mukava nähdä, että moni on samassa tilanteessa kuin itse tuossa vähän aikaa sitten. Itsellä sellainen tilanne, että odotan syysvauvaa rv 9+6. Imetyksen lopetin lokakuun lopussa ja kahdet menkat tulivat ja sitten tärppäsi.

Toivotan teille kaikille onnea ja paljon plussia tähänkin pinoon!

Nenna ja siskoveli 9+6
 
minäkin tuolla vanhassa pinossa olen kirjoitellut. voi EEEEIIIIII kun olen NIIIIN kateellinen teille kun olette jo raskautuneet. mä en ymmärrä mitä mä tekisin, että menkat alkais :'( :'(

oliko teillä niin, että piti lopettaa imetys ihan totaalisesti?? mites sit ku mun pitää välillä pumppailla maitoa pois kun muuten tulee rinnat tosi kipeiksi ja yhden mega ison tulehduksenkin olen jo saanut.
sitte sekin pelottaaa, et jos ei toista tuukkaan tai ainakaan piiitkään aikaan, ni jääkö sit vaivaamaan kun lopetti esikon imetyksen?? ikää hällä kyllä kohta jo 10kk et kyllä aika kauan on tissiä kuitenkin saanut. 9kk ikäisenä aloitti vihdoin korvikkeen juonnin. onneksi, et saumat olis kyllä imetyksen lopettamiseen.
tai en imetä enää kun korkeintaan kolme kertaa vuorokaudessa. ne on kyllä illalla ja öisin kun ei poitsu suostu muuten nukkuu. nukkuis varmaan kyllä korvikkeellakin mut oon joutunu niin paljon valvomaan poitsun takia kun on ollu aina tosi huono nukkumaan, niin en oo millään jaksanu nousta antamaan korviketta |O |O

kertoilkaapa miten onnistuitte!!
 
Hani Mä olisin voinut imettää vielä kauemminkin kuin tuon 7,5kk mutta tyttö itse päätti lopettaa. Viimeinen kuukausi meni niin, että imetin vain kaksi kertaa päivässä ja sit vaan huomasin, että tyttöä ei enää niin tuo tissi kiinnostanut niin sit vaan päätin lopettaa ja katsoa miten käy. Ensimmäisen viikon rinnat tuntuivat vähän turpeilta mut sit pikkuhiljaa laskivat ja mun ei tarvinnut pumpata eikä muutenkaan tullut mitään tulehduksia tms. Aikas helposti sitten loppu viimeksi kävi eikä tyttökään tissin perään vinkunut.

Itse olisin voinut siis vielä imettääkin vaikka uutta raskautta toivottiinkin mut näin sit luonnostaa toi lopetus kävi. Oot Hani kyl pitkään jo imettänyt, mut uskon,et on varmaan vaikea päättää mitä imetyksen kanssa tekee. Oon jostain lukenut, et yöimetyksellä ois kaikkein ehkäsevin vaikutus raskauden suhteen mut enpä sit tiedä onko niinkään, kun itse en imettänyt kuin ensimmäiset kaksi viikkoa öisin kun sitten tyttö alkoi nukkumaan yönsä ja enpä ainakaan minä siitä huolimatta raskautunut. Kaikki on kuitenkin niin yksilökohtaista.

Mulla näyttäs siltä, et imetyksen lopetus vaikutti raskaaksi tuloon mut eihän sitä koskaan voi varmasti sanoa.

Toivotaan, että sulla Hani ja muillakin pian tärppää!

Nenna ja siskoveli 10+0
 

Yhteistyössä